Elitserien börjar dra ihop sig

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alexander Ylipää
    Användare
    • October 2003
    • 3615

    Först och främst, grattis Janne och dina "Goa gubbar" till seminfinalplatsen.

    Sen angående matchen i sig. OMARK heter han. Inte Odmark. Killen har varit en av elitseriens bästa spelare, fyller en tår i ögat att han sticker från Vårat Gäng. Önskar han stort lycka till i NHL där han hör hemma.

    Sjöbergs miss var som jag sagt tidigare, helt matchavgörande. Nej Janne, det var inte han som gjorde målen, det vet jag eftersom jag såg matchen Men han gav Frölunda de rätta förutsättningarna till att göra dem.

    Sen angående tacklingen. Nu vet jag inte hur pass påläst du är av reglerna Janne men en Checking to the head är inte acceptabelt. När det dessutom är bakifrån är det än värre. Lägg till därefter att eran "kyckling" Micke Johansson åker och kör skridskon i Omarks nacke efteråt är inte heller så värst respektfullt. Märkligt att han bara får en 10 minutare för den företeelsen, men det såg du väl inte Janne?

    Låt mig slutligen få gratulera än en gång till cirkusfunktionärerna i Göteborg. Låter matchklockan gå i smyg efter domaren blåst av. Mitt i ett avgörande skede, för att sedan käfta emot domaren när han ber dem ställa tillbaka klockan ett par sekunder. Pajasfasoner av Göteborgarna! Alla kommer väl ihåg incidenten förra slutspelet... Andra gången gillt för dem alltså.


    Hur som helst så lyckades vi iallafall skåpa ut er i en match. Om man tittar på spelarmaterialet så ska Frölunda enkelt slå Luleå i sömnen. Men ett kvalserietippat Luleå var med och slogs med de stora köpeslagen i år och jag är mycket nöjd med säsongen i sin helhelt. Nu håller vi Tummarna att Timrå kan ta sig vidare så slipper vi än en gång tråkslutspel med enbart knösuslagen FBK, FHC, HV och LHC i semin.
    Mvh Alex

    Kommentar

    • malawijanne
      Banned
      • November 2005
      • 3217

      Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
      Först och främst, grattis Janne och dina "Goa gubbar" till seminfinalplatsen.

      Sen angående matchen i sig. OMARK heter han. Inte Odmark. Killen har varit en av elitseriens bästa spelare, fyller en tår i ögat att han sticker från Vårat Gäng. Önskar han stort lycka till i NHL där han hör hemma.

      Sjöbergs miss var som jag sagt tidigare, helt matchavgörande. Nej Janne, det var inte han som gjorde målen, det vet jag eftersom jag såg matchen Men han gav Frölunda de rätta förutsättningarna till att göra dem.

      Sen angående tacklingen. Nu vet jag inte hur pass påläst du är av reglerna Janne men en Checking to the head är inte acceptabelt. När det dessutom är bakifrån är det än värre. Lägg till därefter att eran "kyckling" Micke Johansson åker och kör skridskon i Omarks nacke efteråt är inte heller så värst respektfullt. Märkligt att han bara får en 10 minutare för den företeelsen, men det såg du väl inte Janne?

      Låt mig slutligen få gratulera än en gång till cirkusfunktionärerna i Göteborg. Låter matchklockan gå i smyg efter domaren blåst av. Mitt i ett avgörande skede, för att sedan käfta emot domaren när han ber dem ställa tillbaka klockan ett par sekunder. Pajasfasoner av Göteborgarna! Alla kommer väl ihåg incidenten förra slutspelet... Andra gången gillt för dem alltså.


      Hur som helst så lyckades vi iallafall skåpa ut er i en match. Om man tittar på spelarmaterialet så ska Frölunda enkelt slå Luleå i sömnen. Men ett kvalserietippat Luleå var med och slogs med de stora köpeslagen i år och jag är mycket nöjd med säsongen i sin helhelt. Nu håller vi Tummarna att Timrå kan ta sig vidare så slipper vi än en gång tråkslutspel med enbart knösuslagen FBK, FHC, HV och LHC i semin.
      Du verkar besviken Alexander, tycker du inte att rätt lag vann.Janne

      Kommentar

      • Alexander Ylipää
        Användare
        • October 2003
        • 3615

        Klart jag är besviken. Mitt inlägg var mest sakligt. Håller du inte med mig?

        Fel lag vann, tack vare större klubbkassa och bättre avlönade och namnkunnigare lirare. Riku Hahl kostade med än Hela Övertorneå Connection som producerade över 140 poäng tillsammans.
        Mvh Alex

        Kommentar

        • malawijanne
          Banned
          • November 2005
          • 3217

          Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
          Klart jag är besviken. Mitt inlägg var mest sakligt. Håller du inte med mig?

          Fel lag vann, tack vare större klubbkassa och bättre avlönade och namnkunnigare lirare. Riku Hahl kostade med än Hela Övertorneå Connection som producerade över 140 poäng tillsammans.
          Nja sakligt kanske det var, men det var väl lite vinklat.
          Det var väl inte Sjöbergs domartabbe som gjorde att ni förlorade inte heller att funktionärernas tabbe att lägga till en sekund till eran fördel.
          Sedan, jag har sett dom 4 sista matcherna, okej på tv, och där ser man inte allt, eller också är det så att tv gör att man kan se många saker som man inte ser live, där tror jag det är hugget som stucket.
          Ja sedan vet jag inte vad det har med att göra vilka spelare Frölunda köper in kontra Luleå.
          För du menar väl inte att Luleå bara har egna produkter.
          Och som sagt var Frölunda har använt 5 juniorer i slutspelet, hur många har Luleå använt?Janne
          Senast redigerad av malawijanne; 13 March 2009, 11:38.

          Kommentar

          • HåE
            Användare
            • September 2007
            • 1525

            En svart dag.

            Det blev en svart dag för norrlandslagen. Timrå gjorde dock en bra match. Hatten av för Luleå som var ett av de lag som satt färg på årets elitserie. Skandal i göteborg igen. Osportliga funktionärer är helt enkelt vidrigt. Inga goa gubbar där inte. Jag hoppas Timrå har Åkerlund i mål på lördag. Backlund är bra, men Åkerlund är grym.
            När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

            Kommentar

            • Alexander Ylipää
              Användare
              • October 2003
              • 3615

              Absolut så var det inget avgörande. Men jag tycker allt ska skötas på rätt sätt och sportsligt när det är så pass hög nivå på sporten och mycket pengar står på spel. eller begär jag för mycket?

              Ursprungligen postat av malawijanne
              För du menar väl inte att Luleå bara har egna produkter.
              Och som sagt var Frölunda har använt 5 juniorer i slutspelet, hur många har Luleå använt?Janne
              Johan Harju, Linus Omark, Mikael Lidhammar, Robin Lindqvist, Robin Olsson, Fredrik Styrman, Kim Karlsson, Mattias Modig, Viktor Lindgren, Jonas Berglund, Gusten Thörnqvist.
              Sen tillkommer gamla Luleåkillar som Jan Sandström och Anders Burström...

              Men 13 stycken egna produkter iallafall.
              Mvh Alex

              Kommentar

              • malawijanne
                Banned
                • November 2005
                • 3217

                Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
                Absolut så var det inget avgörande. Men jag tycker allt ska skötas på rätt sätt och sportsligt när det är så pass hög nivå på sporten och mycket pengar står på spel. eller begär jag för mycket?



                Johan Harju, Linus Omark, Mikael Lidhammar, Robin Lindqvist, Robin Olsson, Fredrik Styrman, Kim Karlsson, Mattias Modig, Viktor Lindgren, Jonas Berglund, Gusten Thörnqvist.
                Sen tillkommer gamla Luleåkillar som Jan Sandström och Anders Burström...

                Men 13 stycken egna produkter iallafall.
                jo jag tycker också att det ska gå rätt till, men inte kan du skylla göteborgarna och frölunda att domaren gör en tabbe, förresten i hur många matcher missar inte domaren att ta ut spelare i 2 minuter för förseelse.
                För att det verkar fortfarande på dig att det var på grund utav dom 2 minuterna och den extra sekunden gjorde att ni förlorade.
                Sedan tycker jag också att det var en större tabbe utav Sjöberg att han inte hade riktigt koll på reglerna, men avgörande för matcen tyckte jag inte att det var, Frölunda var helt klart det bättre laget.Janne

                Kommentar

                • Alexander Ylipää
                  Användare
                  • October 2003
                  • 3615

                  Frölunda var bättre. Fine. Spelar ingen roll, jag tycker sådana här saker inte är acceptabelt. Det är två händelser inom 2 dagar som händer. Först domaren, absolut inte Frölundas fel.

                  Däremot är det Göteborg och Frölunda Indians som bistår med funktionärer som sköter klockan. Ok. 2 sekunder...men i ett sådant avgörande skede är det totalt ofattbart att sånt får ske på elitnivå.
                  Mvh Alex

                  Kommentar

                  • Alexander Ylipää
                    Användare
                    • October 2003
                    • 3615

                    Sen är det otroligt stor skillnad på att domaren gör ett bedömningsfel (missad utvisning) och rent regelbrott eftersom han inte är nog påläst. Försök skilja på äpplen och päron.
                    Mvh Alex

                    Kommentar

                    • Lutt
                      Användare
                      • October 2005
                      • 1919

                      HV71 - Timrå 2-3 i matcher...imorgon väntar ännu en match och då skall klyktattarna veta att dom lever

                      Klart att Åkerlund är bra, han är ju fostrad i HV71

                      HV71 måste resa sig nu för man kan inte åka runt och lalla, juniorerna i HV är iaf hungriga.

                      Kommentar

                      • Joakim Draktoft
                        NCS Medlem
                        • April 2002
                        • 7334

                        Väntar med spänning på resultatet HV-Timrå och Linköping-Skellefteå, så vi får veta vem som nästa motståndare blir.

                        Klarar HV och Linköping av att ta hem kvarten så är det ju HV som blir Färjestads motståndare i semin.

                        Nästa match för HV är ju på Timrå´s hemmplan, och får Timrå tidig utdelning så tror jag att det kan bli tufft för HV att ta sig ur knipan.

                        Det känns skönt att se att humöret är på topp i Karlstad, och att man är sugen på kommande matcher. För den intresserade, glöm inte att följa denna blogg.
                        Joakim Draktoft
                        f.d Webmaster Ciklid.se
                        ____________________________________________

                        Kommentar

                        • Lutt
                          Användare
                          • October 2005
                          • 1919

                          Vi har gud på våran sida!

                          Ojoj vilken dramatik mellan Timrå-HV. Från 2-0 underläge vänder man matchen och vinner i förlängningen med 3-2.

                          Tedenby är utan tvekan Sveriges bästa junior och han satte ju 2-2 målet som det behövdes videobedömning på.
                          I förlängningen drog HV det längsta strået när en av backarna i Timrå inte hade råd att köpa hela skridskor (bambi på hal is) och grillfors slängde in pucken bakom backlund.

                          Stefan Liv visade idag att han är en av Sveriges bästa målvakter, utan han hade matchen aldrig gått till förlängning.

                          Kommentar

                          • Alexander Ylipää
                            Användare
                            • October 2003
                            • 3615

                            Lider med er i Sundsvall. Men gud vilken ängsligt spel Timrå lirar i sista perioden. Icing på icing på icing. Går inte att spela så med endast en 2-1 ledning. Där får de skylla sig själva faktiskt. Sen att skenan skenar iväg är bara en tragikomisk händelse.

                            Skrattade högt efter Kenta Johanssons kommentar över hur Johan Davidsson mår.

                            "Han är fräsch som en fågelunge"
                            Mvh Alex

                            Kommentar

                            • Slagskott
                              Användare
                              • May 2007
                              • 180

                              skulle bli en tidig kväll för mig, skulle zappa mellan hv-timrå och linköping-skellefteå.
                              Såg större delen av tredje perioden i Linköping och efter 2-2 och 2*20 minuters förlängning är det oförändrat läge.
                              Vilken dramatik, känge sen man fick sån puls av andra lag än sit egna, Heja She-left-you och skoterraggare in general
                              – Säger man Mark eller Marc?
                              – Man säger Mark In Da Muthaf@#&in’ Park!
                              ---
                              Mark Owuya, legendarisk rapartist och målvakt

                              Kommentar

                              • Lutt
                                Användare
                                • October 2005
                                • 1919

                                SAIK i semifinal och slår ut LHC....vilken skräll men kul!

                                Då blir det följande i semin:

                                Färjestad - Skellefteå
                                Frölunda - HV71

                                Kommentar

                                Arbetssätt...