Lever de på pwss?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawi375
    Användare
    • April 2006
    • 209

    #31
    Ursprungligen postat av tege
    Du kan prova http://www.akvarieshopen.com/ inte riktigt lika billiga kanske, men därifrån har jag varje gång fått prylarna inom 3 vardagar.
    Vad gäller akvarieshopen.se så kan jag säga att jag INTE är nöjd. Gjorde en beställning på några prylar, bl a en cirkulationspump för drygt en månad sedan. Inget har kommit än... Har mailat dem 3-4 ggr men inte fått något svar. Vet faktiskt inte vad jag ska göra, rätt vad det är dyker kanske grejerna upp och då blir jag betalningsskyldig. Så jag kan ju inte beställa från någon annan firma heller. Känns som moment 22. Kan inte begripa vad som tar sån tid. Jag fick orderbekräftelse efter några dagar, så beställningen kom fram. Kan alltså INTE rekommendera akvarieshopen.se!!!!!

    Kommentar

    • Tony
      Användare
      • April 2002
      • 4594

      #32
      Är det verkligen så många som inte gör annat än att maila? Om de inte svarar på mail får ni väl ringa, för jag vågar nog påstå att de flesta som har akvariebutik definitivt inte tillhör internet-generationen.
      Tony Englund

      Kommentar

      • malawi375
        Användare
        • April 2006
        • 209

        #33
        Ursprungligen postat av Tony
        Är det verkligen så många som inte gör annat än att maila? Om de inte svarar på mail får ni väl ringa, för jag vågar nog påstå att de flesta som har akvariebutik definitivt inte tillhör internet-generationen.
        Hm, kanske har du rätt att man bör ringa, men om man har en rätt avancerad webshop förutsätter jag att man klarar att svara på mail. Är väl rätt usel service annars, tycker inte du det också?

        Kommentar

        • Tony
          Användare
          • April 2002
          • 4594

          #34
          Ursprungligen postat av malawi375
          Hm, kanske har du rätt att man bör ringa, men om man har en rätt avancerad webshop förutsätter jag att man klarar att svara på mail. Är väl rätt usel service annars, tycker inte du det också?
          En webshop kan kan köpa "i kartong" och kräver ingen som helst kunskap från butikens sida, men visst håller jag med om att servicen på mail kunde vara bättre många gånger.

          Men som sagt, att ringa klarar de flesta och det fungerar många gånger mycket bättre också.
          Tony Englund

          Kommentar

          • Lundensis
            Användare
            • March 2004
            • 2262

            #35
            Ursprungligen postat av Olorin
            Det beror väl på vad det är för frågor. Vissa frågor kan ju bara butiken svara på typ "när kan ni leverera?", "vad blir frakten?", "tar ni kort.." Sån't bör de ju svara på för det är inte så långt ifrån likhetstecken med en beställning.
            Sådana frågor behöver man ju inte ringa om, det står på hemsidan, åtminstone på de internetföretag jag köpt av. Allt annat vore konstigt.

            Kommentar

            • RobbanG
              Användare
              • January 2004
              • 563

              #36
              Ursprungligen postat av Per Bjellert
              Jag har aldrig handlat av PWSS så jag försvarar inte dem på något sätt (om det nu kan misstänkas efter mina tidigare inlägg). Men även om jag tycker att det givetvis är att föredra att man får svar på sina mail så är det faktiskt så att man kan välja på två sätt att handla akvarieutrustning, elektronik eller andra produkter:

              1: Lokalt i butik med möjlighet att träffa försäljarna, knyta kontakter, diskutera vilken lösning som är lämpligast för just mig, försäkra sig om framtida support samt leverans på sekunden så man får med sig prylarna hem direkt.

              2: Till lägsta möjliga pris, det vill säga via nätet eller annan form av "postorder".

              Den som tror att det i längden går att kombinera alla fördelar ovan lever nog inte i samma ekonomiska verklighet som jag gör.
              Men nät-/postorderbutiker borde hänga med i tiden och kunna använda nätet/e-post själva. Har ett företag en affärsstrategi som går ut på att göra affärer via nätet och skicka varorna, förväntar jag mig att de skall kunna hantera nätet/e-post och kunna besvara frågor om leveranstider och kostnader. Annars kan man ju diskutera om de är seriösa och proffesionella.
              //Robert

              Kommentar

              • Olorin
                Användare
                • May 2005
                • 1553

                #37
                Ursprungligen postat av Lundensis
                Sådana frågor behöver man ju inte ringa om, det står på hemsidan, åtminstone på de internetföretag jag köpt av. Allt annat vore konstigt.
                Öhh, nä. Det har de inte. Det står bara "frakt tillkommer" så det kan ju vara allt från 6:- till 1000:- typ. Håller med föregående talare. har man en internetshop och inte svarar på mail så betraktar jag det som oseriöst och då gör inte jag nån beställning.
                Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                Kommentar

                • Lundensis
                  Användare
                  • March 2004
                  • 2262

                  #38
                  Ursprungligen postat av Olorin
                  Öhh, nä. Det har de inte. Det står bara "frakt tillkommer" så det kan ju vara allt från 6:- till 1000:- typ. Håller med föregående talare. har man en internetshop och inte svarar på mail så betraktar jag det som oseriöst och då gör inte jag nån beställning.
                  Rätt, PWSS anger inte fraktkostnaden och det tycker jag de borde. Men, alla andra priser anges iallafall.

                  Kommentar

                  • Thor
                    Användare
                    • January 2007
                    • 106

                    #39
                    Ursprungligen postat av Lundensis
                    Rätt, PWSS anger inte fraktkostnaden och det tycker jag de borde. Men, alla andra priser anges iallafall.
                    hej
                    pwss visar inte frakt nej för dom kollar upp vad som blir billigast för dig/er
                    alltid
                    sen angående att dom skulle va oseriösa
                    kan jag inte hålla med om, jag mailade efter kolli nummer efter beställning
                    fick numret på låda men efter 2 tim ringer suss och meddelar att billie filter var slut men dom skickar ett dubbel billie filter för samma pris
                    vikten va mer då så det blev 2 kolli å då får jag 2 nummer istället över telesamtal som jag inte ens begärt....

                    nä ta och ring dom ist eller åk till dom
                    dom är helt enkelt överbelastade
                    mvh Thor

                    Kommentar

                    • Olorin
                      Användare
                      • May 2005
                      • 1553

                      #40
                      I just fallet PWSS så är det kanske så att de är seriösa, men har tillfälliga problem med överbelastning. Sån't sitter dock inte jag och gissar om i min ände. Går ju inte att veta vilka företag som är bluff och vilka som har influensa eller nåt så jag går på säkra sidan. Beteer sig ett bolag seg/konstigt/otrevlig eller nåt sån't så inleder jag inte en affär. Att svara på mail om fraktpriser är hygienfaktor anser jag.
                      Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                      Kommentar

                      Arbetssätt...