Lever de på pwss?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nille
    Användare
    • July 2008
    • 36

Ursprungligen postat av Cichlidaholic
    Beställningarna skickas omedelbums.. skicka sms till patrick eller så skickar du mig p.m med vad du ska ha så kan jag ordna det åt dig omg.
    Du har PM.

Kommentar

• Per B
      Användare
      • September 2005
      • 1250

Jag har aldrig handlat av PWSS så jag försvarar inte dem på något sätt (om det nu kan misstänkas efter mina tidigare inlägg). Men även om jag tycker att det givetvis är att föredra att man får svar på sina mail så är det faktiskt så att man kan välja på två sätt att handla akvarieutrustning, elektronik eller andra produkter:

1: Lokalt i butik med möjlighet att träffa försäljarna, knyta kontakter, diskutera vilken lösning som är lämpligast för just mig, försäkra sig om framtida support samt leverans på sekunden så man får med sig prylarna hem direkt.

2: Till lägsta möjliga pris, det vill säga via nätet eller annan form av "postorder".

Den som tror att det i längden går att kombinera alla fördelar ovan lever nog inte i samma ekonomiska verklighet som jag gör.
      mvh Per

Tanganyika och Västafrika i burkarna

Kommentar

• tege
        Användare
        • February 2005
        • 2748

Ursprungligen postat av Per Bjellert
        Jag har aldrig handlat av PWSS så jag försvarar inte dem på något sätt (om det nu kan misstänkas efter mina tidigare inlägg). Men även om jag tycker att det givetvis är att föredra att man får svar på sina mail så är det faktiskt så att man kan välja på två sätt att handla akvarieutrustning, elektronik eller andra produkter:

1: Lokalt i butik med möjlighet att träffa försäljarna, knyta kontakter, diskutera vilken lösning som är lämpligast för just mig, försäkra sig om framtida support samt leverans på sekunden så man får med sig prylarna hem direkt.

2: Till lägsta möjliga pris, det vill säga via nätet eller annan form av "postorder".

Den som tror att det i längden går att kombinera alla fördelar ovan lever nog inte i samma ekonomiska verklighet som jag gör.
        Tror jag förstår vad du menar, håller med till stor del. Men visst är det trevligt när man har några mil till närmaste tätort att kunna beställa varor via nätet och kunna få dom i brevlådan eller kunna hämta ut dom dan efter. Tycker faktiskt att den övervägande delen av näthandel funkar så, åtminstone sånt som jag handlar. Hur många gånger är det inte slut hos den lokala handlaren, hur trevlig han är så brukar han få leveranser en gång i veckan per återförsäljare. I och med det går det ofta fortare att beställa via nätet.
        Allt har sina för och nackdelar förstås, själv försöker jag handla det mesta av min lokala handlare som förövrigt har riktigt bra priser. Men ibland hinner man inte ta omvägen förbi honom och då är det bra att det finns nätbutiker som man kan lita på.
        https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

Kommentar

• Per B
          Användare
          • September 2005
          • 1250

Och jag håller med dig Tege, jag handlar oftast hellre på nätet. Det är bättre priser och man får hem grejorna (jag bor på landet). Dessutom gillar jag att det blir billigare men jag kräver alltså inte samma service som av den lokala butiken, varken under köpet eller efteråt om jag behöver råd.

Jag gör ett val helt enkelt.
          mvh Per

Kommentar

• Olorin
            Användare
            • May 2005
            • 1553

Du glömde alternativet att köpa av andra akvarister i NCS. Oftast lägre pris om man står ut med medföljande svammel, fika och vad det nu krävs för att få köpet i hamn
            Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

Kommentar

• Per B
              Användare
              • September 2005
              • 1250

Ursprungligen postat av Olorin
              Du glömde alternativet att köpa av andra akvarister i NCS. Oftast lägre pris om man står ut med medföljande svammel, fika och vad det nu krävs för att få köpet i hamn
              Glömde? Nej, det förträngde jag! Fika, sociala kontakter och småprat - hjälp!

mvh Per

Kommentar

• Nille
                Användare
                • July 2008
                • 36

Glömde? Nej, det förträngde jag! Fika, sociala kontakter och småprat - hjälp!

Haha. Jag kommer aldrig handla av "hemmaodlare" fler gånger. I sommras åkte jag för att köpa 20 fisk. Sa till tjejen att det skulle gå fort max 1 timme.

Åkte 16.00 var hemma 21.00

Kommentar

• joe
                  Användare
                  • June 2006
                  • 1451

Och jag håller med dig Tege, jag handlar oftast hellre på nätet. Det är bättre priser och man får hem grejorna (jag bor på landet). Dessutom gillar jag att det blir billigare men jag kräver alltså inte samma service som av den lokala butiken, varken under köpet eller efteråt om jag behöver råd.

Jag gör ett val helt enkelt.
                  Det är val hela tiden - ibland blir jag trött redan där... - men ibland tar jag mig vidare. Jag bor också på landet (och trivs med det som jag tror många av oss gör) och det som funkar bäst att handla på nätet för mig är böcker...what I see is what I get...andra prylar, inte minst i kavarievärlden, vill åtminstone jag vända och vrida på lite innan jag bestämmer mig...

Och då är det ju positivt att bo i närheten av Göteborg där det finns ett bra urval av bra butiker!
                  MVH - joe

Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

Kommentar

• Per B
                    Användare
                    • September 2005
                    • 1250

Göteborgsområdet är ju känt att vara lite kavarie! Det är delvis därför jag älskar den stan fast jag på grund av slarviga föräldrar är född i fjollträsk. Mer kavarie åt folket!
                    mvh Per

Kommentar

• ozric
                      Användare
                      • March 2004
                      • 3187

Kavariemacka e gott!
                      "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                      c",)

Kommentar

• slarvid
                        Användare
                        • December 2007
                        • 517

iaf så beställde ja lite prylar från pwss i måndags, fick dom i dag fredag!
                        540 mbuna + 54L yngel

Kommentar

• PatrikMalmo
                          Användare
                          • May 2005
                          • 4642

Jag tror som nämnts tidigare i tråden att de har en hel del att göra. Lev och låt leva. Funkar beställningarna är det bra, frågor får man söka svar på på annat håll. Har full förståelse för småföretagare som inte hinner med sådant som att svara på mail. Personligen har jag alltid fått rätt leveranser i rätt tid vid beställningar. Har aldrig provat att maila om frågor, och det får vara så. Det jag behöver veta tar jag reda på i andra sammanhang. Tycker PWSS är bra.

Hilsen,

P
                          Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• Olorin
                            Användare
                            • May 2005
                            • 1553

Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                            Jag tror som nämnts tidigare i tråden att de har en hel del att göra. Lev och låt leva. Funkar beställningarna är det bra, frågor får man söka svar på på annat håll. Har full förståelse för småföretagare som inte hinner med sådant som att svara på mail. Personligen har jag alltid fått rätt leveranser i rätt tid vid beställningar. Har aldrig provat att maila om frågor, och det får vara så. Det jag behöver veta tar jag reda på i andra sammanhang. Tycker PWSS är bra.

Hilsen,

P
                            Det beror väl på vad det är för frågor. Vissa frågor kan ju bara butiken svara på typ "när kan ni leverera?", "vad blir frakten?", "tar ni kort.." Sån't bör de ju svara på för det är inte så långt ifrån likhetstecken med en beställning.
                            Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

Kommentar

• cf.akvarielagret
                              Användare
                              • April 2002
                              • 5028

Det är inte ofta jag diskuterar mina kollegor
                              Hur korkad får man vara
                              har man en internetbutik utan att svara på frågor, oansvarigt
                              jag kan lova genom mail kan man svara på ca 50-100mail per dag
                              och om det är besvärliga frågor använd telefon detta tar en person max två timmar per dag

själv har jag en riktig butik men svarar på dom flesta mail innom 8 timmar för det är roligt
                              jag är Ateist
                              men Gud talade till mig
                              Gud är stor
                              jag frågade hur stor ? inget svar
                              han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• c90368
                                Användare
                                • September 2007
                                • 890

Vill du handla billigt så handla av PWSS men kontrollera via telefon eller MSS att varorna finns hemma. Sen tar det några dagar innan du har varorna.

Vill du ha det du beställer med vändande post så ska du handla hos Guldfisken.

Snabbare leverans går inte att få!

Jag handlar själv hos bägge två och lägger mina beställningar beroende på brådska och pris.
                                http://www.youtube.com/user/c90368
                                /Maths

Kommentar

Arbetssätt...