Vad gäller akvarieshopen.se så kan jag säga att jag INTE är nöjd. Gjorde en beställning på några prylar, bl a en cirkulationspump för drygt en månad sedan. Inget har kommit än... Har mailat dem 3-4 ggr men inte fått något svar. Vet faktiskt inte vad jag ska göra, rätt vad det är dyker kanske grejerna upp och då blir jag betalningsskyldig. Så jag kan ju inte beställa från någon annan firma heller. Känns som moment 22. Kan inte begripa vad som tar sån tid. Jag fick orderbekräftelse efter några dagar, så beställningen kom fram. Kan alltså INTE rekommendera akvarieshopen.se!!!!!
Lever de på pwss?
Kollaps
X
-
-
Är det verkligen så många som inte gör annat än att maila? Om de inte svarar på mail får ni väl ringa, för jag vågar nog påstå att de flesta som har akvariebutik definitivt inte tillhör internet-generationen.Tony EnglundKommentar
-
Hm, kanske har du rätt att man bör ringa, men om man har en rätt avancerad webshop förutsätter jag att man klarar att svara på mail. Är väl rätt usel service annars, tycker inte du det också?Kommentar
-
Men som sagt, att ringa klarar de flesta och det fungerar många gånger mycket bättre också.Tony EnglundKommentar
-
Sådana frågor behöver man ju inte ringa om, det står på hemsidan, åtminstone på de internetföretag jag köpt av. Allt annat vore konstigt.Kommentar
-
Jag har aldrig handlat av PWSS så jag försvarar inte dem på något sätt (om det nu kan misstänkas efter mina tidigare inlägg). Men även om jag tycker att det givetvis är att föredra att man får svar på sina mail så är det faktiskt så att man kan välja på två sätt att handla akvarieutrustning, elektronik eller andra produkter:
1: Lokalt i butik med möjlighet att träffa försäljarna, knyta kontakter, diskutera vilken lösning som är lämpligast för just mig, försäkra sig om framtida support samt leverans på sekunden så man får med sig prylarna hem direkt.
2: Till lägsta möjliga pris, det vill säga via nätet eller annan form av "postorder".
Den som tror att det i längden går att kombinera alla fördelar ovan lever nog inte i samma ekonomiska verklighet som jag gör.//RobertKommentar
-
Öhh, nä. Det har de inte. Det står bara "frakt tillkommer" så det kan ju vara allt från 6:- till 1000:- typ. Håller med föregående talare. har man en internetshop och inte svarar på mail så betraktar jag det som oseriöst och då gör inte jag nån beställning.Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Rätt, PWSS anger inte fraktkostnaden och det tycker jag de borde. Men, alla andra priser anges iallafall.Kommentar
-
pwss visar inte frakt nej för dom kollar upp vad som blir billigast för dig/er
alltid
sen angående att dom skulle va oseriösa
kan jag inte hålla med om, jag mailade efter kolli nummer efter beställning
fick numret på låda men efter 2 tim ringer suss och meddelar att billie filter var slut men dom skickar ett dubbel billie filter för samma pris
vikten va mer då så det blev 2 kolli å då får jag 2 nummer istället över telesamtal som jag inte ens begärt....
nä ta och ring dom ist eller åk till dom
dom är helt enkelt överbelastade
mvh ThorKommentar
-
I just fallet PWSS så är det kanske så att de är seriösa, men har tillfälliga problem med överbelastning. Sån't sitter dock inte jag och gissar om i min ände. Går ju inte att veta vilka företag som är bluff och vilka som har influensa eller nåt så jag går på säkra sidan. Beteer sig ett bolag seg/konstigt/otrevlig eller nåt sån't så inleder jag inte en affär. Att svara på mail om fraktpriser är hygienfaktor anser jag.Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
Kommentar