Släck akvariet den 28/3 för klimatet!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lutt
    Användare
    • October 2005
    • 1919

Var det bara jag som hade ljus tända?

Kommentar

• deelay
      Användare
      • September 2002
      • 5394

Ursprungligen postat av Lutt
      Var det bara jag som hade ljus tända?
      Nejda, min tjej tände ljus med =)
      Jag kollade ut lite under denna timme och kunde konstatera att ingen annan brydde sig om detta =)
      http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• Byttorp
        Användare
        • November 2003
        • 1585

Ursprungligen postat av deelay
        Nejda, min tjej tände ljus med =)
        Jag kollade ut lite under denna timme och kunde konstatera att ingen annan brydde sig om detta =)

Typiskt stockholmssyndrom....här på landet i borås så var det nästan helt svart i husen runt omkring (dock släckte inte kommunen gatljusen vilket var lïte dåligt...) Själv så fuskade jag dock lite och släckte allt men hade väl på tvn i 20 minuter....
        Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
        Ordförande GCG

Kommentar

• Lutt
          Användare
          • October 2005
          • 1919

Ursprungligen postat av Byttorp
          Typiskt stockholmssyndrom....här på landet i borås så var det nästan helt svart i husen runt omkring (dock släckte inte kommunen gatljusen vilket var lïte dåligt...) Själv så fuskade jag dock lite och släckte allt men hade väl på tvn i 20 minuter....
          Jepp stockholmarna bör särbehandlas och sättas i karantän

Här var det också ganska svart förutom gatubelysningarna och ett hus som vad inkompetent eller vägrade.

Kommentar

• jinnarparen
            • April 2002
            • 2670

Ursprungligen postat av Lutt
            Jepp stockholmarna bör särbehandlas och sättas i karantän

Här var det också ganska svart förutom gatubelysningarna och ett hus som vad inkompetent eller vägrade.
            Vem vet, invånarna i det inkompetenta huset hade kanske sänkt innetemperaturen en halv grad istället, det sparar energi på längre sikt.
            Att döma folk som inkompetenta bara för att de inte gör som alla andra är bara dumt.

Det som är lite korkat med hela denna manifestation är att den är tillfällig, det är säkert inte många som släcker imorgon utan livet fortgår som vanligt.
            Vad har vi då vunnit med detta egentligen?
            Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• Leopoldi
              Användare
              • February 2004
              • 1082

Ursprungligen postat av jinnarparen
              Vem vet, invånarna i det inkompetenta huset hade kanske sänkt innetemperaturen en halv grad istället, det sparar energi på längre sikt.
              Att döma folk som inkompetenta bara för att de inte gör som alla andra är bara dumt.

Det som är lite korkat med hela denna manifestation är att den är tillfällig, det är säkert inte många som släcker imorgon utan livet fortgår som vanligt.
              jag håller med jinnarparen..........otroligt fjantig grej för att folk ska få känna att dom gör nåt.

Kommentar

• Lutt
                Användare
                • October 2005
                • 1919

Jag tror du är fast i den här elgrejen att stänga av all energigrejen gagnar allt så är det inte.

Jag dömmer inte folk utan det var mer som ett skämt och även det om stockholmarna.

Earth Hour är inte bara en symbolisk gest. Genom att dra ner på energin i en timme så kan du berätta för politikerna att du bryr dig om vad som kommer hända eller beslutas i Köpenhamn i december när de träffas för avgörande samtal om klimatförändringen.

Vi folket måste också bli mer miljömedvetna, varför ha hela huset tänt när du max är i 1-2 rum per kväll.

Kommentar

• jompa.h
                  Användare
                  • May 2007
                  • 63

låt dom är skeptiska ha en talan , fast det skiter jag i ,vi vi släckte ner (stängde av huvudströmbrytaren) en halvtimme extra, tände upp ljus och hade mys pys med familjen. hur många isbjörnar har man räddat livet på ?????

Kommentar

• Lutt
                    Användare
                    • October 2005
                    • 1919

Ursprungligen postat av jompa.h
                    låt dom är skeptiska ha en talan , fast det skiter jag i ,vi vi släckte ner (stängde av huvudströmbrytaren) en halvtimme extra, tände upp ljus och hade mys pys med familjen. hur många isbjörnar har man räddat livet på ?????
                    Kanske i framtiden? vem vet...men mötet är i december så jag tror ingen här kan ha ett riktigt svar än!

Kommentar

• deelay
                      Användare
                      • September 2002
                      • 5394

Det är inte korkat, det enda som är korkat är att alla som gnäller om miljön inte hakar på detta.
                      Grejjen med att släcka 1 timme är ju ett försök att få det a bli mörkt så politikerna kanske hajjar till... det handlar inte om att spara ström utan att förena människor i ett försök att få uppmärksamhet i mörkret.
                      http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• jompa.h
                        Användare
                        • May 2007
                        • 63

jag har varit emot detta pr jippo , men jag fick mej en tanke ställare.

Kommentar

• Lutt
                          Användare
                          • October 2005
                          • 1919

Tyvärr är det inget jippo jompa

Kommentar

• Per P
                            Användare
                            • December 2012
                            • 229

Vi släckte ned.
                            Såg även att stora delar av Hudiksvalls befolkning även gjort detsamma, dock inte kommunen..
                            Trevligt att se att det lite här och var brann levande ljus hos folk.
                            Jag stödjer definitivt detta, även om det bara handlar om en timme så tror jag många av oss får en liten tankeställare om vad det egentligen handlar om.
                            Några kan inte göra allt men alla kan göra lite...
                            http://www.facebook.com/home.php#!/p...?id=1606220994

Mvh // Per

Kommentar

• PatrikMalmo
                              Användare
                              • May 2005
                              • 4642

Jag glömde bort det... besök i lokalen, kall bira och så behövde fisken matas. Jag har å andra sidan ingen bil, ingen tv, är sällan i lägenheten så det är nästan alltid släckt, åker kollektivt eller cyklar, har slutat med flygresor, shoppar inte ihjäl mig, använder tygkasse samt återvann en hel påse med elsladdar från sophuset på vägen hem. Försöker städa framför egen dörr, men tror som jag brukar att det måste dö väldans många mer människor pga miljön innan det händer något. Surt men sant.

Och varför skulle jag, pessimisten i detta, läsa denna tråd just nu på morgonen - nu måste jag ju leta upp två flaskor vodka och klämma dem för att glömma allt igen. Blir en hård söndag för somliga...

Hilsen,

P
                              Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• nils42
                                Användare
                                • January 2003
                                • 931

Hej!
                                Jag skrev nyss men hade väl inte reda på alla knapparna så allt försvann.
                                Jag hade gärna delat dina flaskor.
                                För mig är det ett hån för miljöarbete att släcka lampor 1 ( en ) timme per år. Jag är förvånad över att WWF ställer upp för pajaseri. Kanske dags att omvärdera mitt medlemsskap där.
                                Nils

Kommentar

Arbetssätt...