tahuantinsuyoa macantzatza

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wilhelm
    Användare
    • April 2002
    • 9122

    #46
    Ursprungligen postat av Gabbi
    ...........hade jag haft vett att ta mer än 15-20 kr styck om jag sålde dem till affär, hade inte du? tom ancistrus kostar ju det dubbla nu för tiden.
    Till affär?
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • September 2009
      • 22830

      #47
      Jaha, idag blev det 4st. Hoppas på minst en av varje. Målet ett lekpar.

      De går i 430 liters burken med Guianacaras

      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • Big_Sal
        Användare
        • May 2010
        • 315

        #48
        som medmänniska är du skyldig att bjuda på bilder!! Fantastiska firrar håller tummarna för lekpar!

        Ursprungligen postat av DaRe
        Jaha, idag blev det 4st. Hoppas på minst en av varje. Målet ett lekpar.

        De går i 430 liters burken med Guianacaras

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • September 2009
          • 22830

          #49
          Obsalut!!

          Jo jag har tagit en massa. Ska se om någon duger!
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • September 2009
            • 22830

            #50
            Här kommer de:
            Ungdjur men har vissa lektendenser även i butiken. Som tur var hade lagret köpt in ett gäng så man kunde studera dem lite innan köp.

            Färgerna komemr att bli bättre när de blir äldre, nu är de vackra men anspråkslösa. Iofs är jag mest sugen på dessa pga dess beteenden.
            1. Hannarna
            2. Hona 1?
            3. Hona 2?
            4. Hane 1?
            5. Hane 2? edit: Äsch då jag tror det blev samma hanne på bilderna, men de är väldigt lika varandra.

            Tror ni vi gissat rätt på könen???
            Bifogade filer
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • Uffe Lindström
              Användare
              • May 2005
              • 285

              #51
              Vad kul att du fick tag i dem Beställde du dem?
              Dom är inte helt enkelt att se skillnad på. Mina som jag hade tidigare var hanen lite större och honan innan lite "rundare", men annars ganska lika.
              Det blir spännande att följa...

              Ursprungligen postat av DaRe
              Här kommer de:
              Ungdjur men har vissa lektendenser även i butiken. Som tur var hade lagret köpt in ett gäng så man kunde studera dem lite innan köp.

              Färgerna komemr att bli bättre när de blir äldre, nu är de vackra men anspråkslösa. Iofs är jag mest sugen på dessa pga dess beteenden.
              1. Hannarna
              2. Hona 1?
              3. Hona 2?
              4. Hane 1?
              5. Hane 2? edit: Äsch då jag tror det blev samma hanne på bilderna, men de är väldigt lika varandra.

              Tror ni vi gissat rätt på könen???
              www.youtube.com/user/Uffelimpan

              Kommentar

              • DaRe
                NCS Medlem
                • September 2009
                • 22830

                #52
                De finns i butiken. Ett helt gäng simmar omkring och väntar

                Bara att hugga in.

                2 av de jag tog såg ut att hålla på med lekbeteende och 2 är större med mer blått och större fenor. De spänner upp sig när man närmar sig akvariet medan de 2 mindre fäller ihop sig och är lite gråare har mindre teckningar i ansiktet, men det kan ju beror på storleken också. Vi får se om det blir ett par åtminstone, jag har haft en hel del otur med CA tidigare.
                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                ///David
                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • September 2009
                  • 22830

                  #53
                  Larvofila munruvare låter också spännande. Liksom Geophagus orange head tapajos.
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  • Gabbi
                    Användare
                    • April 2002
                    • 897

                    #54
                    Ursprungligen postat av olof
                    Jag drog upp yngel på denna art för ett par år sedan och det är ungeför vad jag fick från butikerna då. I de fall de överhuvudtaget tog emot dem. Det är tyvär inte Stockholmspriser som gäller utanför huvdstadsområdet.
                    Vilket skämt. Fisken är ju den art den är oavsett om man bor i huvudstaden eller inte, men det verkar ju onekligen svårare att sälja dem utanför storstäderna då?

                    Allra minst 50 kr tycker jag en uppfödare ska ha för den fisken, mer egentligen.
                    www.akvarielagret.se/akvarieboken

                    Kommentar

                    • Gabbi
                      Användare
                      • April 2002
                      • 897

                      #55
                      Ursprungligen postat av Wilhelm
                      Till affär?
                      Ja, från en del. Sen får man ju ha sina kanaler för att hitta stora mängder till rimligt pris.
                      www.akvarielagret.se/akvarieboken

                      Kommentar

                      • DaRe
                        NCS Medlem
                        • September 2009
                        • 22830

                        #56
                        Ursprungligen postat av Gabbi
                        Vilket skämt. Fisken är ju den art den är oavsett om man bor i huvudstaden eller inte, men det verkar ju onekligen svårare att sälja dem utanför storstäderna då?

                        Allra minst 50 kr tycker jag en uppfödare ska ha för den fisken, mer egentligen.
                        Hehe, återkommer om ett år...
                        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                        ///David
                        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                        Kommentar

                        • olof
                          Användare
                          • April 2002
                          • 1823

                          #57
                          Ursprungligen postat av Gabbi
                          Vilket skämt. Fisken är ju den art den är oavsett om man bor i huvudstaden eller inte, men det verkar ju onekligen svårare att sälja dem utanför storstäderna då?

                          Allra minst 50 kr tycker jag en uppfödare ska ha för den fisken, mer egentligen.
                          Jag håller med, jag tycker också att priserna är för låga men det är ju inte jag som bestämmer. Jag har haft mycket lättare att hitta köpare till vanliga arter som palletciklid och ancistrus än av de ovanliga F1 SA ciklider jag dragit upp yngel på.Priserna per styck har varit ungefär de samma.

                          mvh

                          olof
                          http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

                          Kommentar

                          • BalsbyMange
                            Användare
                            • June 2011
                            • 635

                            #58
                            Tjena igen. Hur fredlig e denna fisk?

                            När jag inte fick tag på den som jag trodde sist så hamnade lite andra fiskar i karet istället, nu ser det dock ut som om jag kanske kan få tag på den ändå och undrar därför om den kan passa ihop med nedan.

                            Karet e på 200 liter grottor finns samt gömslen bland rötter, växter finns men fler kommer.

                            2 st Apistogramma baenschi
                            2 st Apistogramma agassizi i
                            4 st corydoras duplicareus
                            20 rödmunstetror

                            /Mange
                            Har du frågor eller förslag rörande NCS Smartphone App så hör av dig till mig

                            Android-appen iOS-appen

                            Kommentar

                            • DaRe
                              NCS Medlem
                              • September 2009
                              • 22830

                              #59
                              Tja i beskrivningar jag läst ska den vara fredlig, men jag måste säga att även mina 4 små ögonstenar har en del för sig.

                              Det är en tydligt dominant hanne som tar c:a 40x40 cm i eget revir mot artfränder och jagar ilsket bort alla som kommer nära. Senaste veckan har han även jagat undan andra arter med snabba utfall och till och med jakt några decimetrar. Det ser dock ut som om han nu visar upp sig för en av de förmodade honorna kanske ddet kan bidra till surheten. Han visar också upp mest färger av alla fyra och har en nästan svart söm underst på analfenan

                              I akvariet går fullvuxna Guianacara geayi , Crenicichla regani och 3 bolivianer.
                              Crenicichlorna har inte jagats men dde håller sig mest vid en annan del av akvariet så jag vet inte hur inkastenen skulle reagera om de kommer för nära.

                              Kan också säga att de jagar inte hela tiden och håller revir högre upp i akvariet ej vid botten i mitt fall.
                              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                              ///David
                              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                              Kommentar

                              • classe
                                NCS Medlem
                                • April 2007
                                • 1147

                                #60
                                Ursprungligen postat av DaRe
                                Här kommer de:
                                Ungdjur men har vissa lektendenser även i butiken. Som tur var hade lagret köpt in ett gäng så man kunde studera dem lite innan köp.

                                Färgerna komemr att bli bättre när de blir äldre, nu är de vackra men anspråkslösa. Iofs är jag mest sugen på dessa pga dess beteenden.
                                1. Hannarna
                                2. Hona 1?
                                3. Hona 2?
                                4. Hane 1?
                                5. Hane 2? edit: Äsch då jag tror det blev samma hanne på bilderna, men de är väldigt lika varandra.

                                Tror ni vi gissat rätt på könen???
                                kanske den är säkert där ser könen.. men inte så lätt.. ser vacker färg mest på hanar den men jag kunning inte om den själv om den men gärna lära mig..
                                375 LITER Malawi arter..
                                74 Liter Malawi yngel...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...