Stabil bänk? För ett halvt ton
Dagens Blocket tips
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
-
Skulle hjälpa en jobbarkompis att kolla på akvarium på Blocket, slutade med att jag köpte ett själv.. Är det för billigt kan jag inte motstå..
Hittade ett flådigt 450 liters till kompisen dock, riktigt bra pris, hoppas han köper det..Kommentar
-
Trevligt att skaka liv i denna tråd. Bra tips också. Finns i vår köp och sälj tror jag...Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
http://www.blocket.se/goteborg/Fint_....htm?ca=15&w=1
Kommentar
-
synd det var en bit för mig att åka// MarcusKommentar
-
Kommentar
-
Men hu vilka priser! Undrar om de är inkl. frakt!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Såg inte vilket org nummer detta företag har ...... försäljningen av bara dessa fiskar i denna annons är över 100000kr olaglig försäljning är väl inget som gynnas ???jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Jag försvarar inte företagsmässig försäljning som göms under "hobbyverksamhet", men å andra sidan är man väl ändå inte skyldig att ange org.nr i en annons? Kanske bättre att ta reda på fakta först?Kommentar
-
Om jag tolkat det rätt, det är inte första gången frågan kommer upp så är enstaka försäljning av varor (inklusive djur) där vinsten understiger 50 000 ej redovisningsskyldigt.
Upprepad försäljning ska redovisas oavsett belopp. Då sk aman dessutom registrera sin verksamhet som antingen hobby eller företagsverksamhet. De flesta har ju inte denna typ av försälning som sin huvudsakliga inkomstkälla så hobbyverksamhet lär ju vara det som gäller.
Hobbyverksamhet
Regelbunden försäljning har jag inte lyckats hitta någon definition på men är övertygad om att det krävs mer än ett par gånger om året.
Sedan finns en del prejudikat om att ej odlad fisk(djur) är att betrakta som begagnad vara och särskilda regler gäller för det,men dessa regler är mest intressanta om man är redovisningsskyldig då det påverkar skatten, om jag fattat rätt.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
Kommentar