Elitserien börjar dra ihop sig

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lutt
    Användare
    • October 2005
    • 1919

    HV71 visade sig vara ett nummer förstora för Timrå. Man blev allt lite förvånad av timrå att de viker ner sig efter 2-0/3-0. Matchen slutade hela 7-0!

    1-1 i matcher

    Kommentar

    • Alexander Ylipää
      Användare
      • October 2003
      • 3615

      Tung förlust. Frölundaiterna fick stopp på Ö.T och gick på hårt på våra backar.

      1-1 nu och match igen imorrn.
      Mvh Alex

      Kommentar

      • Joakim Draktoft
        NCS Medlem
        • April 2002
        • 7334

        Varit iväg i helgen, så därför blir det sent inlägg.

        2-0 i matcher nu........ inväntar kvällen drabbning.

        Fortfarande täta och målsnåla matcher mellan FBK-BIF.
        Joakim Draktoft
        f.d Webmaster Ciklid.se
        ____________________________________________

        Kommentar

        • Banderad
          Användare
          • February 2006
          • 3479

          Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
          Varit iväg i helgen, så därför blir det sent inlägg.

          2-0 i matcher nu........ inväntar kvällen drabbning.

          Fortfarande täta och målsnåla matcher mellan FBK-BIF.
          Tyvärr behöver du nog inte oroa dig särskilt mycket Joakim. FBK lär inte släppa det här nu. BIF behövde verkligen vinna dessa jämna drabbningar om det skulle finnas en chans.

          Men om man nu får summera den gångna säsongen redan så tycker jag att de har presterat långt över förväntan. Alla s.k. experter var eniga om att de skulle följa Rögle ner i Kvalserien, och på slutet var det ju faktiskt inte ens nära. Lite kul att en spelare som Ove Molin har blommat ut igen och gjort en kanonsäsong. Att Viding skulle ta ett stort steg och börja producera nu när Brendl försvann anade jag, men kul att han svarade upp mot dessa förväntningar. Målvakterna är givetvis ett stort plus. Att två av seriens bästa målisar spelar i BIF och bara är 18 och 20 år (om jag inte minns fel) är givetvis jättekul. Detta kombinerat med att BIF har ett grymt bra juniorlag visar lite på att det kan bli riktigt kul i framtiden. Tyvärr blir vi väl dock av med Viding till nästa år, och Molin lär kanske inte hålla allt för länge till. Men det känns kul i alla fall. Jonsson har varit grymt stabil i defensiven med.

          Kommentar

          • cichlids4fun
            NCS Medlem
            • April 2002
            • 3111

            Ursprungligen postat av Per B
            Anita är en svikare! Hur lågt kan människor sjunka? :|

            tydligen svårsålt annonsen förnyad men det är ju klart vem f-n vill ha´t
            Annonsera gratis på Kalmartorget.se - din lokala köp & säljmarknad i Kalmar! Här kan du köpa eller sälja lokalt och kostnadsfritt. Torggruppen AB Äger och driver Kalmartorget.se
            Mvh
            Peter

            don´t drink water-fish ..... in it!

            Kommentar

            • Alexander Ylipää
              Användare
              • October 2003
              • 3615

              OJ så det rann ut i sanden i sista perioden. Vi ville för mycket. Och Frölunda bara väntade in Luleå och svarade med riktigt bra kontringar. En mycket tung förlust. Nu har frölunda slagläge på oss då vi ligger nere på marken. Men än är det inte kört, finns en chans till att vi reser oss. Om än mycket liten chans...



              AHH!
              Mvh Alex

              Kommentar

              • malawijanne
                Banned
                • November 2005
                • 3217

                Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
                OJ så det rann ut i sanden i sista perioden. Vi ville för mycket. Och Frölunda bara väntade in Luleå och svarade med riktigt bra kontringar. En mycket tung förlust. Nu har frölunda slagläge på oss då vi ligger nere på marken. Men än är det inte kört, finns en chans till att vi reser oss. Om än mycket liten chans...



                AHH!
                Ja tippade 4-2 till Frölunda i colluseum, eller hur Alexander.
                Sedan så spädde Frölunda på med 5-1, ja vad heter arenan,.
                Vi satt och kollade på matchen jag och Q, ja jag såg ju att första kedjan var på gång i frölunda, så jag säger till Q, Kallio kommer att avgöra, ja Kallio gör sitt första mål, han gör sitt andra, då säger jag till Q, kallio kommer att göra ett till, ja det blev så, fan är du synsk eller nåt säger Q.
                Ja vilket fall mitt tips står kvar Luleå kommer att vinna nästa match, men tyvärr nästa match tar frölunda, sedan vinner frölunda på borta plan.
                Och mitt skäl det är att framförallt förstakedjan med Niklas, Kallio och Jonsson börjar fungera, och som jag har skrivit förut vi har den bästa målvakten, bara han inte blir skadad.
                Sedan dom andra matcherna så tippade jag att både Färjestad och Linköping skulle lätt gå vidare, men att Hv skulle få det lite besvärligare.
                Ja det tipset står jag fortfarande för.Janne

                Kommentar

                • Slagskott
                  Användare
                  • May 2007
                  • 180

                  och som jag har skrivit förut vi har den bästa målvakten, bara han inte blir skadad.


                  Sidan du letar efter kan inte hittas. Använd sök- eller navigeringsmenyn för att hitta rätt sida och uppdatera dina bokmärken
                  – Säger man Mark eller Marc?
                  – Man säger Mark In Da Muthaf@#&in’ Park!
                  ---
                  Mark Owuya, legendarisk rapartist och målvakt

                  Kommentar

                  • Lutt
                    Användare
                    • October 2005
                    • 1919

                    1-2 matcher mellan HV71-Timrå. Timrås avgörande mål i sudden var ett riktigt skitmål alltså.

                    Sen håller jag med om det som skrevs i länken att Gustavsson är överlag en bättre målvakt en Holmqvist.

                    Kommentar

                    • Alexander Ylipää
                      Användare
                      • October 2003
                      • 3615

                      Frölunda vinner. Komfortabelt. Grattis sillstrypare. Kanske dags att namnge en Gata efter Sjöberg? Okej säger ni. Att Frölunda vinner med 5-1 och att ett domslut inte kan ändå i slutändan vara ett avgörande moment. Men jag kan inte tolerera att man sätter in en sådan pajas till domare som Patrik Sjöberg. Frölunda leder med 0-1, gör mål i Powerplay till 0-2. Och Obsut släpps inte lös från utvisningsbåset. Vad gör Frölunda då? Ja, 0-3 såklart. Luleå reducerar till 1-3 men vad hjälper det? Frölunda vinner med 1-5.

                      Regelboken säger i §502:
                      Citat:
                      Om, medan ett lag är underlägset i spelarantal på banan, beroende på ett eller flera
                      Mindre straff eller Lagstraff, det andra laget gör ett mål, skall det först påbörjade av
                      dessa straff automatiskt upphöra, såvida inte straffet utdömdes samtidigt som ett Mindre
                      straff eller Lagstraff mot en spelare i det andra laget, om så är fallet skall nästa Mindre
                      straff eller Lagstraff upphöra om mål görs mot detta lag och laget är underlägset i
                      spelarantal på banan.



                      Det jag vill säga är att hade det stått 2-1 istället och det det jäkla felbedömda Powerplaymålet inte existerat hade matchbilden varit desto ovissare. Nu backar Frölunda hem och spelar på kontringar som man kunde beskåda av PRO-medlemmen Niklas Andersson.

                      Men vad spelar det för roll. Det här speglar egentligen bara hur domarna och domarbasen har skött sig den här säsongen. Tack för en bra säsong, grattis Frölunda till Semin. Ni var bättre idag, även om vi hade kunnat fått er på gungning med Elitseriens regler. Tyvärr är det dagisnivå på de flesta arbetsplatser.


                      God natt.
                      Mvh Alex

                      Kommentar

                      • classe
                        NCS Medlem
                        • April 2007
                        • 1147

                        Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
                        Frölunda vinner. Komfortabelt. Grattis sillstrypare. Kanske dags att namnge en Gata efter Sjöberg? Okej säger ni. Att Frölunda vinner med 5-1 och att ett domslut inte kan ändå i slutändan vara ett avgörande moment. Men jag kan inte tolerera att man sätter in en sådan pajas till domare som Patrik Sjöberg. Frölunda leder med 0-1, gör mål i Powerplay till 0-2. Och Obsut släpps inte lös från utvisningsbåset. Vad gör Frölunda då? Ja, 0-3 såklart. Luleå reducerar till 1-3 men vad hjälper det? Frölunda vinner med 1-5.

                        Regelboken säger i §502:
                        Citat:
                        Om, medan ett lag är underlägset i spelarantal på banan, beroende på ett eller flera
                        Mindre straff eller Lagstraff, det andra laget gör ett mål, skall det först påbörjade av
                        dessa straff automatiskt upphöra, såvida inte straffet utdömdes samtidigt som ett Mindre
                        straff eller Lagstraff mot en spelare i det andra laget, om så är fallet skall nästa Mindre
                        straff eller Lagstraff upphöra om mål görs mot detta lag och laget är underlägset i
                        spelarantal på banan.



                        Det jag vill säga är att hade det stått 2-1 istället och det det jäkla felbedömda Powerplaymålet inte existerat hade matchbilden varit desto ovissare. Nu backar Frölunda hem och spelar på kontringar som man kunde beskåda av PRO-medlemmen Niklas Andersson.

                        Men vad spelar det för roll. Det här speglar egentligen bara hur domarna och domarbasen har skött sig den här säsongen. Tack för en bra säsong, grattis Frölunda till Semin. Ni var bättre idag, även om vi hade kunnat fått er på gungning med Elitseriens regler. Tyvärr är det dagisnivå på de flesta arbetsplatser.


                        God natt.
                        synd för dig Luleå kanske snart utslaget snart den så min laget Frölunda en vinner så nu imorron skall möta den igen..
                        375 LITER Malawi arter..
                        74 Liter Malawi yngel...

                        Kommentar

                        • HåE
                          Användare
                          • September 2007
                          • 1525

                          3-1 i kvartsfinal serien.

                          HV-71-Timrå IK 1-2 Med Åkerlund i mål så har vi chansen att ta hem den här kvarten. Sitter just nu och firar med en 6:a Lagavulin. Men man vet aldrig det kanske blir gravöl innan den här kvarten är över. Och vilken skandal i Göteborg. Man kan tycka att Patrik Sjöberg borde ha hunnit med att lära sig reglerna vid det här laget. Vi borde ha 4 domarsystem i slutspelet.
                          När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

                          Kommentar

                          • Banderad
                            Användare
                            • February 2006
                            • 3479

                            Grattis FBK

                            /Jocke

                            Kommentar

                            • Joakim Draktoft
                              NCS Medlem
                              • April 2002
                              • 7334

                              Ursprungligen postat av Banderad
                              Grattis FBK
                              Jag tackar å föreningebs vägnar ödmjukast för gratulationen.

                              Trodde ju inte att vi skulle ta det i 4 raka (med tips var 4-1) men nu är det ett faktum. I och för sig betyder detta inte en enklare resa i semin, för nu får FBK vila och övriga lag ångar på åtminstone i någon eller några matcher till.
                              Sådant brukar tala för de andras fördel i match 1-2 i semi.

                              Som det ser ut nu så kan det bli Timrå, om nu inte HV vinner 3 raka matcher. Skulle Skellefteå vinna ikväll, så är ju de en tänkbar motståndare också.

                              Blir några dagars väntan för att se vilket lag vi skal fokusera på härnäst. Spelet känns stabilt än så länge, målvaktspelet otroligt bra, så det skall bli kul när semi sätter igång.....
                              Joakim Draktoft
                              f.d Webmaster Ciklid.se
                              ____________________________________________

                              Kommentar

                              • malawijanne
                                Banned
                                • November 2005
                                • 3217

                                Ja då var vi vidare, det blev bara 5 matcher, ja tränaren för Luleå lär inte få det lätt nu efter detta, det verkar som att dom enda spelare han att tillgå det var harju och odmark. Och dom spelarna såg frölunda till att neutralisera lätt.
                                Sedan i sista perioden när odmark la sig ner efter en tackling, ja det var väl ett tecken att han hade gett upp, han fick 4 minuter idag han skulle haft minst 2 till på grund utav att han spelar teater.
                                Ja Frölunda var minst ett nummer för stort både taktiskt och att man har ett större spelarmaterial.
                                Sedan kan man ju skylla på domaren Sjöberg, på förlusten i fjärde matchen, men rannsaka er själva Luleå, bara för att ni fick spela med en man mindre i 2 minuter, så släpper ni in tre mål, ja inte tror jag att det var domaren som gjorde målen. Ja jag undrar vad ni ska skylla på härnäst, kan det vara att det strulade i sekretariatet,i den avgörande matchen, tydligen så gick klockan iväg 2 sekunder för mycket efter justering så fick ni en sekund extra.
                                Och jag säger det igen, honken är bäst,han har släppt in 4 mål i dom sista 4 matcherna, och nu pratar vi matcher som verkligen gäller något, ja måtte han inte bli skadad.Janne
                                Senast redigerad av malawijanne; 12 March 2009, 23:16.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...