Kan inte svara för storstaden. Men jag som bor i v götaland köpte 1 beg 222L med hemmagjord bergsbakgrund, powerhead 1600l/t doppvärmare + grus för 1000:-. Riktigt fräscht. Som nytt. Kanske är värt en resa! Men Jag skulle nog betala 1000:- xtra för bekvämligheten att inte åka för långt! Men vi är ju alla olika
dyra begangnade akvarium i stockholm ?
Kollaps
X
-
-
Kan inte svara för storstaden. Men jag som bor i v götaland köpte 1 beg 222L med hemmagjord bergsbakgrund, powerhead 1600l/t doppvärmare + grus för 1000:-. Riktigt fräscht. Som nytt. Kanske är värt en resa! Men Jag skulle nog betala 1000:- xtra för bekvämligheten att inte åka för långt! Men vi är ju alla olikajag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Hej!
Hej!
Tack Christer det var snällt sagt jodå jag har handlat också hos dig,trevlig kväll på dig Christer du är också snäll/Ann-MariKommentar
-
vad tar ni på lagret för det , och jag vet vad jag betalar här i gävle för det. men det står mycket info i den annonsen , hade jag bott i närheten hade jag kollat upp " Kvalite " men det kan ju se ut som skit. Men det jag menar är att många tar över priser på gamla akvarium , sen spelar det inte någon roll( i mina ögon) om Cindy lopers har limmat det och jesus har väsignat det, det förlorar värde när det är begangnat iaf , bara det jag menade.
MVH / PontusPassenger on Planet Earth:
Pet.macro nsumbu
Pet.moshi ikola
Pet.Trewavasae
Pet.Bulu-Point "Red"
Pet.orthognathus tricolor mvuna
Pet.Longola
Tr.Ilangi
Tr.Muzi
Tr.Katonga
Neo.LeleupiKommentar
-
absolut, du har rätt i det . men om man ska kolla hur långt skägget växer så visst är det så. det här står det även "ca 1 kvm 10 ppm filtermatta oanvänd"
vad tar ni på lagret för det , och jag vet vad jag betalar här i gävle för det. men det står mycket info i den annonsen , hade jag bott i närheten hade jag kollat upp " Kvalite " men det kan ju se ut som skit. Men det jag menar är att många tar över priser på gamla akvarium , sen spelar det inte någon roll( i mina ögon) om Cindy lopers har limmat det och jesus har väsignat det, det förlorar värde när det är begangnat iaf , bara det jag menade.
MVH / Pontus
jag skräddarsyr en kostym
men först när man behöver den
visst behöver du välsingnelse inga problem jag skvätter lite vattenjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
hämskt ledsen Chris|tus|ter. men jag förstod inte vad du menade nu riktigt.Passenger on Planet Earth:
Pet.macro nsumbu
Pet.moshi ikola
Pet.Trewavasae
Pet.Bulu-Point "Red"
Pet.Longola
Tr.Ilangi
Tr.Muzi
Tr.Katonga
Neo.LeleupiKommentar
-
nu känner man sig hemma ! bara stormakts ord från sponsorn (stortadssyndrom)bromma är en stor håla i stockholm (mycket täta lirare som bor där) vi alla andra fattiglappar får räkna på 50 öringar, dyr hobby christer !Kommentar
-
Kommentar
-
Passenger on Planet Earth:
Pet.macro nsumbu
Pet.moshi ikola
Pet.Trewavasae
Pet.Bulu-Point "Red"
Pet.Longola
Tr.Ilangi
Tr.Muzi
Tr.Katonga
Neo.LeleupiKommentar
-
Tillgång och efterfrågan styr ju normalt, och även om någon butik drar ner byxorna och är mycket billigare än alla andra kommer ju detta att påverka priserna. Eftersom ingen butik i sthlm verkar vara speciellt mycket billigare än någon annan så kommer ju priserna hållas uppe.
När det gäller begagnade kar verkar det stendött i västra götaland, så illa att jag själv snart blir tvungen att åka till containern för fyllnadsmassa med en massa akvarier.Tony EnglundKommentar
-
Tillgång och efterfrågan styr ju normalt, och även om någon butik drar ner byxorna och är mycket billigare än alla andra kommer ju detta att påverka priserna. Eftersom ingen butik i sthlm verkar vara speciellt mycket billigare än någon annan så kommer ju priserna hållas uppe.
När det gäller begagnade kar verkar det stendött i västra götaland, så illa att jag själv snart blir tvungen att åka till containern för fyllnadsmassa med en massa akvarier.
ska du lägga av eller bara minska till en lagom nivå ?jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Att de skulle ha bättre kvalité. Skitsnack.Kommentar
-
Nedläggning är det inte frågan om, men jag måste minska ner. Jag har hela garaget fullt med tomma kar, och så kan man ju inte ha det Dagens elpriser gör att det är synnerligen kostsamt att ha en massa tropisk värme i källaren..Tony EnglundKommentar
-
Just nu ligger en auktion ute på Tradera (utgångspris 500:- Ännu inga bud lagda.) Men som sagt - så ligger det i Ör i djupaste småland...
med tanke på resväg, och hyra av släp kan det nästan kwetta!
Men billigt för en akvarist i smålandsregionen!
Akvarium 375 liter.Aluminium ram, komplett med lyse, värmare, och cirkulationsfilterpump av märket fluval. Grus och Afrikansk röd lavarsten. Mått i cm. 150x50x50.
Kommentar
-
Vem har sagt att priset som står i annonsen är det som du betalar för det.
Självklart så försöker säljaren att få så mycke som möjligt för sin produkt, konstigt vore det annars, men alla kar jag köpt på blocket tex det senaste ett rena kar på 700L (som nytt, 1 år gammalt, inte en enda repa och komplett med allt utom fiskar, kommer från början från Christer) Säljaren ville ha 12000sek, men när affären var klar så köpte jag det för 8000sek. Vad det kostar nytt i butik kanske christer kan svara på, men dit jag vill komma är att allt handlar om förhandling av pris. skulle ett snyggt 375L kar säljas för typ 1000sek(billigt bara det) så skulle jag ändå försöka att få ner priset ännu mer.
Priserna kanske är dyrare i stockholms regionen men allt går att pruta på.
// MickeKommentar
Kommentar