Varför är det så dyrt med begangnade akvarium i stockholm/sörmland ? i götet skänker man i stort sätt bort karen,södra sweden verkar priserna ligga väldigt lågt (vill köpa 375 liters alu,därav frågan blev ställd ) karet blir väldigt dyrt,ifall man orkar köra neråt landet och soppan är inte billig
dyra begangnade akvarium i stockholm ?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Varför är det så dyrt med begangnade akvarium i stockholm/sörmland ? i götet skänker man i stort sätt bort karen,södra sweden verkar priserna ligga väldigt lågt (vill köpa 375 liters alu,därav frågan blev ställd ) karet blir väldigt dyrt,ifall man orkar köra neråt landet och soppan är inte billig
Allt är bättre på andra sidan
men tänk om det inte är det ???jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten -
-
Vad är du ute efter
Billig eller kvalite
är du säker på att dom finns på samma ställe ??jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Kommentar
-
Det är nog så att det finns fler köpare däruppe och då behöver man inte dumpa priserna. Det är ju trots allt enklare att åka mellan Huddinge och Söder och köpa ett kar än 30 mil på landsbygden på isiga småvägar. Så det är nog faktiskt så att det är dyrare i STHLM.Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Stockholmare vill ha kvalite ???jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Hej!
Hej!
Det finns begangnade kvalitets akvarier men Christer vill väl knappast att folk köper av avdra när han kan sälja sina dyra akvarier istället/Ann-MariKommentar
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
men götet är väl en storstad med diverse förorter ? många som har lessnat på hobbyn ? har kollat mycket på blocket.Kommentar
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Det är dyrare med Begangnade burkar på vissa ställen, tydligen fattar inte en del mäniskor att saker faller i värde när det är begangnade, jag har sett anonser när folk försöker sälja beg. 720 burkar för 6-15,000 kr, och då är det i mina ögon en dåre. att sälja ett begangnat akvarium lär man räkna med att det har förlorat minst 50% av det värdet man köpte det för, thats it. sen spelar det inte någon roll hur mycket säljaren betalade för 2 år sedan . jag menar köper man tex, en bil idag och säljer den om 3 år kan man ju lätt räkna med att den har förlorat minst 40% i pris. Och att man ser anonser på beg, akvarium på 720 liter som säljare vill ha 6000 kr för är ju förfan patetiskt.
Min åsikt är detta , men om det finns mäniskor som är villig att betala det så , ja det är ju deras val men om man vet vad saker är värda så betalare man ju inte för gammla grejjae som man belalar för nya..
MVH / Pontus
Ps detta tycker jag är lite av en het potatis, en helt underbar tråd hoppas det blir mycket fart i denna tråd .Passenger on Planet Earth:
Pet.macro nsumbu
Pet.moshi ikola
Pet.Trewavasae
Pet.Bulu-Point "Red"
Pet.orthognathus tricolor mvuna
Pet.Longola
Tr.Ilangi
Tr.Muzi
Tr.Katonga
Neo.LeleupiKommentar
-
-
Pontus
Vad vet du om kvalite genom att se ett pris på volum ???
själv skulle jag titta på bestyckning o ålder samt innehåll, kanske även reporjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
Kommentar