tahuantinsuyoa macantzatza

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cichlid-Power
    Användare
    • November 2006
    • 253

Bujurquina

Hei Nicke, tahuntinzoyua,er flott, men jeg ville være interessert i dine (yngel) av Bujurquina apoparuana Jeg har den dessverre ikke mere Men flere andre Bujurquina.
    Cichlid-Power

Kommentar

• BalsbyMange
      Användare
      • June 2011
      • 635

Jaha. så va de yngel igen. Dem e ju värre än kaniner dessa fiskar. Går nu med 9 Corydoras Sterbai i ett eget kar.

Frågan e ju nu, ska jag mata med nått speciellt, de vuxna får mest fryst artemia, räcker de till yngel också eller ska jag fixa nått annat?
      Har du frågor eller förslag rörande NCS Smartphone App så hör av dig till mig

Android-appen iOS-appen

Kommentar

• DaRe
        NCS Medlem
        • September 2009
        • 22830

Härligt, jag har lek jag med. Frisimmare just nu. Ska väl fota lite senare.
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• DaRe
          NCS Medlem
          • September 2009
          • 22830

Några till
          Bifogade filer
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David

Kommentar

• oaken
            Användare
            • January 2008
            • 269

Häftiga bilder!

Kommentar

• DaRe
              NCS Medlem
              • September 2009
              • 22830

Några till.

De gäspar ofta, tja i alla fall oftare än andra man ser det av och till. Någon gång per vecka åtminstone.

min ena hanne fick också under en vecka en stark röd färg inne i huvudet, vet inte vad det var men det har varit bort några veckor nu??!! Ideer?

///David

Kommentar

• BalsbyMange
                Användare
                • June 2011
                • 635

Röd färg... Samma på min hane, kanske även lite på honan men inte lika starkt. Ser ut precis som på dina bilder.

Sent from my Desire HD using Tapatalk

Android-appen iOS-appen

Kommentar

• RobinH
                  Användare
                  • August 2008
                  • 2150

Ursprungligen postat av DaRe
                  Några till
                  Mycket trevliga foto Dare.
                  CA

Kommentar

• Uffe Lindström
                    Användare
                    • May 2005
                    • 285

Häftiga bilder DaRe!! dom har så intressant beteende. Mina har också yngel nu. Men inte det paret som har egen burk, utan par 2 "bland de andra". Det blir aldrig som man planerat. Jag ska försöka ta en filmsnutt...
                    www.youtube.com/user/Uffelimpan

Kommentar

• Jonny
                      Användare
                      • March 2010
                      • 231

Några till.

De gäspar ofta, tja i alla fall oftare än andra man ser det av och till. Någon gång per vecka åtminstone.

min ena hanne fick också under en vecka en stark röd färg inne i huvudet, vet inte vad det var men det har varit bort några veckor nu??!! Ideer?
                      Han kanske skäms för storleken Lol nä ingen aning varför tyckte bara jag ville vara rolig lite

Kommentar

• DaRe
                        NCS Medlem
                        • September 2009
                        • 22830

Ursprungligen postat av BalsbyMange
                        Röd färg... Samma på min hane, kanske även lite på honan men inte lika starkt. Ser ut precis som på dina bilder.
                        Vad matar du med? Jag funderade på om det var någon effekt av min matning av tetra diskus och att maten på något sätt legat i gommen och "lyst" igenom huden/huvudet. Nej, det låter knäppt när jag skriver det...

///David

Kommentar

• Uffe Lindström
                          Användare
                          • May 2005
                          • 285

Jag fick en filmsnutt på mina som har yngel idag.

Senast redigerad av DaRe; 26 December 2011, 00:42.
                          www.youtube.com/user/Uffelimpan

Kommentar

• BalsbyMange
                            Användare
                            • June 2011
                            • 635

Vad matar du med? Jag funderade på om det var någon effekt av min matning av tetra diskus och att maten på något sätt legat i gommen och "lyst" igenom huden/huvudet. Nej, det låter knäppt när jag skriver det...
                            Mestadels fryst artemia.

Android-appen iOS-appen

Kommentar

• salmberg
                              Användare
                              • October 2007
                              • 830

Någon av er som drar upp yngel. Vore tråkigt om dom försvinner från svea-rike..
                              Hur stort kar behövs till ett par?

Kommentar

• DaRe
                                NCS Medlem
                                • September 2009
                                • 22830

Ett par går säkert bra att ha i ett 100 liters skulle jag tippa, men de är rätt kaxiga mot andra arter och andra par. Så i ett sådant bör det inte vara många andra fiskar. I mitt 400 liters har jag två par och när de leker tar de upp halva baljan och jagar undan corydoras och malar så det är rent 40x40 cm lite drygt och gör mer än utfall, de jagar de andra en bra bit om de kommer för nära.

Funderar på att dra upp ett gäng nu i denna lek...

///David

Kommentar

Arbetssätt...