Bollmora Akvarieklubbs vårauktion 7/3

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MickeE
    Användare
    • January 2007
    • 17

Bollmora Akvarieklubbs vårauktion 7/3

Äntligen är våren här, eller rättare sagt dags för Bollmora akvarieklubbs stora vårauktion!

Lördagen den 7:e mars i Bollmora föreningsgård
    För info se www.bollmoraakvarieklubb.org

Det går som vanligt utmärkt att förbeställa etiketter. Vi kommer att posta etiketterna till er som har mer än 50 poster att sälja. Men vi är även tacksamma om ni som vill sälja ett lägre antal poster vill förbeställa för att underlätta hanteringen på själva auktionsdagen. Etiketter som inte postas finns för avhämtning i samband med inlämnandet av gods mellan kl 10,00 och 11,45 i Bollmora föreningsgård.

Förbeställer gör ni genom att e-posta
    auktion@bollmoraakvarieklubb.org
    Vi kommer att bekräfta alla förbokningar, dvs har du inte fått ett svar på din förbeställning så skicka en gång till.

Uppge ditt namn, telenr, adress, samt om du vill ha pengarna insatta på ditt konto efter auktionen.
    Om du vill ha pengarna insatta så glöm inte att lämna korrekt kontonr, clearingnr samt vad det är för typ av konto/bank
  • Larry Stockholm
    Användare
    • November 2004
    • 343

Vi har satt ett tak på 2 500 poster. Först till kvarn gäller. Inlämningen stänger 11.45 och sedan får övrigt gods gå till Loppisen som öppnar 11.00.
    Utropspriset börjar på 40:- och höjs med en tia i taget. I rummet bredvid har vi en "Loppis" Här har vi poster som är prissatta. Givetvis eftersträvar vi att ha så mycket som möjligt på Loppisen. Framförallt sådant som inte bör ta tid av auktionsutroparna. Två Svärdbärare bör som exempel ligga på Loppisen.
    Bedöm själv vad du vill ha ut i pris, och placera det på Loppisen. Gods som inte har fått något bud läggs åt sidan. Detta gods kan läggas ner till Loppisen
    Alla typer av fiskar brukar finnas med.
    Vi upplever också att saltvattensintresset har ökat eftersom vi de senaste auktionerna haft en hel del med. Dock inga fiskar ännu.
    Du kan även sätta ut ett minimipris på dina poster. Då börjar utroparen på detta pris.
    Vi håller ett högt tempo med dubbla utropare och två avbytare till dessa.
    Fasta tider med inlagda pauser. Även vårt fyra man starka kansli behöver sträcka på benen.
    Ett 10-tal löpare springer med utropen, så försök att ha jämna pengar redo, för att dom ska slippa tömma sina växelkassor och köa till kassören för att hämta mer växel.
    I vår Cafeteria kan du köpa kaffe, te, mackor och varmkorv till sjyssta priser.
    Hälsningar från Bollmora Akvarieklubb
    Lasse Omfors

Akvaristiken går i vågor

Kommentar

• Robin
      Användare
      • January 2003
      • 4526

Går det inte göra så att posten får ett nummer och sen går auktionen i nummerordning så att jag slipper sitta hela dagen för att inte missa den enda påsen jag vill buda på?

Göteborg gör så vad jag vet. Mycket smidigt och det går snabbt. Man får en lista i dörren med alla poster i nummerordning.
      Mvh
      Robin

Kommentar

• Byttorp
        Användare
        • November 2003
        • 1585

Ursprungligen postat av Robin
        Går det inte göra så att posten får ett nummer och sen går auktionen i nummerordning så att jag slipper sitta hela dagen för att inte missa den enda påsen jag vill buda på?

Göteborg gör så vad jag vet. Mycket smidigt och det går snabbt. Man får en lista i dörren med alla poster i nummerordning.
        Nja, i GCG har vi gjort som så att vi efter att alla poster är registrerade slumpar listan så att vi skall få lite spridning på de olika utropen, men jag håller med om att det kan vara svårt att hålla koll på det man vill köpa ibland..(inte minst om du dessutom jobbar på auktionen som ropare eller nån annan intensiv post..). Blir nog som vanligt en toppenauktion i Bollmora, får snart se till att åka upp och hälsa på er en auktionsdag, i vilket fall som helst lycka till önskar vi från GCG.
        Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
        Ordförande GCG

Kommentar

• Larry Stockholm
          Användare
          • November 2004
          • 343

Ursprungligen postat av Byttorp
          Nja, i GCG har vi gjort som så att vi efter att alla poster är registrerade slumpar listan så att vi skall få lite spridning på de olika utropen, men jag håller med om att det kan vara svårt att hålla koll på det man vill köpa ibland..(inte minst om du dessutom jobbar på auktionen som ropare eller nån annan intensiv post..). Blir nog som vanligt en toppenauktion i Bollmora, får snart se till att åka upp och hälsa på er en auktionsdag, i vilket fall som helst lycka till önskar vi från GCG.
          Tack för det och själv vill jag tacka för senast.
          Lasse Omfors

Akvaristiken går i vågor

Kommentar

• MickeE
            Användare
            • January 2007
            • 17

120 förbokade poster.

Kommentar

• Larry Stockholm
              Användare
              • November 2004
              • 343

Nu har vi fått in 352 förbokade poster. Vi har höjt taket till 2500 poster, sen klarar vi inte av fler.
              Merparten av allt kommer utan förbokning.
              Lasse Omfors

Akvaristiken går i vågor

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                Finnes scalarer Larry?/Ann-Mari

Kommentar

• maltandis
                  Användare
                  • October 2003
                  • 1567

Ursprungligen postat av annmari
                  Hej!
                  Finnes scalarer Larry?/Ann-Mari

Det finns det alltid. Du har väl avverkat nåra Bollisauktioner så frågan verkar faktiskt lite dum. Det brukar ju vara massor med triangelfiskar och andra sällskapsfiskar. Jag var på den förra auktionen och såg väldigt många scalarer i olika kulörer. (för mycket kanske)
                  Det verkar ju oxå vara så att "svensson" fått upp ögonen för Malawi :-)
                  Senast redigerad av maltandis; 25 February 2009, 22:22.
                  Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

Kommentar

• Santa
                    Användare
                    • December 2006
                    • 93

Jag kommer ta med mig lite olika sorters malawi, ett par olika aulonocaror också.
                    Sen får vi se om jag tar med mig några "stora luftpumpar" också.
                    Malawi i massor

Kommentar

• Larry Stockholm
                      Användare
                      • November 2004
                      • 343

OBS! Förhandsbokningen stänger på onsdag.
                      Sedan blir det till att köa för alla som inte bokat. Vi ses
                      Lasse Omfors

Akvaristiken går i vågor

Kommentar

• Partyboy
                        Användare
                        • October 2007
                        • 10

Är det någon som kommer ta med långsträckta pansarmalar? är i behov av honor, blev bara hanar de jag köpte

Kommentar

• Koi-fantast
                          Användare
                          • November 2007
                          • 555

Sterbai och gossei kommer iaf att finnas.
                          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1728683
                          http://www.bollmoraakvarieklubb.org/

Kommentar

• Larry Stockholm
                            Användare
                            • November 2004
                            • 343

Det kommer att finnas bl.a. corydoras "Venezuela Black" på auktionen. Unika varelser.
                            Lasse Omfors

Akvaristiken går i vågor

Kommentar

• maltandis
                              Användare
                              • October 2003
                              • 1567

Alltid hittar man något...

Elin ropade in 4 st Callochromis pleurospilus, Red stripe Maswa för 80:-
                              Vi var bara där i nåra timmar. Hälsade på Kaj P som oxå fyndade, ett duschdraperi med plattfiskar på :-)

/J
                              Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

Kommentar

Arbetssätt...