If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Du är fena på att hitta saker på nätet Micke! Detta verkade både seriöst och intressant - jag tackar för tipset. Jag har redan länkat vidare till några "instanser" (utanför akvarievärlden!) som kan tänkas göra något med detta. Funderar så smått själv att göra något på/i jobbet - förutom då att naturligtvis släcka ner karen, TV:n, och hemmabelysning - det finns ju stearinljus och det är dessutom trevligare!
MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!
När jag bodde i England 2007 hände inte ett smack, vi var nog de enda i Hull som släckte, men förra året kunde man se hur folk släckte ner sina hus i Mölndal. Jag tror nog att detta har hållit på i flera år, stämmer inte det?
Jo manifestationen har genomförts vid minst ett tillfälle tidigare. Denna gången är det särskilt viktigt för att belysa problemen inför höstens förhandlingar om ett nytt klimatavtal i Köpenhamn.
Hämtat från WWF: För tillfället har 74 länder och 375 städer har hittills anmält sig. I Sverige står 30 kommuner, 65 företag och tusen privatpersoner på listan och anmälningarna fortsätter att strömma in.
Förhoppningsvis sällar sig även NCS sig till den skaran och uppmuntrar sina medlemmar att delta i manifestationen.
Jo manifestationen har genomförts vid minst ett tillfälle tidigare. Denna gången är det särskilt viktigt för att belysa problemen inför höstens förhandlingar om ett klimatavtal i Köpenhamn.
Hämtat för WWF: För tillfället har 74 länder och 375 städer har hittills anmält sig. I Sverige står 30 kommuner, 65 företag och tusen privatpersoner på listan och anmälningarna fortsätter att strömma in.
Jag har deltagit minst två gånger.
Ursprungligen postat av Micke
Förhoppningsvis sällar sig även NCS sig till den skaran och uppmuntrar sina medlemmar att delta i manifestationen.
Hej!
Jodå, släcka i all ära, men är det inte lite spel för gallerierna och något jippobetonat? Släcka en timme är väl som att pinka i Atlanten.
Hälsn Nils
Hej!
Jodå, släcka i all ära, men är det inte lite spel för gallerierna och något jippobetonat? Släcka en timme är väl som att pinka i Atlanten.
Jo energivinsten på att släcka ner en timme är som en piss i Atlanten, men det är inte det det går ut på. Syftet är att visa för världens politiker att det finns en bred folklig opinon för klimatarbetet, vilket är extra viktigt nu inför klimatförhandlingarna i Köpenhamn.
Jo energivinsten på att släcka ner en timme är som en piss i Atlanten, men det är inte det det går ut på. Syftet är att visa för världens politiker att det finns en bred folklig opinon för klimatarbetet, vilket är extra viktigt nu inför klimatförhandlingarna i Köpenhamn.
Kommentar