If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Samma kille som jag hörde med och frågade om det var äkta papegojciklider (Hoplarchus psittacus ) han sålde när han inte hade bild och fick ett ja till svar..
Haha, nä men det e iaf från rätt världsdel. E ju inte direkt ovanligt annars att dom säljer akvarium med malawi o sen e det bara amerikanska ciklider i karen
Ja vi ska inte reta för mycket, alla börjar man någonstans och han kanske istället kan bjudas in hit så han kan göra en trevlig lärorik resa...
Vore ju tråkigt om han komme rin på denna sida och ser att han blivit hånad och aldrig kommer tillbaka.
Hånad och hånad...det vet jag inte precis...Det är ju inte fråga om att han hade ett fel - frågan är om han hade ett rätt? DET tyckte jag var så anmärkningsvärt att det var värt att kommentera. Det verkar inte som att han har haft särskilt höga ambitioner när det gäller att lära sig mer om vad han har i sitt kar så jag tror att chansen att han söker sig hit tyvärr är obefintlig.
Bara för att man prutar lite är man väl inte oseriös?
Klart, ska man pruta bort 90% så är det ju lite oseriöst, men 10-15% får väl ses som okej att iaf försöka pruta.
Jag håller med. Alla vinner ju på att priset är föhandlingsbart om det finns liten efterfrågan. Det går ju också bra att bara säga nej om någon försöker pruta.
Priserna i annonsen tycker jag själv är hutlösa. Nu bjuder jag ju ändå inte på något i Gävleborgs län så övriga spekulanter får väl avgöra vad som är rätt eller fel pris.
Något jag tycker är konstigt i annonser är när det står "billigare vid snabb affär". Vad menas egentligen? Om varan inte blir såld borde väl priset vara mer prutbart, inte tvärt om?
Något jag tycker är konstigt i annonser är när det står "billigare vid snabb affär". Vad menas egentligen? Om varan inte blir såld borde väl priset vara mer prutbart, inte tvärt om?
Håller med, det är ganska vanligt förekommande men jag förstår inte logiken,
Jag brukar skriva "200 eller högstbjudande" och då menar jag att får jag 200 går den direkt annars kan jag vilja vänta in fler bud och högst vinner.
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
Ännu värre tycker jag de är som påpekar att snabb affär borde ge billigare pris. Köparen altså. Då i kombination med att jag inte ens skrivit att det är billigare vid snabb affär Som att snabb affär per automatik ska ge billigt pris. Jag kanske inte alls har nån brådska med att bli av med objektet
Kommentar