Att bli bestulen...

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bright_Blue
    NCS Medlem
    • June 2004
    • 1582

Tror inte det

en fråga till alla som har värdefulla bilder o hatar att dom blir stulna,
    gnäll bara om du själv alldrig laddar ner andras program
    okej finns det någon kvar[/QUOTE]

Kommentar

• StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

Jag skapar ingen webbsida där jag föreställer det som om det är jag som plåtat fotot...skapat musiken..gjort filmen. Det är en jäkla skillnad.

Kommentar

• deelay
        Användare
        • September 2002
        • 5394

Ursprungligen postat av Malawe
        Jag skapar ingen webbsida där jag föreställer det som om det är jag som plåtat fotot...skapat musiken..gjort filmen. Det är en jäkla skillnad.
        Det är faktiskt inte det... sånt där brukar jag kalla "en dåres försvarstal"

Jag snodde bilen men jag skulle inte köra med den så det gills inte... döhh =)

Programmen osv kostar en jävla massa pengar att framställa, oftast är det någon som betalar någon för att göra det. Dessa foton är det ingen som betalt för att få framställda (säg nu inte att kameran kostar)

Det är bara att gilla läget, what goes around comes around. När man inte ens kan sätta regler och skapa moral/etik etc angående ned laddning av musik och film hur ska man då förvänta sig att folk resonerar om foton på nätet... dom har ju inte behövt någon crack för att kunna se bilden ens så det liknar mer när man hittar en 100lapp på gatan, vad gör man?
        Senast redigerad av deelay; 02 February 2009, 00:38.
        http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• Alexander Ylipää
          Användare
          • October 2003
          • 3615

Håller nog med Cf och deelay.

Jag skulle nog betala någon för att ta mina bilder. =D
          Mvh Alex

Kommentar

• StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10784

Ursprungligen postat av deelay
            Det är faktiskt inte det... sånt där brukar jag kalla "en dåres försvarstal"

Jag snodde bilen men jag skulle inte köra med den så det gills inte... döhh =)

Programmen osv kostar en jävla massa pengar att framställa, oftast är det någon som betalar någon för att göra det. Dessa foton är det ingen som betalt för att få framställda (säg nu inte att kameran kostar)

Det är bara att gilla läget, what goes around comes around. När man inte ens kan sätta regler och skapa moral/etik etc angående ned laddning av musik och film hur ska man då förvänta sig att folk resonerar om foton på nätet... dom har ju inte behövt någon crack för att kunna se bilden ens så det liknar mer när man hittar en 100lapp på gatan, vad gör man?
            Allt är relativt, men jag förstår vad du menar...

Som sagt..jag har inga problem med att han använder mina foton, men det vore trevligt om han hade satt mitt namn som fotograf. Det är det enda som jag tycker...hade inga tankar på att kräva pengar eller något sådant för så bra är inte bilderna.

Sedan trivs jag bra med "en dåres försvarstal" för det är faktiskt så jag tycker och känner. Att ladda ned för eget bruk anser inte jag vara lika illa som att ladda ned och sedan sprida det...även om båda är olagliga.

Kommentar

• Guy_P
              Användare
              • April 2002
              • 301

Ursprungligen postat av cichlids4fun
              det går ju att spärra från att stjäla bilder och göra dem oklickbara i forumet tex
              Det är det relativt lätt att komma runt, talar inte om hur
              Håller med om att det är otrevligt att hitta sina bilder på främmande saiter. Specielt eftersom jag i varje fall hade tillåtet dem att använda min bild om de bara hade frågat. Finns redan några ute.
              Senast redigerad av Guy_P; 02 February 2009, 09:29.
              Guy

Kommentar

• Gäst

Jag håller med om att han kunde skrivit fotografens/ernas namn, men vem hade kunnat läsa dem?
                Jag fattar inget av vad där står på den sidan men lite imponerad blev jag av hur affären ser ut, ser ju "lite" seriös ut ändå.
                Att det i Bulgarien skulle finnas akvariebutiker med sortiment och växter var ju en överraskning.
                Är det inte bara att skicka affären ett mejl och påpeka att han lägger upp fotografens namn på sidan också? "ja, jag tror på tomten"

/Bengt

Kommentar

Arbetssätt...