Nu har vi saab, hockey religion och evolution i topp... man verkligen längtat o kolla i forumet, eller inte =) Va är det som händer med forumet? är det så tråkigt att prata cikilder?
forum på topp
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Är det så konstigt att ämnen som många kan ha en åsikt om blir populära? Det är ju inte riktigt "vad är det här för fisk" eller "hur lyckas man med fisken som jag är ensam om i Europa om att ha?"
Det är därför dessa ämnen inte listas på förstasidan. Där ser det ut så här just nu:
CA-bilder del 4
Ät så mycket du orkar - cyanobakter
Ett klick för skogen
discus foder till malawis
Nya uppgifter i artregistret
Ångest
Bollmora Akvarieklubbs vårauktion 7
Fisk och akvarierelaterade bilder -
Börjar bli klar med odlingrummet nu
Malawiciklider i naturlig miljö.
Rovmalawi 2009
Arg Apistogramma Baenchi-hane
Schackbrädesciklider vs Fjärilscikl
Troffar vad bör man tänka på?Senast redigerad av Ola Svensson; 25 February 2009, 12:59.Med vänliga hälsningar
Ola -
Jag kan också tycka att det är lite dåligt drag i forumet... men det är väl bara att försöka posta så mycket man kan så kanske fler också gör det.
Det är smart att ointressant tjafs inte listas på framsidan! Jag funderade faktiskt på det innan jag gick vidare in på forumet. Eftersom det inte var samma lista som kom upp när jag sökte på senaste inläggen.
Fram för mer och bättre trådar!- 720 liter med Malawi.
Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333
Lägg till ciklid.org på iGoogle!Kommentar
-
/JockeKommentar
-
Se länken http://www.ciklid.org/forum/showthre...t=39948&page=9
Och eftersom det inte var någon som kommenterade mitt inlägg, så är ni väl rörande överens att ni inte tycker om mina inlägg.
Så det är väl bara att acceptera att ni inte tycker som jag.JanneKommentar
-
För att svara på Jannes inlägg så tycker jag att tonen är lite väl hård här ibland. Det kan ju faktiskt vara så att något fungerar på ett sätt en gång, men på ett helt annat sätt någon annan gång. Men jag tycker ju inte att du ska spara på inlägg som rör ciklider. Ciklider är väl ändå den främsta anledningen att vi hänger på det här forumet varje dag, eller? Det finns många här med lång erfaranhet i ämnet, och det är bara naturligt att alla inte tycker likadant elller har samma erfarenhet av olika fiskar/sammansättningar/biotoper o.s.v. Du är en av de som har väldigt lång och gedigen erfarenhet och det vore onekligen tråkigt om du inte sa vad du tyckte i olika trådar som t.ex. handlar om Malawiciklider. Sedan har jag (och säkert alla andra som kollar forumet regelbundet) observerat att många trådar förvandlas till principfrågor och arenor där gamla vendettor försöker klaras upp. Detta kan jag tänka mig skrämmer en del nya forumdeltagare. Men vad vet jag, jag bara spekulerar här...
/JockeKommentar
-
Sedan har jag (och säkert alla andra som kollar forumet regelbundet) observerat att många trådar förvandlas till principfrågor och arenor där gamla vendettor försöker klaras upp. Detta kan jag tänka mig skrämmer en del nya forumdeltagare. Men vad vet jag, jag bara spekulerar här...
/Jocke
För att avsluta mitt inlägg så kan jag inte låta bli att besvara Janne, med ett motto som är väl anpassat att följa i det här forumet...
"Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad"
Utgår alla från det mottot så blir det inte så många otrevliga inlägg utan vi kan alla fokusera mer på cikliderna...som trots allt är den röda tråden som för oss alla samman.Kommentar
-
Det ligger något i det du skriver här. Sedan kan man också väga in hur många det är från det gamla gardet som tar sig tid och besvarar de återkommande frågorna om t ex underlag, pumpar osv...många som varit på forumet en stund "hoppar av" från att besvara dessa inlägg och därför får kanske inte nybörjare den uppmärksamhet de önskar på sin fråga.
För att avsluta mitt inlägg så kan jag inte låta bli att besvara Janne, med ett motto som är väl anpassat att följa i det här forumet...
"Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad"
Utgår alla från det mottot så blir det inte så många otrevliga inlägg utan vi kan alla fokusera mer på cikliderna...som trots allt är den röda tråden som för oss alla samman.
"Behandla andra som dom behandlar dig" det är ett minst lika viktigt motto som jag följer lika mycket.JanneKommentar
-
Det ligger något i det du skriver här. Sedan kan man också väga in hur många det är från det gamla gardet som tar sig tid och besvarar de återkommande frågorna om t ex underlag, pumpar osv...många som varit på forumet en stund "hoppar av" från att besvara dessa inlägg och därför får kanske inte nybörjare den uppmärksamhet de önskar på sin fråga.
/JockeKommentar
-
Jamen den sista tiden har det ju dykt upp massor av nya medlemmar! Se till att hålla humöret uppe och se till att ge bra och välmotiverade svar till dem!
Forumet har ju i stort sett varit jättebra det här året med en liten dipp den här veckan! Varför klagaMed vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Vi pratar väl alla ciklider här. Problemet är väl att det är lite dålig tillströmning av nya aktiva forumdeltagare. Om majoriteten av föreningens medlemmar vore aktiva här tror jag att det hade kommit många fler ciklidtrådar med frågor och tankar. Sedan har forumet varit uppe ganska många år nu, det gör att man med hjälp av sökfunktionen kan hitta de flesta svaren på de frågor man ställer sig. Jag har även märkt på andra forum att det finns en del förutfattade meningar om detta forum, det kanske skrämmer iväg vissa. Men jag håller med, visst borde vi koncentrera oss mer här på ämnet som är vår gemensamma utgångspunkt; ciklider.
/Jocke
kunskaper lockar väldigt få att skriva, jag har trott att de gamla erfarna
absolut skulle lockas av sådana trådar, ett exempel ges nedan
Jag undrar över vilka erfarenheter ni har av "olika" temperaturer. Vi vet ju att fisk beter sig olika vid olika temperaturer, tex växer de bäst vid en temp , äter mest vid en ( kanske en annan än med max tillväxt), aggresioner ökar ofta vid högre temp, de leker endast inom vissa tempintervall, sjukdomar kan
Tyvärr, tämligen dött och det begriper jag inte då jag trodde att
vi hänger här på grund av vårt akvarieintresse. Tråden jag länkade till
borde locka alla erfarna men icke...Kommentar
-
Det har ju diskutterats rätt många gånger, men min "huvudinvändning" är i detta fall titeln. Styrparameter av vad? Jag har faktiskt inte öppnat ämnet förrän nu och nog inte funderat på vad det handlar om. En fråga är bättre än en rubrik t ex "Vad hos fiskarna kan man styra med temperatur?". "Temperaturtråden" kanskeMed vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Jag känner väl lite att denna tråd inte kommer att leda mycket längre, plus att jag har fått sagt det jag ville med mina svar. Detta blir därför mitt sista inlägg i denna tråd.
/JockeKommentar
-
Det har ju diskutterats rätt många gånger, men min "huvudinvändning" är i detta fall titeln. Styrparameter av vad? Jag har faktiskt inte öppnat ämnet förrän nu och nog inte funderat på vad det handlar om. En fråga är bättre än en rubrik t ex "Vad hos fiskarna kan man styra med temperatur?". "Temperaturtråden" kanske
liknande denna sen 2002, de flesta med få svar. Så så många gånger har det nog inte diskutterats. åtminstone inte i detta forum.Kommentar
-
Bara om man inte kan svälja sin stolthet och rucka lite på principerna och gå vidare. Förut så högg jag på alla beten som folk lade ut för att de tyckte det var roligt att ha en hetsig diskussion eller att få mig förbannad. Nu går jag inte på sådant skit längre utan bryr mig inte alls lika mycket om någon tycker si eller så om mig...eller min kunskap. Jag joddlar bara vidare till nästa tråd istället eller gör något annat så att den plötsliga irritationen har lagt sig. En del på forum vill bara ha massa diskussioner som irriterar då de får utlopp för något och när de fixat det så är de nöjda...skiter helt i att de trampat någon på tårna eller varit oförskämda. Nu är det oerhört mycket lugnare på det här forumet än vad det var när jag blev medlem här runt 2003/2004...Kommentar
Kommentar