Dagens Blocket tips
Kollaps
X
-
-
Ska du inte köpa karet för att det diffade på 40 liter? Om det är detta:http://www.blocket.se/vastmanland/Ak...1.htm?ca=8&w=3 du tänkt köpa i stället så tycker jag du ska fundera en gång till...Kommentar
-
Per B.
Ok så då var det i alla fall inte 1000 L. På det isär skurna akvariet var måtten 200x80x60, och enligt säljaren 960 L. Samma mått som han som hade 1000 L angav.
jeppehb.
Nä att det diffade 40 L gör mig väll inte så mycke, men de kändes som mer jobb att göra sig av med dom firrarna han hade. Och så priset självklart, för det stämmer att det är det som du länkade till som jag kommer att köpa! Och det är (med ihop limning av fack man) 5000 :- billigare än att köpa "1000" L burken. Så därför passar jag på det. Men varför tycker du att jag ska fundera om?Kommentar
-
Om det är bara karat du ska ha så är det ju klart mycket billigare... men om du ska ha med pump, bakgrund etc så skiljer det ju bara 2600, sen kan ju säkert pruta ett par hundra på akwalux karet. Ska en fackman silikona så tar ju han några hundra så då minskar skillnaden ännu mer. Men som sagt, ska du bara ha karet och fixa till så är det ju billigt...
Edit: Får du med ramp i det priset?Senast redigerad av jeppehb; 03 June 2009, 21:41.Kommentar
-
jeppehb.
Ja det är bara akvariet i sig jag är ute efter, och fack man ville ha 2000 för att silicona ihop det på plats, hemma hos mig. Blir egen byggd betong bakgrund i det när jag väl blir av med mitt 720. Så det är lite de oxå, att jag ska inte starta upp det med det samma, därför skulle det bli strul att "ta hand" om dom firrarna som va med i "1000" Liters burken... Vilken bra fråga du ställer, har fan inte ens kollat om de är nå lyse med. Tänkte bara på att fråga om täck glas....
Fasiken va tråden tappat sitt ämne, men men. Kom en sak till. Lät det dyrt med dom pengarna för en fackman's insatts?Senast redigerad av Putte Ludde; 03 June 2009, 21:59.Kommentar
-
Fasiken va tråden tappat sitt ämne, men men. Kom en sak till. Lät det dyrt med dom pengarna för en fackman's insatts?
-------------------------------------------------------
beror på
ingår materialet som behövs för att limma
är glasskivorna rengjorda innan
ska han komma tillbaka o renskära
vad händer om en glasskiva ej går att använda
hantverkare 3 tim x 400kr
transport 500kr
detta blir 1700kr ex moms
frågan är vad ingår när du får det limmat ??jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Fasiken va tråden tappat sitt ämne, men men. Kom en sak till. Lät det dyrt med dom pengarna för en fackman's insatts?
Men det är bra......... fackman........ får även ansvara för akvariet i fem år
(dvs tillverkningsansvar)jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Alltså jag tror att siliconet ingår, för han frågade om jag ville ha svart eller transparant, och jag kommer se till att glasen är är rena och fina innan det är dax för limning. Sen så frågade jag om han kunde limma det hemma hos mig, för att slippa transporter i onödan. Och de gick bra! Men de är bra Christer, nu vet jag ju lite mer va jag ska fråga/begära när det väl är dax för limning! Och att det är 5 års "garanti" gör ju inte heller ont!Kommentar
-
Det måster varit bra för nu är den borta...- 720 liter med Malawi.
Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333
Lägg till ciklid.org på iGoogle!Kommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar
Kommentar