If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
ideen med 3 grupper var mest för o se hur det skulle fungera, lite expriment med andra ord. 1 stor grupp spec black har jag funderat på men men =) beslutsångest...
Petros, skulle isf vara trewavasae och famula blandat med en stor grupp troffar.
Burken är lite liten för dom större, 200x60x60.
Jag ska slänga i 5 till 4 kilos stenar på dessa som redan ligger i, ljuset e på mysläge så det ser lite skumt ut =)
När jag tittar på burken som den ser ut nu så blir jag sugen på djupgående fisk... men det går väl över när solen går upp =)
Tror du på Trewavasae OCH Famula? Å så en gr Troffar på det? Nja,jag e skeptisk, som Dr Dängrot sa... Men helt klart värt att testa!
Jag blev djupt imponerad av Antons Famula-gr förvisso men jag har svårt att se att set skulle ges plats åt ännu en "damp-fisk" i ett sånt kar.
Möjligen en gr XL sp Black med Famula ELLER Trewavasae.
Du vet att jag pratar ur egen "want-list" nu va?? hehe
"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)
Jaha då va det inte kul med tanganyika blandburk längre, det blev tråkigare än vad jag trodde =)
Men men, nått har man ju lärt sig.
Nu är frågan vad man ska köra hemma... Jag har nog alldrig haft enbart färgade malawi, typ johannii, demasoni, rödzebra, osv... frågan e ju om man lessnar på det fort.
En stor grupp troffar finns i funderingarna MEN jag har sista timmen funder på att hålla 3 olika troffar 15-20 st av varje art, en moorii en spec black och en spec red eller brichardi... kan det bli kul att ha hemma bara för att titta på och fota lite.
Eller ska man köra happlisar och aulonocarer... beslutsångesten e på topp =)
så övertala mig nu snälla =)
Ja skulle köra fiskar med lite speciella egenskaper , dock gärna färgranna Är nog haplisar då. P.milomo ?
kanske en grupp aulonocara av nått slag med. Du har ju massa roligt. Rödzebra tröttnar man på
Tror du på Trewavasae OCH Famula? Å så en gr Troffar på det? Nja,jag e skeptisk, som Dr Dängrot sa... Men helt klart värt att testa!
Jag blev djupt imponerad av Antons Famula-gr förvisso men jag har svårt att se att set skulle ges plats åt ännu en "damp-fisk" i ett sånt kar.
Möjligen en gr XL sp Black med Famula ELLER Trewavasae.
Du vet att jag pratar ur egen "want-list" nu va?? hehe
Om det funkar det vette sjutton... kändes bara som en kul grej o eventuellt testa.
40Kirizia+15 trewavasae+2 famula =)
nä usch nu får jag nog snart damp jag med... får ta ett glas sprit o bromsa tankarna lite nu 0)
Eller, man kanske ska gå med i SPS, dom hade ju årsmöte nyligen, alla members va närvarande =)
Senast redigerad av deelay; 23 February 2009, 00:40.
ideen med 3 grupper var mest för o se hur det skulle fungera, lite expriment med andra ord. 1 stor grupp spec black har jag funderat på men men =) beslutsångest...
Petros, skulle isf vara trewavasae och famula blandat med en stor grupp troffar.
Burken är lite liten för dom större, 200x60x60.
Jag ska slänga i 5 till 4 kilos stenar på dessa som redan ligger i, ljuset e på mysläge så det ser lite skumt ut =)
När jag tittar på burken som den ser ut nu så blir jag sugen på djupgående fisk... men det går väl över när solen går upp =)
Ja, men den burken, skulle jag plocka i ca 30 st utfärgade hannar utav Ahli.
Dom är inte så känsliga när det gäller att färga ut.
Ja självklart så får du ha lite honor också.
Ja tänk 30 st utfärgade fryeri i den baljan.Janne
anledningen till att jag vurmar för aggressiva mbunas är pga det stora underhållningsvärdet (när man lyckas få till det) finns inte på världskartan att ha sk milda arter som golden mfl just för att det blir så jäkla trist..
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Kommentar