Copadichromis Azureus ?
Kollaps
X
-
-
Jaja jag heter ju inte Niklas, men kände för att svara ändå!Tropheus moorii longola sunspots
Tropheus moorii kasanga red rainbow
Tropheus sp. Black Kiriza
Tropheus moorii murago tanzania
Tropheus brichardi katongaKommentar
-
hej,
heter inte niklas heller...
det fungerar bra med flera hannar. Jag har två stycken nu i 375 liters och de färgar båda ut och är snälla mot varandra. Däremot så trivs de bäst med väldigt lugnt sällskap typ Aulonocara, Protomelas steveni Taiwan och Golden. Jag har haft problem när de inte är kungarna i karet då blir det ibland malawisjukan som tar över.
/einarKommentar
-
Det går bra med svar från killar som inte heter Nicklas eller Yoda som nån på Ciklider skrev, mästaren i stjärnonas krig ni vetSenast redigerad av Mattias777; 05 February 2009, 17:44.Kommentar
-
Har som sagt 2 hanar som färgar samtidigt trots fryeri hane är kungen i karet, annars kan det dock vara så om fiskarna har för lika färg kan dom hämma varandra även om det ej är samma art.Petrochromis biten!Kommentar
-
/JockeKommentar
-
Köp en lite större grupp typ 4+4 eller 4+6 eller ännu fler =)
Protomelas taeniolatus Hinderi har ju ofta både rött och blått i sig. Innred med fin sand och lite spottar till ett kallvitt ljus och du har en drömburkKommentar
-
Lethrinops Albus är ju en fantastisk fisk som har ljusgul kropp, röda fenor och lusblått på huvudet.
Köp en lite större grupp typ 4+4 eller 4+6 eller ännu fler =)
Protomelas taeniolatus Hinderi har ju ofta både rött och blått i sig. Innred med fin sand och lite spottar till ett kallvitt ljus och du har en drömburk
/JockeKommentar
-
Kommentar
-
Tropheus moorii longola sunspots
Tropheus moorii kasanga red rainbow
Tropheus sp. Black Kiriza
Tropheus moorii murago tanzania
Tropheus brichardi katongaKommentar
-
Är inte det samma art som Mylochromis subocularis?
Kommentar
-
/JockeKommentar
-
Kommentar
-
Är inte det samma art som Mylochromis subocularis?
http://ciklid.se/fototavling/bidrag/...ularis-tav.jpgPetrochromis biten!Kommentar
-
Jo, den var väl månadens ciklid hyffsat nyligen i CB om jag inte minns helt fel. Har för mig att det står att fisken på bilden är rödare än de flesta andra exemplar. Men jag kan ha fel också. Men den bilden (kan vara samma som Malawe länkade till) var grymt snygg.
/JockePetrochromis biten!Kommentar
Kommentar