hur stor akvarium bör man ha till Cichlasoma festae?
Cichlasoma festae
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Det beror på. Läste i en ciklidtidning (Cichlid News tror jag den hette) om en som födde upp en hane till 40 cm i ett 165-literskar, men den gick ensam. Generellt anses arten mycket aggressiv, men skillnader förekommer mellan individer. De 5 jag hade gjorde allt de kunde för att slå ihjäl varandra och då räckte inte 540 liter, sen finns det de som har fått arten att fungera bra. Jag rekommenderar stora kar och att man har en avdelare som endast honan kan passera i beredskap. Ska du ha andra fiskar än festae i karet? Kolla även i artregistret. -
tjena tror åxo det finns olika individer ang deras aggresivitet men under 720kar är bara dumt tror jag,, iaf om du ska annan fisk upptill mina erfarenheter är att det är ganska lugna när dom inte leker men har de frisimmande yngel som börjar utforska ett kar ja då är inget kar förstort tror jag .då är de vassa på att försvara. Men ack så vackra bland de finaste som finns utan tvekanSenast redigerad av Micke Jarhl; 17 February 2009, 07:59.Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
okej jag har en hane på 30cm å den går i ett 375, med en dovii å Jack Dempsey. å de funkar bra men visst de försvinner en å annan Jack Dempsey i mellan åt, men den verkar ju inte må dåligt av å va i ett 375, med tanke på att den gick i ett 150 på djuraffären jag köpte han, å sen är de den enda fisken min dovii hane inte har haft ihjäl, har provat att ha jaguar i men den vart slaktad på en timme lika så en flower horn, å dom va i samma storlek som doviin ca 20cmKommentar
-
okej jag har en hane på 30cm å den går i ett 375, med en dovii å Jack Dempsey. å de funkar bra men visst de försvinner en å annan Jack Dempsey i mellan åt, men den verkar ju inte må dåligt av å va i ett 375, med tanke på att den gick i ett 150 på djuraffären jag köpte han, å sen är de den enda fisken min dovii hane inte har haft ihjäl, har provat att ha jaguar i men den vart slaktad på en timme lika så en flower horn, å dom va i samma storlek som doviin ca 20cmMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Jag håller med Micke här! Ser också det som djurplågeri när den utsatta inte kan fly/gömma sig...MvH
AlgebrantKommentar
-
Instämmer jag med, helt fel att hålla dom fiskarna i ett 375L.
djurplågeri!Over and out // Mathias
Jordätare - Eartheater - DustsmaskerKommentar
-
-
Spelar inte så stor roll tyvärr, 1 Dovii i det karet kan jag köpa, men inget mera!! Doviin blir ju bara den STOR och väldigt aggressiv så han kommer nog avliva allt vartefter i det lilla karet..Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Jag blir så jäkla irreterad på sånt här så du menar att om dovii avlivar de andra fiskarna själv så är det ok??!! Du måste väl förstå att tack vare Festaens storlek som gör att den överlever och kan försvara sig mot doviins attacker iaf en tid...drar mig ur denna diskussionen nu annars så skriver jag något som jag får ångra senare och det är det verkligen inte värt sån här skit gör mig riktigt ledsen,, hur folk inte förstår eller läser på fiskarnas behov ett skit usch!!Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Jag blir så jäkla irreterad på sånt här så du menar att om dovii avlivar de andra fiskarna själv så är det ok??!! Du måste väl förstå att tack vare Festaens storlek som gör att den överlever och kan försvara sig mot doviins attacker iaf en tid...drar mig ur denna diskussionen nu annars så skriver jag något som jag får ångra senare och det är det verkligen inte värt sån här skit gör mig riktigt ledsen,, hur folk inte förstår eller läser på fiskarnas behov ett skit usch!!
/UffeKommentar
Kommentar