Elitserien börjar dra ihop sig

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lutt
    Användare
    • October 2005
    • 1919

    Silly Season är ju hur kul som helst. Vad jag vet är att Lance Ward och Per Ledin kommer tillbaka till HV71
    Tedenby har sagt att han stannar ett år till sen blir det troligen New Jersey Devils.

    Kommentar

    • Alexander Ylipää
      Användare
      • October 2003
      • 3615

      Det blir nog en hård dragkamp om Ledin. Om han nu återvänder. Han hade en lyckad NHL comeback inatt....
      Mvh Alex

      Kommentar

      • Lutt
        Användare
        • October 2005
        • 1919

        Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
        Det blir nog en hård dragkamp om Ledin. Om han nu återvänder. Han hade en lyckad NHL comeback inatt....
        Men hans fru har ju redan flyttat till jönköping??

        Kommentar

        • Alexander Ylipää
          Användare
          • October 2003
          • 3615

          Hon är där tills Per kommer hem. Sen är det upp till vars familjen vill bo. Utan att säga för mycket så vet jag att Petra Ledin vill hem till Luleå. Men vad karln i huset säger väger ju en hel del. En sak är iallafall säker och det är att ifall han lirar i Elitserien blir det antingen Hv71 eller Luleå.
          Mvh Alex

          Kommentar

          • Micke
            Användare
            • April 2002
            • 9579

            Alex, lite kul läsning:
            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

            Kommentar

            • malawijanne
              Banned
              • November 2005
              • 3217

              Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
              Hon är där tills Per kommer hem. Sen är det upp till vars familjen vill bo. Utan att säga för mycket så vet jag att Petra Ledin vill hem till Luleå. Men vad karln i huset säger väger ju en hel del. En sak är iallafall säker och det är att ifall han lirar i Elitserien blir det antingen Hv71 eller Luleå.
              Jag har nog inte läst någon, som är så fanatiskt som Alexander.
              Men det är helt okej.
              Ja, som Alexander skrev för någon vecka sen, vi Luleå satsar på våra egna spelare.
              Men det tycker jag kommer till lite korta nu, när Alexander skriver att dom har värvat 2 kanadensare, och det verkar som att dom ska bära upp hela Luleå.
              Nej bättre spelare har ni väl i norrland.
              Sedan en liten parentes han odmyr och Harju väljer ryska ligan, istället för att kampera med dom bästa i NHL.
              Vad är detta, biter inte det norrländska stålet längre, eller är det, att det bara är pengar som gäller.
              Nej jag har alltid haft respekt för norrlänningar, dom säger inte mycket, men det dom säger, det har alltid varit vettiga grejer.Janne

              Kommentar

              • Lutt
                Användare
                • October 2005
                • 1919

                Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
                Hon är där tills Per kommer hem. Sen är det upp till vars familjen vill bo. Utan att säga för mycket så vet jag att Petra Ledin vill hem till Luleå. Men vad karln i huset säger väger ju en hel del. En sak är iallafall säker och det är att ifall han lirar i Elitserien blir det antingen Hv71 eller Luleå.
                Fast om hon nu vill till Luleå så kommer ju denna frågan upp, varför flyttade hon inte dit och varför valde hon Jönköping istället

                Kommentar

                • Lutt
                  Användare
                  • October 2005
                  • 1919

                  Ursprungligen postat av malawijanne
                  Jag har nog inte läst någon, som är så fanatiskt som Alexander.
                  Men det är helt okej.
                  Ja, som Alexander skrev för någon vecka sen, vi Luleå satsar på våra egna spelare.
                  Men det tycker jag kommer till lite korta nu, när Alexander skriver att dom har värvat 2 kanadensare, och det verkar som att dom ska bära upp hela Luleå.
                  Nej bättre spelare har ni väl i norrland.
                  Sedan en liten parentes han odmyr och Harju väljer ryska ligan, istället för att kampera med dom bästa i NHL.
                  Vad är detta, biter inte det norrländska stålet längre, eller är det, att det bara är pengar som gäller.
                  Nej jag har alltid haft respekt för norrlänningar, dom säger inte mycket, men det dom säger, det har alltid varit vettiga grejer.Janne
                  Det var längesen något lag i elitserien satsade enbart på egna produkter, skulle vi enbart haft egna produkter så hade elitserien sett annorlunda ut och inte hålla lika bra klass som idag.

                  Men starkt av HV att ha så många "egna" produkter och ändå ta sig till final. Lojala och vätterbygden med omnejd räknar jag som egna produkter.

                  Kommentar

                  • Alexander Ylipää
                    Användare
                    • October 2003
                    • 3615

                    Ursprungligen postat av Micke
                    Säger som kommentarerna flödar till bloggen...
                    Låter som ren och skär bitterhet från Ängelholmarna!

                    Malawijanne, Som Lutt säger så kan inte ett lag byggas helt och hållet till egna produkter, då hade Frölunda havererat i Div. 2. Så jäkla naiv kan du inte vara. Vet att alla knösuslagen hade velat ha Abbotts i sitt lag. Allt annat är vansinne.

                    Fortfarande satsar vi på egna lirare. Till nästa säsong tar vi upp Johan Tornberg som är en vass forward med enorm styrka framför mål. Eller vad sägs som Anders Nilsson som andremålis bakom Mattias Modig...båda målvakterna fostrade i Luleådressen sedan barnsben. Att du direkt hackar på Luleå så fort de värvar låter som ren avundsjuka. Vad ska Luleå göra när de förlorar två av sina bästa lirare? Stå där och hoppas att allt löser sig?
                    Mvh Alex

                    Kommentar

                    • Alexander Ylipää
                      Användare
                      • October 2003
                      • 3615

                      Per Ledin till NSD:

                      I morgondagens tidning kan jag också rekommendera Krönikörens intervju med en NHL-yster och framtidsovetande Per Ledin.
                      Min linje om att ingenting ännu är klart om vart han ska spela nästa säsong känns helt i fas med verkligheten. Ledin bekräftar nämligen att det pågår en stenhård dragkamp mellan HV 71 och Luleå om hans underskrift.
                      - Det är en förhandling som pågår, och jag har inte bestämt mig. Det är hedersord, säger Ledin.
                      Mvh Alex

                      Kommentar

                      • Lutt
                        Användare
                        • October 2005
                        • 1919

                        Per Ledin valde HV71 och väljer också att avsluta sin karriär i HV71 då han skrev på ett 6års kontrakt.

                        Något som också är aktuellt är att lag som HV71, Färjestad, Frölunda, Linköping och Djurgården har sagt upp sitt aktieavtal med SHL (Svenska Hockeyligan). Dem gör det för att de vill spela i KHL dvs. en europeisk hockeyliga och säsongen 10/11 kan det bli verklighet.

                        Kommer Elitserien agera som en Svensk farmarliga i framtiden måntro?
                        Lag som Luleå, Timrå, Brynäs och Skellefteå kanske blir dom nya topplagen som alltid år efter år kommer slåss om bucklan?

                        Kommentar

                        • Alexander Ylipää
                          Användare
                          • October 2003
                          • 3615

                          Grattis Lutt.

                          Ledin valde HV71 då tryggheten för familjen var det viktigaste och få kunna stadga sig någonstans. Samtidigt bryter HV med SHL och vill bli ett europeiskt topplag. Grattis Per, åk nu till de fina bortaresorna i Moskva då din familj är less på att du flänger runt. Tummen upp. Per, du kunde bli Vår ambassadör, legendar och folkkärast i hela länet.

                          Vilken underbar födelsedagspresent det här blev....
                          Mvh Alex

                          Kommentar

                          • malawijanne
                            Banned
                            • November 2005
                            • 3217

                            Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
                            Grattis Lutt.

                            Ledin valde HV71 då tryggheten för familjen var det viktigaste och få kunna stadga sig någonstans. Samtidigt bryter HV med SHL och vill bli ett europeiskt topplag. Grattis Per, åk nu till de fina bortaresorna i Moskva då din familj är less på att du flänger runt. Tummen upp. Per, du kunde bli Vår ambassadör, legendar och folkkärast i hela länet.

                            Vilken underbar födelsedagspresent det här blev....
                            Ja herregud, Alexander, ni där uppe i norr,måste ha mindervärdekomplex.
                            Självklart så måste Per Ledin få gå till den klubb han tycker är lämligast.
                            Nu tycker han och hans familj att det var ett bra val med HV.
                            Sedan den kommentaren att han kunde bli folkkärast, legendar. nej det är under bältet.
                            Ja, jag välkomnar en fighter som Per Ledin till HV och det kommer att kosta våra killar i frölunda en massa stryk, men som sagt var grattis till HV som drog det längstra strået.Janne

                            Kommentar

                            Arbetssätt...