Elitserien börjar dra ihop sig

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Joakim Draktoft
    NCS Medlem
    • April 2002
    • 7334

    #76
    Ännu en omgång avklarad. För Färjestads del så är det nu enbart 2 lag som än så länge fajtas om att undgå att vara valbara; Skellefteå och Brynäs.

    6 Skellefteå 54 21 12 21 5 146-135 80
    7 Brynäs 54 21 12 21 4 127-137 79
    8 Timrå 54 19 12 23 7 150-139 76

    Brynäs har Färjestad i sista matchen och är definitivt den som har något att spela för. Antingen förlorar Färejstad denna för att de redan är klara, och spar på krafter, eller så blir det total överkörning för att ha med sig en possitiv trend in i slutspelet. Tror förstås på Färjestadsseger.

    Skellefteå har Linköping i sista matchen och båda har något att spela för, eftersom man vill få "enklare" motstånd vid högre placering. Linköping har ju haft en negativ trend, men vann mot Rögle senast, medans Skellefteå slog Luleå. Tror att Skellefteå kan vinna denna match.
    Joakim Draktoft
    f.d Webmaster Ciklid.se
    ____________________________________________

    Kommentar

    • Slagskott
      Användare
      • May 2007
      • 180

      #77
      Hej!
      Slagskott agerar du puck eller klubba i elitserien? ha ha ha ha /Ann-Mari
      Är hyffsat puckad med en enorm klubba som skulle fån Zdeno Chara att rodna


      Brynäs har inte vunnit i Karlstad sedan 2002 och Brynäs måste försöka lista ut vissa genvägar till hur de ska kunna slå Färjestad då det i princip är klart att dessa lag kommer mötas i kvartsfinal.
      – Säger man Mark eller Marc?
      – Man säger Mark In Da Muthaf@#&in’ Park!
      ---
      Mark Owuya, legendarisk rapartist och målvakt

      Kommentar

      • Banderad
        Användare
        • February 2006
        • 3479

        #78
        Fan vad bra det känns att Brynäs är klara. Hade varit jobbigt om vi hade varit tvungna att vinna mot Färjestad. Nu kan BIF spela avslappnat. Och vem vet, det kan faktiskt fortfarande bli en 6:e plats

        /Jocke

        Kommentar

        • Lutt
          Användare
          • October 2005
          • 1919

          #79
          Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
          Hehehe, ouch där fick du mig Guy.

          Två raka torskar, tydlig trend då luleå slutade lira så fort slutspelsplatsen var säkrad. Nåja, kan bli en kul kvartsfinal. Så länge vi slipper möta FBK!
          Ni kan inte sluta lira nu...gäller att hamna bland de fyra bästa. LHC och Frölunda övertygar ej, vad har hänt....hoppas HV kommer tvåa och FBK väljer Brynäs så vi får Timrå. Skellefteå vill vi ej möta

          Grattis FBK till segern 2-1 satt dock hårt inne

          Kommentar

          • Banderad
            Användare
            • February 2006
            • 3479

            #80
            Ursprungligen postat av Slagskott
            Är hyffsat puckad med en enorm klubba som skulle fån Zdeno Chara att rodna


            Brynäs har inte vunnit i Karlstad sedan 2002 och Brynäs måste försöka lista ut vissa genvägar till hur de ska kunna slå Färjestad då det i princip är klart att dessa lag kommer mötas i kvartsfinal.
            Eller listar vi ut det innan kvarten och slår dem hemma, så går Värmlänningarna säkra enda till semin

            /Jocke

            Kommentar

            • qristina
              Banned
              • September 2005
              • 85

              #81
              Ursprungligen postat av Slagskott
              Frölundaiter har varit massivt upphaussade av medier, sina fans och sig själva.
              12 miljoner för Honken?
              ja, och det var billigt, ja jag tror att köpet av honken, det är skillnad mellan andraplatsen eller guld, så bara honken håller sig skadefri så blir det guld.
              Och att frölunda kan betala så mycket, jo dom som sålde ju Henke Lundkvist, det blev säkert en del pengar över.
              Sedan att norrlandslagen släpper fram så mycket juniorer.
              Ja titta på hur många speltimmar juniorna har fått i sina lag.
              Där ligger frölunda i topp som vanligt

              Kommentar

              • Lutt
                Användare
                • October 2005
                • 1919

                #82
                Ok hur tror ni lottningen blir?

                Jag tror så här:

                FBK - Timrå
                LHC - Brynäs
                Frölunda - SAIK
                HV71 - Luleå

                Kommentar

                • Lutt
                  Användare
                  • October 2005
                  • 1919

                  #83
                  Ursprungligen postat av qristina
                  ja, och det var billigt, ja jag tror att köpet av honken, det är skillnad mellan andraplatsen eller guld, så bara honken håller sig skadefri så blir det guld.
                  Och att frölunda kan betala så mycket, jo dom som sålde ju Henke Lundkvist, det blev säkert en del pengar över.
                  Sedan att norrlandslagen släpper fram så mycket juniorer.
                  Ja titta på hur många speltimmar juniorna har fått i sina lag.
                  Där ligger frölunda i topp som vanligt
                  Frölundas junisar kan dock inte matcha Tedenby och Hjalmarsson
                  Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

                  Kommentar

                  • Banderad
                    Användare
                    • February 2006
                    • 3479

                    #84
                    Tror tyvärr att FBK väljer Brynäs. Jag såg inte dagens match men vad jag har sett hittills ser det ganska hopplöst ut. Om det blir LHC blir jag lycklig. Jag har sett några av mötena i år (BIF har 3-2 i matcher) och Linköping har inte imponerat. De verkar ha rejäla svårigheter mot ett samlat försvar. Linköping passar bättre mot ett lag som har offensiven som prio. Mot ett samlat försvar tycker jag de blir lite tafatta, och BIF går i princip aldrig bort sig innanför egen blå...

                    /Jocke

                    Kommentar

                    • StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10784

                      #85
                      Heja Brynäs! Jag tror dom är verkliga "dark horse" i detta SM...

                      Kommentar

                      • Galne-Gurra
                        Användare
                        • March 2009
                        • 7

                        #86
                        Ursprungligen postat av Malawe
                        Heja Brynäs! Jag tror dom är verkliga "dark horse" i detta SM...
                        Så sant som det är sagt...
                        1st 540 liters
                        1st 530 liters (långtids projekt)
                        1st 325 liters
                        1st 250 liters projekt kar
                        Fruns
                        1st 69 liters
                        1st 63 liters
                        1st 30 liters
                        Dotterns
                        1st 180 liters

                        Kommentar

                        • qristina
                          Banned
                          • September 2005
                          • 85

                          #87
                          Ja jag tror det kommer att stå mellan Färjestad och Linköping, Hv och Frölunda kommer nog till korta.
                          Fast om jag skulle tippa med hjärtat så hade jag satt Frölunda först sedan Färjestad, Linköping, ja sedan spelar det ingen roll vilka som kommer efter
                          Senast redigerad av qristina; 01 March 2009, 02:04.

                          Kommentar

                          • Himma
                            Användare
                            • October 2007
                            • 23

                            #88
                            Bäva månde Rögle

                            Strunt i elitserien ett tag för nu ska Troja spöa Väcksjö än en gång i vinter.
                            Oslagbara röööööd ååå viiiit tillsammans är vi troooooooja
                            Det är kul när det är skoj för då är det roligt

                            Kommentar

                            • classe
                              NCS Medlem
                              • April 2007
                              • 1147

                              #89
                              Ursprungligen postat av Banderad
                              Tror tyvärr att FBK väljer Brynäs. Jag såg inte dagens match men vad jag har sett hittills ser det ganska hopplöst ut. Om det blir LHC blir jag lycklig. Jag har sett några av mötena i år (BIF har 3-2 i matcher) och Linköping har inte imponerat. De verkar ha rejäla svårigheter mot ett samlat försvar. Linköping passar bättre mot ett lag som har offensiven som prio. Mot ett samlat försvar tycker jag de blir lite tafatta, och BIF går i princip aldrig bort sig innanför egen blå...

                              /Jocke
                              jag håller dig så tror den fbk skall välja brynäs direkt så den välja mellan timrå o brynäs där så den ser ut den sämre sista.. så tror den fbk vill ta brynäs sen o linköping kanske vill välja den timrå eller skellefteå sen frölunda vet inte ta den så kanske emot för skellefteå el timrå och hv71 får fjärde ta den så ta luleå där.. klart ser brynäs utslaget direkt där.. men jag hejar på frölunda där så ser bra där laget.....
                              375 LITER Malawi arter..
                              74 Liter Malawi yngel...

                              Kommentar

                              • classe
                                NCS Medlem
                                • April 2007
                                • 1147

                                #90
                                Ja jag tror blir frölunda mellan hv71 sm final och ta sm guld för frölunda 2009 där..
                                375 LITER Malawi arter..
                                74 Liter Malawi yngel...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...