Gulper catfish

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jocke325
    Användare
    • January 2009
    • 138

Gulper catfish

Någon som vet var man kan få tag på Gulper catfish (Asterophysus Batrachus)? O vad det är för pris på dessa?
  • Lutt
    Användare
    • October 2005
    • 1919

De är väldigt svåra att få tag på....inga grossister i Sverige har någonsin tagit emot dom och det skall nog mycket till att de skall göra det också.

De kostar runt 1500kr styck.

Kommentar

• Wilhelm
      Användare
      • April 2002
      • 9122

Verkar vara rediga monster, med stor käft! Och dyra är de också om man hittar nån.
      mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• jocke325
        Användare
        • January 2009
        • 138

Någon som vet om det finns några liknande att få tag i? Lagom glupska kul fiskar? O inga ciklider nu

Kommentar

• Wilhelm
          Användare
          • April 2002
          • 9122

Det finns lungfiskar som är lika glupska som Gulpern.
          Jag vet, för jag kunde ha blivit av med fingrana. Men dessa måste man ha ensamma i ett kar. I varje fall så blir de ensamma i karet efter en kort tid.
          mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

Kommentar

• joe
            Användare
            • June 2006
            • 1451

Ursprungligen postat av Wilhelm
            Det finns lungfiskar som är lika glupska som Gulpern.
            Jag vet, för jag kunde ha blivit av med fingrana. Men dessa måste man ha ensamma i ett kar. I varje fall så blir de ensamma i karet efter en kort tid.
            Har man sagt A får man säga B - hur blev du nästan av med fingrarna? (eller är det en kommande Ciklidbladsartikel?)
            MVH - joe

Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

Kommentar

• Wilhelm
              Användare
              • April 2002
              • 9122

Nja, en typisk löpsedeltext!
              Jag matade fiskar hos en kompis och där stod det 2 akvarier på golvet under en akvarieställning. I det ena akvariet såg jag ett par döa fiskar och eftersom jag är en ordningens man, så tänkte jag ta upp fiskarna och spola ner dom.
              Tog en liten håv för att plocka upp dom. Och precis när håven hade kommit nära fiskarna så small det till i håvskaftet nån centimeter ifrån fingrarna.
              Jag blev förståss skraj och ryckte till och slog i elektriska knölen i akvarieställningen som var av järn, så underarmen blev avdomnad.
              Ja det var fruktansvärd! Kunde ju blivit av med hela armen!

Sen dess har jag inte vågat mig i närheten av dessa rovgiriga bestar till "trevliga akvariefiskar"

Hmm... Undrar om jag inte skulle skicka in detta till Expressen?
              "Akvarist nära bli uppäten av en monsterfisk"
              mvh Wilhelm

Kommentar

• joe
                Användare
                • June 2006
                • 1451

Ursprungligen postat av Wilhelm
                Nja, en typisk löpsedeltext!
                Jag matade fiskar hos en kompis och där stod det 2 akvarier på golvet under en akvarieställning. I det ena akvariet såg jag ett par döa fiskar och eftersom jag är en ordningens man, så tänkte jag ta upp fiskarna och spola ner dom.
                Tog en liten håv för att plocka upp dom. Och precis när håven hade kommit nära fiskarna så small det till i håvskaftet nån centimeter ifrån fingrarna.
                Jag blev förståss skraj och ryckte till och slog i elektriska knölen i akvarieställningen som var av järn, så underarmen blev avdomnad.
                Ja det var fruktansvärd! Kunde ju blivit av med hela armen!

Sen dess har jag inte vågat mig i närheten av dessa rovgiriga bestar till "trevliga akvariefiskar"

Hmm... Undrar om jag inte skulle skicka in detta till Expressen?
                "Akvarist nära bli uppäten av en monsterfisk"
                Låter ju rätt otrevligt iallafall - även om kanske inte (ens) Expressen tar in det! Ytterligare ett argument att hålla sig till lite mindre, lite mer "grönt" ätande fiskar!
                MVH - joe

Kommentar

• djenan
                  Användare
                  • July 2006
                  • 78

Ursprungligen postat av jocke325
                  Någon som vet var man kan få tag på Gulper catfish (Asterophysus Batrachus)? O vad det är för pris på dessa?

Vet att "havannazoo" i surte(gbg) har haft dem Nu hetter dem Soolzoo (tror jag)
                  Såg för inte så länge sedan en annons på zoonen som handlade om just dem. Och dem går att ha ihop med andra robusta fiskar,till skilnad från lungfiskar...
                  mvh djenan

Kommentar

• Ola Svensson
                    Användare
                    • April 2002
                    • 14633

Eftersom ingen lagt in en länk gör jag det http://www.planetcatfish.com/catelog...species_id=961
                    Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• joe
                      Användare
                      • June 2006
                      • 1451

Ursprungligen postat av Ola Svensson
                      Eftersom ingen lagt in en länk gör jag det http://www.planetcatfish.com/catelog...species_id=961
                      Efter den videosekvensens som fanns i länken så är jag benägen att tro att Wilhelm hade tur som undkom oskadd!! Huva vilken fisk - varför vill man ha en sån? (förutom på kroken då man fiskar då??)
                      MVH - joe

Kommentar

• Ove Planstedt
                        NCS Medlem
                        • May 2006
                        • 1816

Ursprungligen postat av joe
                        Efter den videosekvensens som fanns i länken så är jag benägen att tro att Wilhelm hade tur som undkom oskadd!! Huva vilken fisk - varför vill man ha en sån? (förutom på kroken då man fiskar då??)
                        Ja efter att ha sett filmen vill jag absolut ha en Gulper cat

Kommentar

• Lutt
                          Användare
                          • October 2005
                          • 1919

Ursprungligen postat av Ola Svensson
                          Ja och ingen har lagt in en bild

De är väldigt svåra att få igång dem, matvägrar mm.
                          Senast redigerad av Lutt; 28 December 2010, 01:12.

Kommentar

• joe
                            Användare
                            • June 2006
                            • 1451

Ursprungligen postat av Ove Planstedt
                            Ja efter att ha sett filmen vill jag absolut ha en Gulper cat
                            Jamen det är ju en grotesk firre - till beteendet och inte är den vacker varken fram eller bak heller! Men så är det väl med smaken...klöven, som vi säger i Värmland!!
                            MVH - joe

Kommentar

• Wilhelm
                              Användare
                              • April 2002
                              • 9122

Jamen, den ser ju väldigt snäll ut!

Images are copyright and may not be reproduced without permission of the copyright holder.

nästan som en smilie
                              mvh Wilhelm

Kommentar

Arbetssätt...