If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Massa finfina råd här, man tackar!! Får se vilket jag följer, eller om jag nöjer mig med att explodera rakt av nästa gång de ringer...
Fast allra bäst känns nog stödet i kampen mot telefonförsäljare av onödiga produkter jag inte ens tänkt att jag behöver. Men ja, jo... jag VET att det inte är deras fel, men kanske kan jag genom att explodera hjälpa dem att byta jobb till något roligare? *s* Det måste vara att värna om sina medmänniskor.
Men ja, jo... jag VET att det inte är deras fel, men kanske kan jag genom att explodera hjälpa dem att byta jobb till något roligare? *s* Det måste vara att värna om sina medmänniskor.
Hilsen,
P
Både försäljare och vi som blir uppringda är offer när det gäller detta. De har usel provisionslön och arbetar med att förödmjuka sig själva, vi blir störda.
Man gör dem bara en tjänst genom att få dem att inse att de är lurade.
Men ja, jo... jag VET att det inte är deras fel, men kanske kan jag genom att explodera hjälpa dem att byta jobb till något roligare? *s* Det måste vara att värna om sina medmänniskor.
Hilsen,
P
Nja jag tror nog inte att det jobb som de har nu står högst på deras önskelista över jobb - snarare att de var tvungna att ta ett sådant jobb frö att det inte fanns något annat.
Så att "explodera" tror jag inte är rätt sätt att värna om sina medmänniskor (även om jag som sagt ibland har svårt att hålla mig) utan snarare att sparka på dom som redan ligger ner.
Jag är ju utbildad socionom, så jag får väl plocka fram kuratorskunskaperna och lite fint och mjukt leda dem in på en annan väg... kunde bli ett roligt samtal!!
Det roliga är att 80% av befolkningen säger samma sak.
"-Nej tack det är inte aktuellt just nu."
Nästan ingen slänger på i örat.
Själv burkar jag bara, när jag ser att det är ett konstigt nummer, svara med ett irriterat MMM??! För att sedan på deras första fråga säga ÖÖ, därefter total tystnad.
Det roliga är att de flesta TM:are då drar sitt talmanus på c:a 20-45 sek för att därefter säga -Hallå? Sedan lägger de på, brukar inte ringa igen, och man har bränt 1 min av deras tid.
Ibland varvar jag med att sluddra med väsande röst som en risig gammal horsepundare, då lägger de flesta på riktigt fort!
Men härmnings tricket skall jag köra med nästa gång, kan vara riktigt skoj tror jag!
Slutligen, nej, jag tycker inte synd om telemarketingsäljare.
Själv så brukar jag bara säga att det går bra att "lyssna en liten stund" som de brukar säga, om det är ok om jag fakturerar dem för den tiden. Då säger de oftast nej tack och lägger på
När jag reggade namnet fick jag brevlådan full med erbjudanden från revisionsbyråer, om att ta hand om bokföring med mera. Tog ett par veckor innan det ebbade ut. Numera är det finansbolag som RINGER, och verkligen inte ger sig på punkten att jag med nödvändighet måste låna en massa stålars.
Kommentar