En udda färgsättning på en C. pleurospilus Kigoma rainbow hona.
Callochromistråden 2009
Kollaps
X
-
Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus. -
-
-
-
Skulle det gå att få foto på denna hona från sidan? Kul med foton på sandisar. Min verksamhet ligger lite på sparlåga nu och av sandlekare har jag för tillfället bara C. Pleurospilus "Kigoma rainbow". Men nån dag ska det bli fler. Många fler...Kommentar
-
En Callochromis macropshona. Praktiskt med ett yngel som utkikspost i fören.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Jag väntar fortfarande på att mina ska leka. Jag tyckte att det var på väg förra veckan. Hannen höll ihop med en hona och han grävde en hel del. Nu jagar han dock runt dem som vanligt, så just nu ser jag tyvärr inga lektendenser.
/JockeKommentar
-
Får ni några yngel att överleva? Hos mig blir de bara uppätna hela tiden. Fast å andra sidan, det finns ingen marknad för dem här...mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Favorit Callochromis
Ska skaffa någon ny Callochromis men kan inte bestämma mig för vilken. Har C. stappersii och har haft C. macrops (okänd fångsplats men inte Tanzania elr. Ndole), så hade först tänkt pleurospilus men har blivit osäker igen. En riktigt röd macrops är snyggare tycker jag, och så gillar jag den här killen: http://www.youtube.com/watch?v=ALFA5tEJyiE
Så vilken art och fångsplats är er favorit, och varför?Kommentar
Kommentar