Lever de på pwss?
Kollaps
X
-
-
Jag har aldrig handlat av PWSS så jag försvarar inte dem på något sätt (om det nu kan misstänkas efter mina tidigare inlägg). Men även om jag tycker att det givetvis är att föredra att man får svar på sina mail så är det faktiskt så att man kan välja på två sätt att handla akvarieutrustning, elektronik eller andra produkter:
1: Lokalt i butik med möjlighet att träffa försäljarna, knyta kontakter, diskutera vilken lösning som är lämpligast för just mig, försäkra sig om framtida support samt leverans på sekunden så man får med sig prylarna hem direkt.
2: Till lägsta möjliga pris, det vill säga via nätet eller annan form av "postorder".
Den som tror att det i längden går att kombinera alla fördelar ovan lever nog inte i samma ekonomiska verklighet som jag gör.mvh Per
Tanganyika och Västafrika i burkarnaKommentar
-
Jag har aldrig handlat av PWSS så jag försvarar inte dem på något sätt (om det nu kan misstänkas efter mina tidigare inlägg). Men även om jag tycker att det givetvis är att föredra att man får svar på sina mail så är det faktiskt så att man kan välja på två sätt att handla akvarieutrustning, elektronik eller andra produkter:
1: Lokalt i butik med möjlighet att träffa försäljarna, knyta kontakter, diskutera vilken lösning som är lämpligast för just mig, försäkra sig om framtida support samt leverans på sekunden så man får med sig prylarna hem direkt.
2: Till lägsta möjliga pris, det vill säga via nätet eller annan form av "postorder".
Den som tror att det i längden går att kombinera alla fördelar ovan lever nog inte i samma ekonomiska verklighet som jag gör.
Allt har sina för och nackdelar förstås, själv försöker jag handla det mesta av min lokala handlare som förövrigt har riktigt bra priser. Men ibland hinner man inte ta omvägen förbi honom och då är det bra att det finns nätbutiker som man kan lita på.Kommentar
-
Och jag håller med dig Tege, jag handlar oftast hellre på nätet. Det är bättre priser och man får hem grejorna (jag bor på landet). Dessutom gillar jag att det blir billigare men jag kräver alltså inte samma service som av den lokala butiken, varken under köpet eller efteråt om jag behöver råd.
Jag gör ett val helt enkelt.mvh Per
-
Den som tror att det i längden går att kombinera alla fördelar ovan lever nog inte i samma ekonomiska verklighet som jag gör.Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
mvh Per
-
Kommentar
-
Och jag håller med dig Tege, jag handlar oftast hellre på nätet. Det är bättre priser och man får hem grejorna (jag bor på landet). Dessutom gillar jag att det blir billigare men jag kräver alltså inte samma service som av den lokala butiken, varken under köpet eller efteråt om jag behöver råd.
Jag gör ett val helt enkelt.) och det som funkar bäst att handla på nätet för mig är böcker...what I see is what I get...andra prylar, inte minst i kavarievärlden, vill åtminstone jag vända och vrida på lite innan jag bestämmer mig...
Och då är det ju positivt att bo i närheten av Göteborg där det finns ett bra urval av bra butiker!MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
Göteborgsområdet är ju känt att vara lite kavarie! Det är delvis därför jag älskar den stan fast jag på grund av slarviga föräldrar är född i fjollträsk. Mer kavarie åt folket!mvh Per
-
Kavariemacka e gott!"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
iaf så beställde ja lite prylar från pwss i måndags, fick dom i dag fredag!540 mbuna + 54L yngelKommentar
-
Jag tror som nämnts tidigare i tråden att de har en hel del att göra. Lev och låt leva. Funkar beställningarna är det bra, frågor får man söka svar på på annat håll. Har full förståelse för småföretagare som inte hinner med sådant som att svara på mail. Personligen har jag alltid fått rätt leveranser i rätt tid vid beställningar. Har aldrig provat att maila om frågor, och det får vara så. Det jag behöver veta tar jag reda på i andra sammanhang. Tycker PWSS är bra.
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Jag tror som nämnts tidigare i tråden att de har en hel del att göra. Lev och låt leva. Funkar beställningarna är det bra, frågor får man söka svar på på annat håll. Har full förståelse för småföretagare som inte hinner med sådant som att svara på mail. Personligen har jag alltid fått rätt leveranser i rätt tid vid beställningar. Har aldrig provat att maila om frågor, och det får vara så. Det jag behöver veta tar jag reda på i andra sammanhang. Tycker PWSS är bra.
Hilsen,
PSmå firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Det är inte ofta jag diskuterar mina kollegor
Hur korkad får man vara
har man en internetbutik utan att svara på frågor, oansvarigt
jag kan lova genom mail kan man svara på ca 50-100mail per dag
och om det är besvärliga frågor använd telefon detta tar en person max två timmar per dag
själv har jag en riktig butik men svarar på dom flesta mail innom 8 timmar för det är roligtjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Vill du handla billigt så handla av PWSS men kontrollera via telefon eller MSS att varorna finns hemma. Sen tar det några dagar innan du har varorna.
Vill du ha det du beställer med vändande post så ska du handla hos Guldfisken.
Snabbare leverans går inte att få!
Jag handlar själv hos bägge två och lägger mina beställningar beroende på brådska och pris.Kommentar
Kommentar