tahuantinsuyoa macantzatza
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
I CB 3/2007 om Perus ciklider nämndes macantzatzas släkting, Tahuantinsuyoa chipi, - där förklaras också vad släktnmnet betyder. Om man kan sin ciklidbladet väl var det ingen ny info. Jag är ingen CB-expert men jag brukar läsa SA-artiklarna noggrant.Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.Kommentar
-
Namn som inte går att uttala glömmer jag men jag känner igen det du beskriver läser åxo CB är ju en kanon tidning men inte så väl som du kanske..Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
en riktigt rolig liten fisk jag gärna skulle vilja ha tag i igen men jag tror itne att de kommer till sin rätt i mitt akvarium =)/Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
-
Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
Mina fiskar & burkarKommentar
-
-
Någon som vet var man kan få tag på denna i Stockholmsområdet?
Tänkte eventuellt ha den tillsammans med tapajos orange heads samt hero red shoulder.
/DavidKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Akvarielagret har den på sin senaste lagerlista (som dock är från den 14 december), men har även sett den där förut.Kommentar
-
Jag har sett att de har haft en tidigare, den är nu borta. Jag hittar inget på deras fisklista?? hur söker du?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Men här finns den iaf: http://www.akvarielagret.se/index.ph...ask=view&id=90Kommentar
-
Aha, jag kanske ska åka in och kolla med dem om de har någon kvar, annars få rman väl vänta.
jag är lite fundersam på ifall jag ska ha satanoperca leucosticta istället, hmm. det får bli lite mer funderande... Problemet med satanoperca är att då ska man hellst ha ett stim och det blir lite mycke firrar i karet med den lösningen.
9 Tapajos
4 hero (ska lämna bort en)
4 inkastenar
alternativt
6-7 satanopercorKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Dessa fiskar finns nu i beställningslistan från Imazo, men tydligen finns de i butik i skåne. Någon som sett dem till vilket pris?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Kommentar