Vem kommer till Ciklidstämman 2009

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • doctor
    Användare
    • December 2003
    • 238

Ursprungligen postat av Danne_K
    Någon som har bra tips på hur man tar sig på bästa sätt från arlanda till hotellet?

Flygbussarna stannar alldeles utanför hotellet. www.flygbussarna.se

Kommentar

• Gabbi
      Användare
      • April 2002
      • 897

Ursprungligen postat av Lars Andersson
      Varför skall man göra det när vem som helst kan boka hotellrummet på Järva Krogs internätsida till samma pris med avbokningsskydd och en dryg hundring billigare om man inte vill ha något avbokningsskydd?
      För att det är så hotellet bett mig framföra det. Priset vi fick, garanterades åt oss för mer än ett halvår sedan, och var jämfört med närliggande hotell ett bra pris. Om de sedan beslutar sig för att inte höja priserna, alt köra en kampanj och även erbjuda andra ett bra pris så är det tyvärr inget jag kan göra något åt.

Givetvis kan den som vill även boka via nätet, eftersom det nu erbjuds rum till ännu lägre pris om man betalar det direkt och avstår avbokningsskyddet så kan det säkert vara ett alternativ för några.
      www.akvarielagret.se/akvarieboken

Kommentar

• Kjell Fohrman
        Användare
        • April 2002
        • 4619

Citat:
        Ursprungligen postat av Lars Andersson
        Varför skall man göra det när vem som helst kan boka hotellrummet på Järva Krogs internätsida till samma pris med avbokningsskydd och en dryg hundring billigare om man inte vill ha något avbokningsskydd?

För att det är så hotellet bett mig framföra det. Priset vi fick, garanterades åt oss för mer än ett halvår sedan, och var jämfört med närliggande hotell ett bra pris. Om de sedan beslutar sig för att inte höja priserna, alt köra en kampanj och även erbjuda andra ett bra pris så är det tyvärr inget jag kan göra något åt.

Givetvis kan den som vill även boka via nätet, eftersom det nu erbjuds rum till ännu lägre pris om man betalar det direkt och avstår avbokningsskyddet så kan det säkert vara ett alternativ för några.
        Det är rätt vanligt att hotell gör på detta sätt. Det blev väldigt mycket klagomål när Zoorf hade sin mässa norr om Stockholm senast - då blev också Zoorf lovade kanonpriser (flera hundra rum bokades) med "specialrabatt". Sedan visade det sig att "special" betydde att priserna var högre med specialerbjudandet än vad det var om man bokade själv på nätet. Har för mig att bl.a. detta hotell var inblandat då också.
        Med andra ord så är det en ren bluff hotellen kör med.

Själv åker jag upp redan på torsdag och träffar säkert en del av er redan på torsdag kväll (håller föredrag i Bollmora akvarieklubb) då. I annat fall så ses vi på fredag

Kommentar

• Lars Andersson
          NCS Medlem
          • October 2002
          • 601

Gabbi,

Jag "förstår" att Ni fått ett helt annat pris angivet som normalpris när Ni gjorde Era förfrågningar. Tyvärr är hotellkedjan ifråga inte så seriösa när det gäller sin prissättning till evenemang och rabattkoder. Ni kan ju själva kolla hur seriöst det är när man som ICA-kortsinnehavare utlovas 10 - 15% rabatt. Gå in på deras sida och gör samma bokning och ange kampanjkod ICA. Ledsen om Ni uppfattade det som kritik mot Er, men jag kunde inte låta bli att "hata-Scandic-nerven" ploppade fram. Just nu har hotellbranchen en nedgång på ca 25%. De flesta hotell är rädda om sina kunder och sitt rykte men det har inte marknadsfolket i berörd koncern förstått.

När vi 2007 hade kontakt med Scandic för offert kan jag bara säga att jag har aldrig blivit så nonchalerad och högdraget bemött som jag blev när jag framförde mina synpunkter på rimlig prissättning. Jag tror inte att de var vana att bli konfronterade med fakta om sin egen branch. Det var ju inte mitt hotell så det var ju bara av tacka för kaffet och gå. Som tur var fanns det andra hotell.
          Senast redigerad av Lars Andersson; 06 March 2009, 21:33.
          Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

Kommentar

• Gabbi
            Användare
            • April 2002
            • 897

Jag har faktiskt dragit iväg en fråga om varför det inte fanns möjlighet att få en större rabatt när vi bokade så många, så vi får se om det blir nåt svar.

Som nämnts så var priset rabatterat i förhållande till standardpriset när vi fick det i höstas.

Kommentar

• Niklas Olsson
              Användare
              • February 2003
              • 1156

En fördel man måste ta med också är ju att rummen är "säkrade" genom förhandsbokningen...sedan är det ju synd om det kostade mer än det gör nu men det är ju så det är. Alla har ju möjlighet att boka på egen hand men det är ju skönt att det finns folk som fixar åt en, detta har väl aldrig setts som att man varit tvingad att boka något av paketen som de som är ansvariga för stämman fixat åt oss.
              //Niklas

www.nofoto.se
              Nofoto på Facebook

Kommentar

• Gabbi
                Användare
                • April 2002
                • 897

Nej, det är riktigt. Det är ju bara ett förslag, och som du säger var x antal rum säkrade åt oss i ganska lång tid. Jag tror hotellet höll dem från oktober eller november fram till den här veckan.
                Det är samma pris på nätet nu, med samma villkor som vi fick, bara för att förtydliga. Det erbjudande de också har nu är om man betalar på en gång och hoppar avbokningsmöjlighet.

Kommentar

• Lars Andersson
                  NCS Medlem
                  • October 2002
                  • 601

Ursprungligen postat av Gabbi
                  Jag har faktiskt dragit iväg en fråga om varför det inte fanns möjlighet att få en större rabatt när vi bokade så många, så vi får se om det blir nåt svar.

Som nämnts så var priset rabatterat i förhållande till standardpriset när vi fick det i höstas.
                  Det var inte meningen att kritisera Er som arbetar med stämman. Jag vet att Ni lagt ner ett stort arbete och det vill jag tacka för. Jag får be om ursäkt för att framförandet av min kritik mot berörd hotellkedja kan uppfattas som negativ kritik mot Er. Det är väl så att den gamla "hata-Scandic-nerven" har legat och gnagt mot den hyperaktiverade "HATA-TELENOR-NERVEN" som varit synnerligen aktiv ett tag. Jo, den skrivs med stora bokstäver. Ännu en gång tack för allt arbete som Ni lägger ner för att vi skall ha det bra utan att behöva bry oss om allt som behövs göras i form av planering och förberedelser. Jag vet ganska väl hur mycket otacksamt och osynligt arbete det ligger bakom arrangemanget.

Nu ser vi se fram mot en trevlig helg med god underhållning och trevligt umgänge tillsammans med gamla (och nya) vänner.
                  Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

Kommentar

• cf.akvarielagret
                    Användare
                    • April 2002
                    • 5028

Lars det är ingen kritik, visst blir man inte glad när man förhandlat o alla kan få samma pris efteråt.
                    hur som helst Gabbi har mailat och kan vi få någon mer rabatt blir alla nöjda
                    jag är Ateist
                    men Gud talade till mig
                    Gud är stor
                    jag frågade hur stor ? inget svar
                    han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Danne_K
                      Användare
                      • February 2006
                      • 777

Ursprungligen postat av doctor
                      Flygbussarna stannar alldeles utanför hotellet. www.flygbussarna.se
                      tack de var ju helt perfekt

Kommentar

• kaj.p
                        Användare
                        • April 2002
                        • 2294

Fick just mail från Mark Evander England att han kommer. Kul det är en trevlig prick han är ett aktat namn i diskuseuropa o driver verksamhet i East Sussex.
                        Welcome to Devotedly Discus suppliers of Stendker Discus in the UK since 1993. We also supply Discus food, hma filters, nitrate filters and reverse osmosis filters.
                        Senast redigerad av kaj.p; 08 March 2009, 20:34.
                        Diskussällskapet
                        www.diskusforum.se

Kommentar

• Gabbi
                          Användare
                          • April 2002
                          • 897

Vill passa på att nämna att det inte går att betala inträdet med KORT under helgen, då vi håller till i ett växthus utan möjligheter till uppkoppling.
                          Cash is king under ciklidstämman alltså!

Kommentar

• Alexander Ylipää
                            Användare
                            • October 2003
                            • 3615

Finns det någon bankomat i närheten?
                            Mvh Alex

Kommentar

• cf.akvarielagret
                              Användare
                              • April 2002
                              • 5028

Jag tar med mig en egen stol
                              jag är Ateist
                              men Gud talade till mig
                              Gud är stor
                              jag frågade hur stor ? inget svar
                              han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• THORLEIF
                                Användare
                                • April 2007
                                • 406

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                                vi får se
                                Dansk Tanganyika Forum:
                                http://www.tago.dk/forum/
                                Lake Tanganyika på Facebook:
                                http://www.facebook.com/group.php?gi...id=23780238087
                                Video fra Tanganyika-søen
                                http://www.youtube.com/profile?user=THORLEIFDK

Kommentar

Arbetssätt...