forum på topp

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wilhelm
    Användare
    • April 2002
    • 9122

Ursprungligen postat av malawijanne
    Ja, jag vet åtminstone varför jag är sparsam med mina inlägg om ciklider.
    Se länken http://www.ciklid.org/forum/showthre...t=39948&page=9

Och eftersom det inte var någon som kommenterade mitt inlägg, så är ni väl rörande överens att ni inte tycker om mina inlägg.
    Så det är väl bara att acceptera att ni inte tycker som jag.Janne
    Om det är detta http://www.ciklid.org/forum/showpost...7&postcount=86
    inlägg du menar, så tycker det är synd (har faktiskt missat det),
    Det är alltid roligt att läsa dina inlägg och du har ju en massa erfarenhet. Så fortsätt o skriv.
    mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Mattias777
      Användare
      • November 2006
      • 1493

[QUOTE=Malawe;767554 Nu är det oerhört mycket lugnare på det här forumet än vad det var när jag blev medlem här runt 2003/2004...[/QUOTE]

Var det jämfota hopp på bröstkorgen på den tiden om man får andvända en metafor?
      Senast redigerad av Mattias777; 25 February 2009, 18:36.

http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

Kommentar

• StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

Ursprungligen postat av Mattias777
        Var det jämfota hopp på bröstkorgen på den tiden om man får andvända en metafor?
        Haha...nja...kanske inte så våldsamt men stämningen var hätsk ibland. Många av de som då var i luven på varandra (inkl jag) har mer eller mindre försvunnit från forumet. Lite synd är det eftersom de även var...inte alltid..men ofta..en styrka och tillgång för forumet.

Kommentar

• Mattias777
          Användare
          • November 2006
          • 1493

Ursprungligen postat av Malawe
          Haha...nja...kanske inte så våldsamt men stämningen var hätsk ibland. Många av de som då var i luven på varandra (inkl jag) har mer eller mindre försvunnit från forumet. Lite synd är det eftersom de även var...inte alltid..men ofta..en styrka och tillgång för forumet.

Ok, synd att dom försvann =( Kanske det var bråken som gjorde att de inte pallade. Jag minns när jag var ny då hamnade du Malawe i luven på någon så gott som dagligen

Kommentar

• Slagskott
            Användare
            • May 2007
            • 180

https://Jag håller helt med. Men det...li påhoppade.

Av just den anledningen kniper man igen en hel del, mestadels för att man inte alls spelar i samma liga rent kunskapsmässigt.
            – Säger man Mark eller Marc?
            – Man säger Mark In Da Muthaf@#&in’ Park!
            ---
            Mark Owuya, legendarisk rapartist och målvakt

Kommentar

• malawijanne
              Banned
              • November 2005
              • 3217

Ok, synd att dom försvann =( Kanske det var bråken som gjorde att de inte pallade. Jag minns när jag var ny då hamnade du Malawe i luven på någon så gott som dagligen
              Ha ha ha, Mattias där satte du pricken på Iet.

Lägger in ett citat från malawe.

"Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad"

Utgår alla från det mottot så blir det inte så många otrevliga inlägg utan vi kan alla fokusera mer på cikliderna...som trots allt är den röda tråden som för oss alla samman.

Kommentar

• Mattias777
                Användare
                • November 2006
                • 1493

Utgår alla från det mottot så blir det inte så många otrevliga inlägg utan vi kan alla fokusera mer på cikliderna...som trots allt är den röda tråden som för oss alla samman.
                Ja, det är ju de små fantastiska liven (cikliderna) som gör att vi kan mötas så här.

Kommentar

• Ola Svensson
                  Användare
                  • April 2002
                  • 14633

Ursprungligen postat av HåkanM
                  Nja, sökte igenom forumet med sökordet "temperatur" , finns väl 4-5 trådar
                  liknande denna sen 2002, de flesta med få svar. Så så många gånger har det nog inte diskutterats. åtminstone inte i detta forum.
                  Jag har skrivit listan "aggressivitet, aktivitet, hälsa, syrgastillgång, sjukdomar (för de flesta ska den höjas men för andra sänkas), könfördelning hos avkomman" hur många gånger som helst...
                  Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• StefanL
                    Användare
                    • August 2002
                    • 10784

Jo..men de som retade sig på mig hade ändå svårt att visa vart jag hade gjort fel. Jag gjorde givetvis fel, som alla andra..men ofta tyckte jag mig bli oförrättad och "triggad" till att hugga. Jag var tyvärr en enkel måltavla och att jag agerade som jag gjorde var ju roligt för en del...för de förstod nog aldrig att de var en verklig person de hånade och narrade mellan varven som trots att det är en anonym värld att sitta på nätet och chatta..ändå kan visa sig ta hårt på den som blir åtsatt och utpekad. Om diskussionerna var mer i sak än person hade det inte gjort något, men tyvärr övergick diskussionerna snabbt till person..vilket var synd.

Att de lämnat och inte är på forumet längre beror nog inte på att de tröttnade..en del blev avstängda..en del avslutade sin tid på forumet när det inte var roligt längre..och en del har förändrats (t ex jag).

Forumet var mer besökt, men jag saknar inte den tiden på forumet för det var mycket tjafs och allmänt dålig stämning...som jag delvis bidrog med.

Kommentar

• StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10784

Ha ha ha, Mattias där satte du pricken på Iet.

Lägger in ett citat från malawe.

"Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad"

Roligt att du är dig lik Janne. Synd att du är en av de som sitter kvar i det gamla och ska straffa mig för något som hände för ca 4-5 år sedan. Jag är inte direkt överraskad, men om du hade läst mina inlägg här ordentligt så hade du sett att jag håller upp handen och erkänner att jag inte var den snällaste på forumet..dock inte ensam och absolut inte utan provokation. Du kan gärna rota igenom de tidiga inläggen och de hätska diskussionerna för att se om jag var upphovsmannen till bråken eller om jag var mer skyldig till att överreagera och ta illa vid mig. Jag har konstant gett folk möjligheten att göra denna undersökning, men de flesta orkar inte kolla upp det..då blir det oerhört lätt att "straffa" gamla Tricella.. och med tanke på att jag aldrig blev avstängd från forumet så tycker jag att det är bevis nog för att jag inte var direkt upphov till bråken...

Att jag t o m blir straffad idag för saker som hände för 4-5 år sedan, trots att jag ändrat min stil på forumet rejält, är bara tragiskt...

Kasta sten i glashus...hm...det gör vi alla Janne...även du.
                      Senast redigerad av StefanL; 25 February 2009, 23:49.

Kommentar

• cf.akvarielagret
                        Användare
                        • April 2002
                        • 5028

Ursprungligen postat av Malawe
                        Jo..men de som retade sig på mig hade ändå svårt att visa vart jag hade gjort fel. Jag gjorde givetvis fel, som alla andra..men ofta tyckte jag mig bli oförrättad och "triggad" till att hugga. Jag var tyvärr en enkel måltavla och att jag agerade som jag gjorde var ju roligt för en del...för de förstod nog aldrig att de var en verklig person de hånade och narrade mellan varven som trots att det är en anonym värld att sitta på nätet och chatta..ändå kan visa sig ta hårt på den som blir åtsatt och utpekad. Om diskussionerna var mer i sak än person hade det inte gjort något, men tyvärr övergick diskussionerna snabbt till person..vilket var synd.

Att de lämnat och inte är på forumet längre beror nog inte på att de tröttnade..en del blev avstängda..en del avslutade sin tid på forumet när det inte var roligt längre..och en del har förändrats (t ex jag).

Forumet var mer besökt, men jag saknar inte den tiden på forumet för det var mycket tjafs och allmänt dålig stämning...som jag delvis bidrog med.
                        Stefan ska vi bikta oss då, får vi starta en ny tråd

jag tror att det finns för många forum och fler blir det
                        fan är det tråkigt hoppar man över till ett annat

visst vi brinner för intressanta trådar om fiskar

men i brist på dessa.............finns det alltid folk som kastar in en ko till lejonen.......
                        betet är kastat alltid är det någon som blir förorättad
                        vilken tur att vi är olika
                        jag är Ateist
                        men Gud talade till mig
                        Gud är stor
                        jag frågade hur stor ? inget svar
                        han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• StefanL
                          Användare
                          • August 2002
                          • 10784

Haha...starta tråden för du passar att vara präst...

Meningen är inte att "bikta mig" men visst...jag erkänner gärna hur det var tidigare och jag talar villigt om hur jag kände mig och varför jag ibland agerade som jag gjorde. Bättre det än att andra hittar på några vilda historier om mitt forumdeltagande och om vem jag är som person. En del har ju tydligen förutfattade meningar om mig eller andra här på forumet.

Det här med att det pratas en massa annat på forumet än ciklider har ju varit på tapeten årligen och det är nog som så att intresset och diskussionerna på forumet har sin egna lilla cykel där vissa delar behöver släppas för att bli intressanta igen. Om det vore helt nya personer på forumet varje månad så skulle det se annorlunda ut men nu är det ju inte så och en stor del av forumet kärna är ändå personer som varit här länge..flera år...och då är det inte konstigt att det blir en beteendecykel.

Kommentar

• deelay
                            Användare
                            • September 2002
                            • 5394

Det är är i princip vad som händer med dom flesta trådar, dom spårar ur totalt.
                            Fullständigt oseriöst faktiskt. Det finns knappt en tråd som inte svävar iväg i något helt annat.

Sådant är något som verkligen förstör ett forum, man hoppar in i en tråd med en intressant topic och hamnar i någon debatt om något helt annat... inge speciellt bra faktiskt.
                            http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• cf.akvarielagret
                              Användare
                              • April 2002
                              • 5028

Ursprungligen postat av deelay
                              Det är är i princip vad som händer med dom flesta trådar, dom spårar ur totalt.
                              Fullständigt oseriöst faktiskt. Det finns knappt en tråd som inte svävar iväg i något helt annat.

Sådant är något som verkligen förstör ett forum, man hoppar in i en tråd med en intressant topic och hamnar i någon debatt om något helt annat... inge speciellt bra faktiskt.
                              Så är det när man blir gammal......förr i föreningar.....numera i forum
                              hört utrycket gamla griniga gubbar....å inte fan pratar dom fisk
                              jag är Ateist
                              men Gud talade till mig
                              Gud är stor
                              jag frågade hur stor ? inget svar
                              han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• malawijanne
                                Banned
                                • November 2005
                                • 3217

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                                Så är det när man blir gammal......förr i föreningar.....numera i forum
                                hört utrycket gamla griniga gubbar....å inte fan pratar dom fisk
                                Fan, har du gått en kurs Christer, nu kan man ju tyda vad du skriver.Janne

Kommentar

Arbetssätt...