Intressant. Men det där med halvapriset tror jag inte mycket på. Man vet ju alldrig hur ett begagnat kar beter sig. Sällan det är så nytt att någon har kvitto på det. Och läckande kar är ju inte värda sina pengar alls! En annan intressant faktor är att stora kar tappar med i värde än små verkar det som. Antagligen finns det väldigt få köpare(ingen som har plats). Eller?
dyra begangnade akvarium i stockholm ?
Kollaps
X
-
-
priserna på blocket är ofta fantasi priser.. Ett nytt 720 helglas på tex hornbach kostar 4000-5000 med garanti då kan man inte räkna med att få 4000 för ett kar som e 4år gammalt. Jag fick mitt kar byggt på plats av ett proffs för 14k & det är 255x75x75 i 15mm glas. hur kan då folk kräva 8000-9000 för ett 720 med 2 fluval 4 eller liknande fattar inte detta. Skulle aldrig ge mer än 1000kr för ett beg 375l.Kommentar
-
citat:
Intressant. Men det där med halvapriset tror jag inte mycket på. Man vet ju alldrig hur ett begagnat kar beter sig. Sällan det är så nytt att någon har kvitto på det. Och läckande kar är ju inte värda sina pengar alls!
Tror & Tror ( det gör man i kyrkan ) skämt och sido
Det var inte riktigt halva priset, men allt handlar om tillgång och efterfrågan och att folk INTE vågar att pruta pga att dom ej vill stöta sig med säljaren.
ex jag ahr köpt 4 större kar dom senaste 5 åren, alla kar har varit nya av ägaren innan( JA jag har sett kvitto på samtliga) och samtliga i sthlm och inga har läckt, är förutom det väldigt kinkig på hur karet skall se ut
700L "rena" för utg pris 12000 fick jag för 8000 pga att han hade panik och var tvungen att flytta.
400L "svart m väld ruta" för utg pris 6000 fick jag för 3000 pga att dom skulle få barn
468L "MP" för utg pris 6500 fick jag för 4000 pga att chefen i familjen ville bara bli av med det.
200L "svart m väld ruta" med utg pris 2000 ficka jag för 1000 pga inget speciellt.
Vad förlorar man på att inte pruta, JO PENGAR
Vad förlorar man på att pruta, INGET förutom kanske ett nej.
Visst vissa man pratat med vill inte alls sälja för lägre, och det får man acceptera och antingen då köpa för det om det är värt det eller så får man leta vidare
Frågan handlade om dyra kar i sthlm och det håller jag med om, dom är oftast lite dyrare till utgångs pris men det går som oftast alltid att förhandla.
Jag tror faktist att priserna är dyrare uppe i norr pga dålig tillgång och kanske högre efterfrågan.
// MickeKommentar
-
Hej!
Köp ett gammalt akvarium för kilopriset för glas. Vill inte säljaren gå med på affären, leta vidare!
Hälsn NilsKommentar
-
-
Hej!
Hej!
På blocket kan man göra fuydn men också se akvarier som kostar massor fast dom är gamla/Ann-MariKommentar
-
jo det kan man men många skämt priser oxå. Jag köpte ett 900l för 2000kr fick med ett gäng ramper å skit oxå. Köpte ett 375l med ramp osv för 700kr.. Sitter just nu å letar efter 375/540 men det får inte va några drömpriser.. Så har man bara is i magen å kan klicka bort alla överpris annonser så hittar man fynd oavsett vart man bor. Hittat massa billigt i stockholms området men eftersom man bor i GBG är det uteslutetKommentar
-
-
priserna på blocket är ofta fantasi priser.. Ett nytt 720 helglas på tex hornbach kostar 4000-5000 med garanti då kan man inte räkna med att få 4000 för ett kar som e 4år gammalt. Jag fick mitt kar byggt på plats av ett proffs för 14k & det är 255x75x75 i 15mm glas. hur kan då folk kräva 8000-9000 för ett 720 med 2 fluval 4 eller liknande fattar inte detta. Skulle aldrig ge mer än 1000kr för ett beg 375l.
Det finns olika fabrikat och olika priser. Jag skulle nästan säga att 4000kr för ett 720 är helt meningslöst för en butik att överhuvudtaget sälja, en himla massa plats tar det och det ska bäras plus att det kostar ca 4000 plus moms i inköp för dom flesta mindre butikerna... så vad Hornbach gör är att skapa en illusion eftersom dom bara försöker vinna mark i början. När alla småbutiker är utmanövrerade så kommer priset åka upp till en sundare pris bild(för dom).
Alternativet är ju att dom säjer 720 limmat i 10mm vilket kanske inte är det optimala för en burk som ska stå hemma i ett vardagsrum, i en källare med brun, visst, men inte annars.Kommentar
-
man undrar om det inte blir billigare och beställa från dala zooline (malung)direkt . nytt och fresht ,sen får man köpa upp sig på invetarier (pumpar mm)Kommentar
-
Hmm, Herkules Zoo i gbg är väl inte direkt någon dagslända trots löjligt billiga akvarier.Tony EnglundKommentar
-
Är inte Dala Zooline nerlagt, tror det iaf. PWSS säljer väl ut de sista av Dala Zooline karen. Tror det bara finns 222 och 375 kvar.Kommentar
-
-
Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
Kommentar