Elitserien börjar dra ihop sig

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Joakim Draktoft
    NCS Medlem
    • April 2002
    • 7334

    Så skönt, så skönt FBK avgör 4:e matchen efter 16:xx i sudden.

    Måste säga att FBK spelade bedrövligt, eller om nu HV spelade så ruskigt bra, i första och andra perioden, för att sedan komma ut i tredje för att visa upp hela registret och vara outstanding. Starkt att lyckas vända 0-2 till 2-2. Hade även vittring på 3-2 före slutet.

    Sedan sudden, som ju är en mardröm oavsett vilket lag man håller på, allt kan ju hända. Färjestad dominerade fram tills dess att dommaren blåste straff till HV´s fördel. Tur att "monstret" var på tårna, och att pucken hoppade över Louma´s klubba vid sista dragningen.

    Slutligen tätare spel mellan lagen och efter tekning i HV´s zon, skott i måååååååååååååååååål.

    Nu är guldet nära !!!!!
    Joakim Draktoft
    f.d Webmaster Ciklid.se
    ____________________________________________

    Kommentar

    • Niklas Olsson
      Användare
      • February 2003
      • 1156

      Nu är guldet snart det hör hemma igen...
      //Niklas

      www.nofoto.se
      Nofoto på Facebook
      ____________________________________

      Kommentar

      • Lutt
        Användare
        • October 2005
        • 1919

        Grattis FBK till guldet för är det kört, skall till ett under om HV kan vända det här.
        Det var helt enkelt inte HV:s dag idag heller och att Voutilainen får lägga straffen är för mig en gåta Varför inte ta dribblingskungen Tedenby?
        Nåväl en urusel straff och som tom Mariestads juniormålvakt kunde ha tagit.

        Sen vill jag se flera utvisningar nästa match för i denna matchen så hade han glömt pipan hemma, det låg spelare lite överallt och någon i FBK delade ut ett jätte yxslag över armen på Grillfors.

        Kommentar

        • Lutt
          Användare
          • October 2005
          • 1919

          Som jag sa grattis FBK till guldet, ni blev också 2000-talet bästa lag.
          Varenda finalmatch har varit nagelbitande och det var jämnt i varje match.

          Stefan Liv blev som jag trodde inför det här slutspelet riktigt bra och utan tvekan den bästa målvakten slutspelet igenom.

          Vad säger man om gamlingarna i FBK, överdugliga!

          Kommentar

          • Joakim Draktoft
            NCS Medlem
            • April 2002
            • 7334

            Yes, där satt den!!

            Till slut är det över för denna gång. En nervpirrande sista match utan större brist på målchanser för något av lagen. Tack vare målen tidigt i matchen fick FBK en smakstart, och man försvarade sig sedan bra. Slutet blev intensivt och nervöst, då ju HV knappade in.

            En tät finalserie med tvåduktiga lag och två utmärkta målvakter.

            Kan inte undlåta er en bild som beskriver min glädje, nyss hemkommen från tv-rysaren (kom inte över någon biljett ), samt en kopia på skylten som prytt FBK´s omklädningsrum detta år. Skylten säger det mesta.
            Joakim Draktoft
            f.d Webmaster Ciklid.se
            ____________________________________________

            Kommentar

            • Banderad
              Användare
              • February 2006
              • 3479

              Grattis FBK!

              /Jocke

              Kommentar

              • Alexander Ylipää
                Användare
                • October 2003
                • 3615

                Grattis må jag säga!
                Mvh Alex

                Kommentar

                • Slagskott
                  Användare
                  • May 2007
                  • 180

                  Tröjan från 2002 om jag inte ser fel?
                  Mycket besviken över skäggväxten dock, en annan såg ju ut som Lasse kongo tills igår kväll

                  Reflektioner då, domaren var helt kass som han varit under hela finalserien.
                  Domarna borde bestraffas och detta HÅRT.
                  Hv var bra, speciellt måste jag lyfta fram just Liv som var i grym form.
                  Jag levde kvar i tänket att han var ojämn, helvete vad jag hade fel.
                  Davidssom spelar trots skada och gör det ypperligt, hela laget får en skjuts.

                  och.. Tedenby, det är en härlig lirare ända ut i fingerspetsarna.
                  Hoppas att han kan fortsätta på det inslagna spåret nästa säsong också.
                  Han har växt ut till en favorit under säsongen.

                  Annars får man säga att det absolut var de 2 bästa lagen som spelade final, med det 2 bästa målvakterna.

                  Honken borde inte få stå i VM, han har kallnat medans Liv/Gustavsson verkligen är lika brännheta som vårsolen..i ett förstorningsglas.
                  – Säger man Mark eller Marc?
                  – Man säger Mark In Da Muthaf@#&in’ Park!
                  ---
                  Mark Owuya, legendarisk rapartist och målvakt

                  Kommentar

                  • Alexander Ylipää
                    Användare
                    • October 2003
                    • 3615

                    Silly Seasong!

                    Då är den löjliga säsongen igång och jag måste bara få uttrycka min glädje denna påskdag! En bild säger mer än tusen ord!

                    Welcome Cam & Chris!
                    Mvh Alex

                    Kommentar

                    • Slagskott
                      Användare
                      • May 2007
                      • 180

                      Kanonvärvning Alex, bröderna är en sevärdighet för sig.
                      Påminner om bröderna Hanson, de kan smälla på men gör samtidigt mycket poäng och har hjärta.
                      – Säger man Mark eller Marc?
                      – Man säger Mark In Da Muthaf@#&in’ Park!
                      ---
                      Mark Owuya, legendarisk rapartist och målvakt

                      Kommentar

                      • Micke
                        Användare
                        • April 2002
                        • 9579

                        Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
                        Welcome Cam & Chris!
                        Grattis till ett kap!
                        För mig är det ofatbart hur man kan flytta frivilligt från Ängelholm till Luleå, men men. De uttalade sig i Helsingborgs Dagblad i veckan om att det berodde på att de hade pressats att lämna besked innan det var klart om Rögle spelade i elitserien kommande säsong.
                        Blir de lika dominerande i Luleå som de varit i Rögle så har ni en trevlig vinter framför er
                        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                        Kommentar

                        • Alexander Ylipää
                          Användare
                          • October 2003
                          • 3615

                          Tämligen enkelt svar på det Micke. De är kanadensare och till vardags väldigt vildmarksintresserade och är vana vid snö.. Kan tänka mig att havreodlingarna på åkrarna i ängelholm är inte direkt någon naturupplevelse?

                          "Varför Luleå?
                          Chris:
                          - Först och främst för att vi är imponerade av coachingen av laget. Vi tyckte om att se det. Känns också spännande att komma norrut, ett litet äventyr för oss då vi gillar att vara ute i vildmarken. Och sedan måste vi säga att vi är imponerade av Luleå Hockeys ledning efter det möte vi hade, de gjorde ett oerhört positivt intryck på oss."
                          Luleå erbjöd dessutom samma summa pengar som Rögle gjorde. Money isn't everything!
                          Mvh Alex

                          Kommentar

                          • Micke
                            Användare
                            • April 2002
                            • 9579

                            Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
                            Tämligen enkelt svar på det Micke. De är kanadensare och till vardags väldigt vildmarksintresserade och är vana vid snö.. Kan tänka mig att havreodlingarna på åkrarna i ängelholm är inte direkt någon naturupplevelse?
                            Så här uttalade de sig i HD i veckan:
                            Vi vill tacka klubbledningen och särskilt Roger Hansson för att han trodde på oss som spelare och för att vi fick möjligheten att spela i den här ligan.
                            Den här organisationen håller världsklass. Vi vill tacka de lojala Röglefansen för att ni har gjort Lindab arena till den mest högljudda och roligaste hallen att spela i i Sverige. Publiken i Lindab är den vi har älskat mest att spela inför.
                            Chris och jag har många fina minnen från vår tid i Ängelholm och vi har haft förmånen att göra så många fina bekantskaper med människor i det här samhället.

                            Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
                            Luleå erbjöd dessutom samma summa pengar som Rögle gjorde. Money isn't everything!
                            Eller så berodde det på vad de själva sagt:
                            — Vi tvingades bestämma oss för sex veckor sedan, i samband med sista grundseriematchen. Då visste vi inte var Rögle spelade nästa säsong och mycket annat var också oklart. Samtidigt tryckte de andra klubbarna på och satte deadlines, annars skulle de gå vidare. Vi riskerade att hamna utanför, sa Chris.
                            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                            Kommentar

                            • Alexander Ylipää
                              Användare
                              • October 2003
                              • 3615

                              Ett kärleksbrev till fansen är självklart. Vem vill inte rädda sitt eget ego?

                              Nu tycker jag inte direkt att det är Luleås "fel" att Rögle tappar bröderna. Cam och Chris var beredda att skriva på en fortsättning för Rögle innan Juluppehållet, då även laget var i toppen. Men det ville sportchefen Roger Hansson i Rögle vänta med. Jag förstår över allt slit de har gått genom att de inte ville lira i Allsvenskan igen.
                              Mvh Alex

                              Kommentar

                              • Micke
                                Användare
                                • April 2002
                                • 9579

                                Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
                                Nu tycker jag inte direkt att det är Luleås "fel" att Rögle tappar bröderna.
                                Absolut inte, det är bara att gratulera er!
                                Nu ser det dessutom ut som Roger Hansson är på gång att få hem Byron Ritchie igen, så det kan säkert bli en rolig sässong i Ängelholm också.
                                Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                                Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...