If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Hej är ute efter en rovmal som är lite mer långsamväxande eller inte blir mer är 40-50 cm. Nån som har en idé. Har blivit rekomenderad fengädda men jag har redan en shanna och de påminner om varandra.
/Bosse
Hej är ute efter en rovmal som är lite mer långsamväxande eller inte blir mer är 40-50 cm. Nån som har en idé. Har blivit rekomenderad fengädda men jag har redan en shanna och de påminner om varandra.
/Bosse
Sorubim lima blir ca 50 cm och om du inte matar alltför intensivt så tar det ett par år innan dom når den längden. Jag har en som när jag köpte den för 2 år sedan var 10 cm och som idag är ca 30 cm. Dom trivs bäst i små grupper om 3-4 st.
Håller med ang Lima, superfina och lugna malar. Växte inte alls så fort som man kan tro (beror ju iofs hur mycket man matar).
Däremot om man tar ex Marmoratus växer den ju enormt i förhållande vad jag har fått erfara, ialf i början. Annars är jag störtförtjust i Marmoratus, så vänliga och kommer gärna upp och äter ur handen, min senaste kastade sig mot rutan när jag kom in i rummet. Denna (den du har Ove tror jag) delade revir med mina synodontis malar och trots att att de inte ens var en tiondel så stora så slutade oftast med att de var den som fick lämna reviret. Tycker dock inte man ska ha 2 marmoratus, jädrar va liv de kan bli på natten. Marmoratus sägs kunna bli närmare metern enligt vissa och andra säger max 40-50. Han som jag köpte den av köpte sina i sin tur från en odlare och han hade dessa i stora dammar och har aldrig kommit över 60 cm.
Vad tror du om längden på Marmoratus Ove?
Senast redigerad av tjornpatrik; 23 February 2009, 21:32.
Ja Leiarius marmoratus ska bli ca 80 cm enligt PC. Min (din föredetta Patrik) är ca 45 cm, och jag har för mig att Yonaz här på forumet har en som är ca 60 cm.
Kommentar