tahuantinsuyoa macantzatza
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
de är snygga skulle funka bra med mina altum kanske?Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Absolut, När de har yngel håller de oftast till lågt och jagar i allmänhet inte fiskar som håller till högre upp. Annars är de rätt häftiga till temperamentet men små 12 cm...Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Sen är de ganska bitska mot varandra om de är fler än ett par. Jag hade först 4 st. i ett 200 liters men det funka inte.
Men de är otroligt charmiga med sitt beteendeKommentar
-
Mina går just nu i ett 110 liters med 9 pansarmalar, hade dem innan i ett 200 liters med lite annat smått o gott, men de funkade inte, dem käkar ju tetror till frukost, o mina Apistogramma Agassizi fick simma o gömma sig konstant . Jag hoppas att det ska bli lite tillväxt på denna kull, finns ju inte direkt någon konkurens i detta kar.
O en liten film får man väl bidra med.
Har du frågor eller förslag rörande NCS Smartphone App så hör av dig till mig
Android-appen iOS-appenKommentar
-
Mina går just nu i ett 110 liters med 9 pansarmalar, hade dem innan i ett 200 liters med lite annat smått o gott, men de funkade inte, dem käkar ju tetror till frukost, o mina Apistogramma Agassizi fick simma o gömma sig konstant . Jag hoppas att det ska bli lite tillväxt på denna kull, finns ju inte direkt någon konkurens i detta kar.
O en liten film får man väl bidra med.
Kommentar
-
Vi kanske skulle ha plats för 4 filmer i artregistret.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Uppdatering: efter ca 2 veckor nu finns det fortfarande ca 50 yngel kvar o dem verkar trivas o växa. Hur ser det ut för era?Har du frågor eller förslag rörande NCS Smartphone App så hör av dig till mig
Android-appen iOS-appenKommentar
-
Mina är borta, jag var lite ovårdsam vid vatten byta och min grova slang slant till då jag inte var där och svepte rätt ned över där de höll ynglen. Det var då 5st kvar och sedan har de försvunnit. Nåja de leker hela tiden.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Ynglen (kanske 15-tal kvar) från tidigare filmsnutt har dom kvar i sällskapsakvariet. Dom är goda föräldrar och håller halva 600 litersburken ren från de andra fiskarna. Dom är väl ungefär 3 veckor och börjar få svårare o svårare att lyda föräldrarnas "in-i-munnen-fara-lockningar..."Kommentar
-
Häftigt!
Kan du försöka fota när föräldrarna tar in dem i munnen? Eller bara yngel som de ser ut nu?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
Sjukt skön film! Vilka andra arter går de med? Hur stort akvarium har de, var det 600 liter?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Det var en riktig fin filmsnutt! härliga små söta yngel! Hoppas de klarar sig o blir stora!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Som jag skrev tidigare... tuffa för SA-måttKommentar
Kommentar