Elitserien börjar dra ihop sig

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lutt
    Användare
    • October 2005
    • 1919

    4-1

    Kommentar

    • Joakim Draktoft
      NCS Medlem
      • April 2002
      • 7334

      Rättvis seger idag. HV stod upp mycket bättreoch varförst in i närkamperna.

      Efter 2-1 måletsåspelade FBK något bättre, för att sedan åka på 3-1 och 4-1 strax efter.

      I slutet av matchen tycker jag att FBK spelade mycket bättre passningsspel, och detärväldet enda possitiva som vi får ta med oss hem till "grytet".

      Ny match på fredag igen.
      Joakim Draktoft
      f.d Webmaster Ciklid.se
      ____________________________________________

      Kommentar

      • Lutt
        Användare
        • October 2005
        • 1919

        Kan vi säga att "monstret" är dräpt....Liv har iaf kommit i sin slutspelform.

        Kommentar

        • Slagskott
          Användare
          • May 2007
          • 180

          Värdelös domarbedömning, Calle Johansson skulle ha en dumstrut i r**en.
          Han hyllar att domaren släpper saker som han SKA ta för enligt regelboekn för att sedan ta för skitsaker och vice versa.

          Monstret är inte död, alive n kicking since 2008-09-18
          – Säger man Mark eller Marc?
          – Man säger Mark In Da Muthaf@#&in’ Park!
          ---
          Mark Owuya, legendarisk rapartist och målvakt

          Kommentar

          • Lutt
            Användare
            • October 2005
            • 1919

            Grattis FBK till segern. FBK var mycket mer framåt och hade mer energi och det var en rättvis seger.

            Dock måste jag säga att jag såg bra förutsättningar för Lee Goran i FBK att bli stuntman i Hollywood, fy fan va han kan filma
            Sen en eloge till kommentatorerna som tyckte det var ett bra tryck i arenan. Visst det var väl som en random slutspelsmatch men det var inte som i Final 1.

            Kommentar

            • Slagskott
              Användare
              • May 2007
              • 180

              Med mina ögon såg jag en annan stuntman i den första finalen, skitsamma vem.
              Domarn tar dock för mycket plats även denna gång tycker jag, missar solklara lägen där man tycker att han borde fälla.
              Tyvärr, igen.
              Färjestad hade bra domare genom kvarts och semi medans HV71 hade riktigt dålig bedömning iaf mot Frölunda som jag riktigt fasade över.
              Mot sig dock, skitsamam då det är surt vilket som.
              Inte ens bikarbonat hjälper mot såpass sura föreningar Pfft.
              Kul att se dock är att inga slagsmål tagit form på isen, bägge lagen stenhårt koncentrerade på att sköta sitt på isen även om det stundtals var rätt mycket Hawaiistämning men 1-1 i matcher betyder att HV måste vinna sin nästa match då egentligen bägge lagen är potentiella vinnare nu.
              HV regerande och Fbk seriesegrare,. Fuckin awesome.
              – Säger man Mark eller Marc?
              – Man säger Mark In Da Muthaf@#&in’ Park!
              ---
              Mark Owuya, legendarisk rapartist och målvakt

              Kommentar

              • Lutt
                Användare
                • October 2005
                • 1919

                Ursprungligen postat av Slagskott
                Med mina ögon såg jag en annan stuntman i den första finalen, skitsamma vem.
                Domarn tar dock för mycket plats även denna gång tycker jag, missar solklara lägen där man tycker att han borde fälla.
                Tyvärr, igen.
                Färjestad hade bra domare genom kvarts och semi medans HV71 hade riktigt dålig bedömning iaf mot Frölunda som jag riktigt fasade över.
                Mot sig dock, skitsamam då det är surt vilket som.
                Inte ens bikarbonat hjälper mot såpass sura föreningar Pfft.
                Kul att se dock är att inga slagsmål tagit form på isen, bägge lagen stenhårt koncentrerade på att sköta sitt på isen även om det stundtals var rätt mycket Hawaiistämning men 1-1 i matcher betyder att HV måste vinna sin nästa match då egentligen bägge lagen är potentiella vinnare nu.
                HV regerande och Fbk seriesegrare,. Fuckin awesome.
                Håller med till viss del, HV71 har också haft problem med domaren, tänker på semifinal 2 i GBG framför allt. Men vi lämnar allt det bakom oss för imorgon blir det en ny drabbning

                Dock tror jag inte HV71 har råd med ett matchstraff med tanke på hur mycket skador dom har.
                Tror att Davidsson kommer till spel imorgon och det kommer stärka laget precis som i mot Frölunda.
                Det är inte mycket open ice tacklingar i elitserien vilket jag tycker är synd. Kåberg tycker bättre om att tackla planket än spelare

                Otroligt spännande finalserie och vilka nerver det är, ingen vill göra felet.

                Kommentar

                • Slagskott
                  Användare
                  • May 2007
                  • 180

                  Det är inte mycket open ice tacklingar i elitserien vilket jag tycker är synd. Kåberg tycker bättre om att tackla planket än spelare
                  Ja just det, när vi ändå pratar om sargen.
                  Det var något med reklamen där som Kåberg inte gillade
                  – Säger man Mark eller Marc?
                  – Man säger Mark In Da Muthaf@#&in’ Park!
                  ---
                  Mark Owuya, legendarisk rapartist och målvakt

                  Kommentar

                  • Joakim Draktoft
                    NCS Medlem
                    • April 2002
                    • 7334

                    Trevligt med seger för oss. Tyvärr missade jag matchen helt eftersom det var mitt under pågående fredag middag, före Ciklidstämman.

                    Spelade Wallin igår?

                    Imorgon är det ju kamp igen, och jag missar antagligen den också, eller får eventuellt lyssna på den via radion i bilen hem, om nu inte famljen klagar allt för mycket på stationsvalet.
                    Joakim Draktoft
                    f.d Webmaster Ciklid.se
                    ____________________________________________

                    Kommentar

                    • Lutt
                      Användare
                      • October 2005
                      • 1919

                      Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
                      Trevligt med seger för oss. Tyvärr missade jag matchen helt eftersom det var mitt under pågående fredag middag, före Ciklidstämman.

                      Spelade Wallin igår?

                      Imorgon är det ju kamp igen, och jag missar antagligen den också, eller får eventuellt lyssna på den via radion i bilen hem, om nu inte famljen klagar allt för mycket på stationsvalet.
                      Jepp Wallin spelade, dock spelade han inte som center.

                      Kommentar

                      • Slagskott
                        Användare
                        • May 2007
                        • 180

                        Idag kommer förmodligen Davidsson att spela igen, hua det är ingen glad nyhet direkt.
                        – Säger man Mark eller Marc?
                        – Man säger Mark In Da Muthaf@#&in’ Park!
                        ---
                        Mark Owuya, legendarisk rapartist och målvakt

                        Kommentar

                        • Guy_P
                          Användare
                          • April 2002
                          • 301

                          Fördel FBK, 1 - 3 idag så nu är det 2 - 1 i matcher och nästa två i Karlstad
                          Guy

                          Kommentar

                          • Lutt
                            Användare
                            • October 2005
                            • 1919

                            Ja vad säger man, sätter man inte sina chanser så vinner man inga matcher.
                            Frågan är om HV71 orkar klara den här upphämtningen nu, jag tror inte det.

                            Dock måste jag ännu en gång kritisera domaren, inför fler domare. Det går inte att spela en match med en blind domare. Han såg varken HV:s eller FBK:s utvisningar idag.

                            Kommentar

                            • Slagskott
                              Användare
                              • May 2007
                              • 180

                              Dock måste jag ännu en gång kritisera domaren, inför fler domare. Det går inte att spela en match med en blind domare. Han såg varken HV:s eller FBK:s utvisningar idag.
                              Håller med, fan man blir ju förbannad när de inte blåser för självklara regelbrott men tar tveksamma situationer.
                              Man såg den frustrationen på isen, det var några ögonblick i sista perioden där spelare låg övrallt, gruffades, hakades och allt möjligt - utan åtgärd.
                              – Säger man Mark eller Marc?
                              – Man säger Mark In Da Muthaf@#&in’ Park!
                              ---
                              Mark Owuya, legendarisk rapartist och målvakt

                              Kommentar

                              • Joakim Draktoft
                                NCS Medlem
                                • April 2002
                                • 7334

                                Fick ju som bekant lyssna på matchen per radio, och undrar direkt varför ingen nämnde något om blinda dommare och 2-1 målet.

                                Var Wallin i målgården eller inte? Målet godkänndes ju, men det lät som om det kunde vara något som skulle komma att ifrågasättas.

                                Härligt att nu ha fördel, men jag tror inte på att det avgörs efter kommande två matcher. Tror att HV kan ta en match i Karlstad, och då kan det bli jämt igen i Jönköping. Gubblinen + Åslund presterade igen.

                                Kul med lite slutspelsdramatik.
                                Joakim Draktoft
                                f.d Webmaster Ciklid.se
                                ____________________________________________

                                Kommentar

                                Arbetssätt...