Med tanke på att Amerika är jordens enda kvarvarnade supermakt så är läsningen rätt skrämmande.
Landet i väster slutar aldrig att förvåna
Kollaps
X
-
Landet i väster slutar aldrig att förvåna
Med tanke på att Amerika är jordens enda kvarvarnade supermakt så är läsningen rätt skrämmande.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Taggar: Ingen -
Attans, nu lurade du mig in på den skittidningen!
Men det finns ju i faktiskt en logik i att de ratar utvecklingen eftersom att de bevisligen har en stor andel mentalt underutvecklade som föredrar att tro på sagorSmå firrar trivs också bäst i stora akvarium! -
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4397658.ab
Med tanke på att Amerika är jordens enda kvarvarnade supermakt så är läsningen rätt skrämmande.
1. Den ena är att det sker och har skett en evolutionär process genom naturligt urval. Detta "kan" man i princip inte opponera sig mot och kreationister och religiösa samfund som åtminstone litar lite på sina egna sinnen är övertygade om att detta är sant (t ex Mats Molen och Jehovas Vittnen).
2. Det andra är att allt tyder på att allt liv har ett gemensamt ursprung och då det mest kontroversiella: Människan delar stora delar av sin evolutionär historia med chimpanser, gorillor etc. Ändå håller "de" på och tjaffsar om att björkmätaren inte alls evolverade en svart morf under industrialismen när trädstammarna blev svarta av sot.
Kunde "de" inte åtminstone nöja sig med att förkasta det andra? Det är som om "vissa" är rädda för att erkännande av det första ger övertygelse om det andra. (Paranoikern i mig tror att det är pengar, konkurrens om "själar" (=pengar) och TV-evangelism som är orsaken.)Senast redigerad av Ola Svensson; 13 February 2009, 11:08.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Jag tror att igrund och botten känner folk sig hotade av olika utvecklingsteorier. Och att det vore mycke mera praktiskt om det är en högre makt är skaparen istället för livet självt.
Det låter så flummigt och lite nervärderande att vara släkt med ett så "lågt" väsen som apan. O det är klart mera glamoröst om det istället är ett högre väsen i form av Gud/Allah/Tor o Oden/Shiva som har skapat den mänskliga själen.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
Kommentar