If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag lutar fortfarande åt sveni, dels för att den har ett band över kroppen, dels för prickarnas utformning på sidan. Belly crawler verkar ha sneda prickar på detta sätt: /////// .Dock bildas inget band av de sneda banden. Belly crawler tror jag har fått sitt namn eftersom den främst uppehåller sig liggande mot botten. Dina fiskar verkar gilla att simma i det fria. En länk till www.jjphoto.dk/fish_archive/cich5_dk.htm
Du sitter på facit, men jag tror det jag skriver är någon slags hjälp för din fråga om identifieringen av dina vackra crenicichla.
Mvh Niklas
Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.
Fast den ena av dom jag har som jag tror är en Hanne ligger i stort sett hela tiden på botten och när den rör sig kryper den typ på botten med bröstfenorna. Fast den andra som jag antar är en hona gärna simmar runt lite grann, fast även den ligger på botten ganska ofta.
Ursprungligen postat av Nicke SA
Jag lutar fortfarande åt sveni, dels för att den har ett band över kroppen, dels för prickarnas utformning på sidan. Belly crawler verkar ha sneda prickar på detta sätt: /////// .Dock bildas inget band av de sneda banden. Belly crawler tror jag har fått sitt namn eftersom den främst uppehåller sig liggande mot botten. Dina fiskar verkar gilla att simma i det fria. En länk till www.jjphoto.dk/fish_archive/cich5_dk.htm
Du sitter på facit, men jag tror det jag skriver är någon slags hjälp för din fråga om identifieringen av dina vackra crenicichla.
Mvh Niklas
Är du säker på att det är samma art? Fisken på bilden är inte en belly crawler utan en fisk från saxatilisgruppen t ex sveni. Att en fisk liknande den du har på bilden kryper på botten antyder att det är en belly crawler.
Det är nog som du säger, det är 2 olika arter =/ Dom är köpta strax norr om gbg. Hmm då får jag söka med ljus och lykta efter Partner till någon av arterna : )
Kommentar