tahuantinsuyoa macantzatza

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Uffe Lindström
    Användare
    • May 2005
    • 285

    Ursprungligen postat av Wilhelm
    Det var en riktig fin filmsnutt! härliga små söta yngel! Hoppas de klarar sig o blir stora!
    Ja det vore kul. Men det är lite typiskt med larvofila munruvare... man kan ju aldrig fånga ynglen när de går i ett sällskapsakvarium. Föräldrarna tar dom bara o sticker när man tror sig kunna suga upp ett gäng...
    www.youtube.com/user/Uffelimpan

    Kommentar

    • BalsbyMange
      Användare
      • June 2011
      • 635

      Ursprungligen postat av Uffe Lindström
      Det vart en filmsnutt
      Riktig bra film

      Trodde jag lyckades med en liknande film igår... men de visade sig att jag tryckte på fel knapp på mobilen.
      Har du frågor eller förslag rörande NCS Smartphone App så hör av dig till mig

      Android-appen iOS-appen

      Kommentar

      • BalsbyMange
        Användare
        • June 2011
        • 635

        Fick till en snabb film i morse när jag tände upp karet. Synd att kvalitén inte blev bra... trodde Nokia N8 hade en bättre kamera

        Har du frågor eller förslag rörande NCS Smartphone App så hör av dig till mig

        Android-appen iOS-appen

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • September 2009
          • 22830

          Asgrymt,

          denna tråd är guld värd för den som är intresserad av denna häftiga fisk!
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • BalsbyMange
            Användare
            • June 2011
            • 635

            Så här går det för min yngel, ca en månad gamla.

            Kan inte låta bli o reta hanen lite ibland

            Har du frågor eller förslag rörande NCS Smartphone App så hör av dig till mig

            Android-appen iOS-appen

            Kommentar

            • Uffe Lindström
              Användare
              • May 2005
              • 285

              Vilken härlig film! Det är ett skapligt gäng de har kvar
              Mina som gick med yngel i "sällskapsburken" har jag flyttat över till en egen burk där de för några dagar släppte ut sin första kull där. Du har man kanske lite chans att få några som överlever.

              MVh
              Ufffe
              www.youtube.com/user/Uffelimpan

              Kommentar

              • DaRe
                NCS Medlem
                • September 2009
                • 22830

                Underbart!

                Jag sitter med ett stort leende. Ska vi lägga in denna i artregistret och byta ut någon annan film?

                Kan vi ha 4 filmer?
                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                ///David
                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                Kommentar

                • Uffe Lindström
                  Användare
                  • May 2005
                  • 285

                  Ursprungligen postat av DaRe
                  Underbart!

                  Jag sitter med ett stort leende. Ska vi lägga in denna i artregistret och byta ut någon annan film?

                  Kan vi ha 4 filmer?
                  Jag tycker generellt att de som sköter artregistret kan byta ut texter, bilder och filmer i artregistret när man får in bättre material. Naturligvis är det bra om man kan utöka platsen för fler bilder och filmer, men det bästa först.
                  När man kollar runt i artregistret så kan man ana att det verkar lite känsligt att byta gamla introbilder mot bättre nya.
                  www.youtube.com/user/Uffelimpan

                  Kommentar

                  • BalsbyMange
                    Användare
                    • June 2011
                    • 635

                    Tyvärr går ju mina TM för trångt i ett 110 liters kar så jag funderar på att flytta tillbaka dem till mitt omgjorda 200 liters, men kan jag göra de nu när dem har yngel? Tänkte inte flytta ynglen, bara föräldrarna. Ynglen är ca 1 - 1,5 cm.
                    Har du frågor eller förslag rörande NCS Smartphone App så hör av dig till mig

                    Android-appen iOS-appen

                    Kommentar

                    • BalsbyMange
                      Användare
                      • June 2011
                      • 635

                      En liten update. Ca 15 yngel kvar. största är väl ca 2,5 cm.

                      Har du frågor eller förslag rörande NCS Smartphone App så hör av dig till mig

                      Android-appen iOS-appen

                      Kommentar

                      • Ola Svensson
                        Användare
                        • April 2002
                        • 14633

                        Ursprungligen postat av Uffe Lindström
                        Jag tycker generellt att de som sköter artregistret kan byta ut texter, bilder och filmer i artregistret när man får in bättre material. Naturligvis är det bra om man kan utöka platsen för fler bilder och filmer, men det bästa först.
                        När man kollar runt i artregistret så kan man ana att det verkar lite känsligt att byta gamla introbilder mot bättre nya.
                        Det var visst ingen som svarade på detta. Det är inte känsligt men någon måste göra det. Vi har mer aktivt börjat byta ut gamla huvudbilder mot bättre. Förslag där det bör ske tas tacksamt emot.
                        Med vänliga hälsningar

                        Ola

                        Kommentar

                        • endymion

                          Ursprungligen postat av Uffe Lindström
                          Jag tycker generellt att de som sköter artregistret kan byta ut texter, bilder och filmer i artregistret när man får in bättre material. Naturligvis är det bra om man kan utöka platsen för fler bilder och filmer, men det bästa först.
                          När man kollar runt i artregistret så kan man ana att det verkar lite känsligt att byta gamla introbilder mot bättre nya.
                          Tittar man på bilderna så vill vi inte bara att de ska vara bra utan även visa arten så att man kan identifiera den utifrån bilden. Dessutom bör den vara 1000 pixlar bred(eller hög) eller mer. Så en fräck inzoomad bild som inte visar något särskilt är i min mening värdelös i artregistret. Undantag kan dock vara tänder, genitaltofs eller andra artspecifika detaljer. Men ska jag vara ärlig hur jag personligen agerat tycker jag det är viktigare att få in bilder vi saknat än lägga in bilder på fisk vi redan har bilder på. Min liksom alla andras tid är begränsad så man får prioritera.

                          Känner du att du har något att tillföra i exempelvis Sydamerikadelen kan du få behörighet att administrera.

                          Kommentar

                          • DaRe
                            NCS Medlem
                            • September 2009
                            • 22830

                            Jagh kan nog skaka loss tid att lägga in allt jag kommer över.

                            Mina hannar här har vuxit på sig ordentligt och fått ett annat uttryck som jag tycker kan vara bra att visa.

                            Eftersom det finns utrymme för många bilder och tre är extra bilder så är en annan viktig uppgift för artregistret att inspirera och skapa ett sug efter fisken. Dvs visa upp dem på bästa sätt.

                            Detta med att byta ut är ju rätt personligt vad man gillar. Jag har bytt friskt senaste halvåret, men då har jag bara gått på vad tycker är snyggt och ger arten en bra bild. Säkert finns massor att göra. kommentarsfunktionen går att använda om än väldigt osynligt för tillfället, vi får se om vi kan lyfta fram kommentarerna lite bättre så det finns större skäl att kommentera.
                            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                            ///David
                            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                            Kommentar

                            • BalsbyMange
                              Användare
                              • June 2011
                              • 635

                              Svårt att fota yngel men här kommer en bild på största "ynglet" ca 2,5 - 3 cm
                              Har du frågor eller förslag rörande NCS Smartphone App så hör av dig till mig

                              Android-appen iOS-appen

                              Kommentar

                              • Uffe Lindström
                                Användare
                                • May 2005
                                • 285

                                Ursprungligen postat av BalsbyMange
                                Svårt att fota yngel men här kommer en bild på största "ynglet" ca 2,5 - 3 cm
                                Kul att du fått dom så "stora"
                                www.youtube.com/user/Uffelimpan

                                Kommentar

                                Arbetssätt...