hej om man fraktar ett akvarier är när man kommer hem är de bara å köra i gång de lr ska man fixa någe innan?
frakta ett akvarie
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider! -
Kommentar
-
Själv hade jag nog spolat ur det ordentligt, för det kan skvätta upp en hel del skit på kärran och karet, speciellt nu i vintertider med salt och annat på vägarna.Kommentar
-
hm
vad det finns för risker osv...
Men man får väl fylla upp lite i taget då?Kommentar
-
Spola ur var ordet sa Bull. Dessutom kanske det är läge att göra rent i karet i allmänhet och kolla igenom fogar etc. nu när det är "torrt"! Eller detta kanske är gjort på förra stället? Nå - lycka till i alla fall!MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
Tänker dock inte ansvara för ev. skador på hus eller akvariet efter att jag har skrivit det här!Kommentar
-
Jag tror inte att det ska va några problem om det har stått i rumstemperatur i flera timmar. Men som joe skriver, kolla över siliconet nu när det är torrt, om du inte vet när det är gjort senast, tömdes det i samband med att du hämtade så borde det väl inte vara några problem, men har det stått torrt ett tag så vet man aldrig.
Tänker dock inte ansvara för ev. skador på hus eller akvariet efter att jag har skrivit det här!
(Tänker dock inte ansvara för ev. skador på hus eller akvariet efter att jag har skrivit det här) hur skulle du ha någe med de att göra överhuvudtagetKommentar
-
Ifall glaset skulle spricka pga. hastigt ändrad temperaturskillnad.. Men sååå varmt vatten ska du väl inte ha i!!?Kommentar
-
Hallå
vi pratar om ett vanligt akvarium som har en transport
det är inte en demon
gör som vanligtjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Kommentar
-
Det låter OK. Men eftersom akvariet ändå är torrt; kolla igenom allt med fogar etc för det är så mycket enklare då så slipper du ev överraskningar sedan oavsett hur gammalt ditt akvarium är.
Hälsn NilsKommentar
-
Jag la en halogen-bygglampa i en burk en gång, kommer inte riktigt ihåg om jag tappade något eller om det självsprack. Trasigt blev det i vicket fall, bygglampor blir oerhört heta.
I ditt fall borde det bara vara att göra rent o fylla. glas tål minusgrader riktigt bra, vid för många plus så smälter det.Kommentar
-
okej men nu är de uppfyllt å fyllde inte upp hela men jag drog ett streck med en penna vid vatten ytan för att se om de hade sjunkit någe men de hade de inte så nu ska fylla i restenKommentar
-
lånar lite av din tråd här, då jag undrar hur stor inverkan det har på cilikonen då akvriumet är torrt?? har hafft mitt kar tomt ett år nu, kan det bli nått på den tiden??Kommentar
Kommentar