Snygga bilder på en snygg fisk!
tahuantinsuyoa macantzatza
Kollaps
X
-
CA
Parachromis loisellei
Cryptoheros sajica
Hypsophrys nicaraguensis
SA
Pterophyllum altum
< 2124L > -
Kommentar
-
-
tackar tackar, jo de är riktigt coola firrar!!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Vore intressant att höra om artikeln var till nytta för er som har denna fisk nu? Det vore kul att höra om andra erfarenheter som inte går ihop med mina också.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Bra och intressant artikel!!
Fantastiskt med din bekant som upplevt dem i dess naturliga miljö
Inkastenen är en fantastisk intressant ciklid med sitt bilaterala munruvande beteende. Det är inte förrän på "senare år" jag förstått att det finns munruvande sydamerikanska ciklider. Vem skulle kunna tro att ett halvförmultnat löv skulle kunna vara världens bästa "barnvagn"!
Min erfarenhet sträcker sig inte till 2 par i samma burk men jag skulle gissa det krävs lite tur att få 2 "fungerande" par i samma burk.
Jag hade 4 st. i ett 220 akvarium och där fanns det absolut inte plats för mer än ett par.
Mvh
Uffe
Kommentar
-
Jag har samma erfarenhet också. Hannarna tycker sig vara riktigt duktiga pappor och jagar iväg honorna efter nån vecka. Är akvariet för litet så har han med all säkerhet ihjäl henne också. Jag lyckades rädda min hona i sista stund.
Nu har jag inte haft mina par ihop, men det är kanske lösningen.
Man kan undra om det är en tillfällighet att vi alla har samma erfarenhet eller om dom "är så". Men samtidigt... alla våra inkastenar är väl ganska unga och åldern kanske gör hannarna lite mer tålmodiga.
Mvh
OlofKommentar
Kommentar