Lite panik... akvariet läcker
Kollaps
X
-
-
Vi behöver också byta parkettgolvet så även om det nu blivit skador som vi upptäcker när vi flyttar undan skivan som alu. stället står på är det inte hela värden. Får se om det inte blir golvbyte till sommaren... Eftersom jag då måste tömma karet tänkte jag passa på att silikona dit filterfack också samt slimline.- 720 liter med Malawi.
Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333
Lägg till ciklid.org på iGoogle!Kommentar
-
Skönt att det löste sig
Förra veckan lämnade jag en bit luftslang i ett kar i källaren när jag gick upp för att äta middag. På nåt märkligt sätt trillade ena änden ur medans jag käkade... det blev blött... och det tog ett tag innan jag ens märkte slangen så jag trodde karet sprungit läck.Patrick ErikssonKommentar
-
Jag lyckades med konststycket att vända täckglasen fel vid ett vattenbyte för något halvårsedan (precis när lokalen var igångsatt). Efter några timmar vände sig utblåset från min powerhead sig lite i karet av någon anledning och började pumpa vatten ut ur karet genom mathålet (som inte var på det ställe det skulle). Min dotter vaknade mitt i natten och skrek, det gjorde att sambon vaknade och hörde vattenljudet från källaren. Ungefär 300 liter hade hunnit hamna på golvet.... Det blev en jobbig natt kan jag säga.
Jag har varit väldigt noga med dessa täckglas efter denna incident.
/JockeKommentar
Kommentar