Någon som vet var man kan få tag på Gulper catfish (Asterophysus Batrachus)? O vad det är för pris på dessa?
Gulper catfish
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
De är väldigt svåra att få tag på....inga grossister i Sverige har någonsin tagit emot dom och det skall nog mycket till att de skall göra det också.
De kostar runt 1500kr styck. -
Verkar vara rediga monster, med stor käft! Och dyra är de också om man hittar nån.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Någon som vet om det finns några liknande att få tag i? Lagom glupska kul fiskar? O inga ciklider nuKommentar
-
Det finns lungfiskar som är lika glupska som Gulpern.
Jag vet, för jag kunde ha blivit av med fingrana. Men dessa måste man ha ensamma i ett kar. I varje fall så blir de ensamma i karet efter en kort tid.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
-
Har man sagt A får man säga B - hur blev du nästan av med fingrarna? (eller är det en kommande Ciklidbladsartikel?)MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
Nja, en typisk löpsedeltext!
Jag matade fiskar hos en kompis och där stod det 2 akvarier på golvet under en akvarieställning. I det ena akvariet såg jag ett par döa fiskar och eftersom jag är en ordningens man, så tänkte jag ta upp fiskarna och spola ner dom.
Tog en liten håv för att plocka upp dom. Och precis när håven hade kommit nära fiskarna så small det till i håvskaftet nån centimeter ifrån fingrarna.
Jag blev förståss skraj och ryckte till och slog i elektriska knölen i akvarieställningen som var av järn, så underarmen blev avdomnad.
Ja det var fruktansvärd! Kunde ju blivit av med hela armen!
Sen dess har jag inte vågat mig i närheten av dessa rovgiriga bestar till "trevliga akvariefiskar"
Hmm... Undrar om jag inte skulle skicka in detta till Expressen?
"Akvarist nära bli uppäten av en monsterfisk"mvh Wilhelm
-
Nja, en typisk löpsedeltext!
Jag matade fiskar hos en kompis och där stod det 2 akvarier på golvet under en akvarieställning. I det ena akvariet såg jag ett par döa fiskar och eftersom jag är en ordningens man, så tänkte jag ta upp fiskarna och spola ner dom.
Tog en liten håv för att plocka upp dom. Och precis när håven hade kommit nära fiskarna så small det till i håvskaftet nån centimeter ifrån fingrarna.
Jag blev förståss skraj och ryckte till och slog i elektriska knölen i akvarieställningen som var av järn, så underarmen blev avdomnad.
Ja det var fruktansvärd! Kunde ju blivit av med hela armen!
Sen dess har jag inte vågat mig i närheten av dessa rovgiriga bestar till "trevliga akvariefiskar"
Hmm... Undrar om jag inte skulle skicka in detta till Expressen?
"Akvarist nära bli uppäten av en monsterfisk"MVH - joe
-
Vet att "havannazoo" i surte(gbg) har haft dem Nu hetter dem Soolzoo (tror jag)
Såg för inte så länge sedan en annons på zoonen som handlade om just dem. Och dem går att ha ihop med andra robusta fiskar,till skilnad från lungfiskar...
mvh djenanKommentar
-
Eftersom ingen lagt in en länk gör jag det http://www.planetcatfish.com/catelog...species_id=961Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Eftersom ingen lagt in en länk gör jag det http://www.planetcatfish.com/catelog...species_id=961MVH - joe
-
Kommentar
-
Eftersom ingen lagt in en länk gör jag det http://www.planetcatfish.com/catelog...species_id=961
De är väldigt svåra att få igång dem, matvägrar mm.Senast redigerad av Lutt; 28 December 2010, 01:12.Kommentar
-
MVH - joe
-
mvh Wilhelm
Kommentar