Var det bara jag som hade ljus tända?
Släck akvariet den 28/3 för klimatet!
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Typiskt stockholmssyndrom....här på landet i borås så var det nästan helt svart i husen runt omkring (dock släckte inte kommunen gatljusen vilket var lïte dåligt...) Själv så fuskade jag dock lite och släckte allt men hade väl på tvn i 20 minuter....Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
Här var det också ganska svart förutom gatubelysningarna och ett hus som vad inkompetent eller vägrade.Kommentar
-
Att döma folk som inkompetenta bara för att de inte gör som alla andra är bara dumt.
Det som är lite korkat med hela denna manifestation är att den är tillfällig, det är säkert inte många som släcker imorgon utan livet fortgår som vanligt.
Vad har vi då vunnit med detta egentligen?Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Vem vet, invånarna i det inkompetenta huset hade kanske sänkt innetemperaturen en halv grad istället, det sparar energi på längre sikt.
Att döma folk som inkompetenta bara för att de inte gör som alla andra är bara dumt.
Det som är lite korkat med hela denna manifestation är att den är tillfällig, det är säkert inte många som släcker imorgon utan livet fortgår som vanligt.
Vad har vi då vunnit med detta egentligen?Kommentar
-
Vem vet, invånarna i det inkompetenta huset hade kanske sänkt innetemperaturen en halv grad istället, det sparar energi på längre sikt.
Vad har vi då vunnit med detta egentligen?
Jag dömmer inte folk utan det var mer som ett skämt och även det om stockholmarna.
Earth Hour är inte bara en symbolisk gest. Genom att dra ner på energin i en timme så kan du berätta för politikerna att du bryr dig om vad som kommer hända eller beslutas i Köpenhamn i december när de träffas för avgörande samtal om klimatförändringen.
Vi folket måste också bli mer miljömedvetna, varför ha hela huset tänt när du max är i 1-2 rum per kväll.Kommentar
-
låt dom är skeptiska ha en talan , fast det skiter jag i ,vi vi släckte ner (stängde av huvudströmbrytaren) en halvtimme extra, tände upp ljus och hade mys pys med familjen. hur många isbjörnar har man räddat livet på ?????Kommentar
-
Kanske i framtiden? vem vet...men mötet är i december så jag tror ingen här kan ha ett riktigt svar än!Kommentar
-
Vad har vi då vunnit med detta egentligen?
Grejjen med att släcka 1 timme är ju ett försök att få det a bli mörkt så politikerna kanske hajjar till... det handlar inte om att spara ström utan att förena människor i ett försök att få uppmärksamhet i mörkret.Kommentar
-
-
-
Vi släckte ned.
Såg även att stora delar av Hudiksvalls befolkning även gjort detsamma, dock inte kommunen..
Trevligt att se att det lite här och var brann levande ljus hos folk.
Jag stödjer definitivt detta, även om det bara handlar om en timme så tror jag många av oss får en liten tankeställare om vad det egentligen handlar om.
Några kan inte göra allt men alla kan göra lite...Kommentar
-
Jag glömde bort det... besök i lokalen, kall bira och så behövde fisken matas. Jag har å andra sidan ingen bil, ingen tv, är sällan i lägenheten så det är nästan alltid släckt, åker kollektivt eller cyklar, har slutat med flygresor, shoppar inte ihjäl mig, använder tygkasse samt återvann en hel påse med elsladdar från sophuset på vägen hem. Försöker städa framför egen dörr, men tror som jag brukar att det måste dö väldans många mer människor pga miljön innan det händer något. Surt men sant.
Och varför skulle jag, pessimisten i detta, läsa denna tråd just nu på morgonen - nu måste jag ju leta upp två flaskor vodka och klämma dem för att glömma allt igen. Blir en hård söndag för somliga...
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Hej!
Jag skrev nyss men hade väl inte reda på alla knapparna så allt försvann.
Jag hade gärna delat dina flaskor.
För mig är det ett hån för miljöarbete att släcka lampor 1 ( en ) timme per år. Jag är förvånad över att WWF ställer upp för pajaseri. Kanske dags att omvärdera mitt medlemsskap där.
NilsKommentar
Kommentar