Elitserien börjar dra ihop sig

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Slagskott
    Användare
    • May 2007
    • 180

    #46
    Södertälje klart för en TUFF kvalserie tillsammans med Rögle, Leksand och AIK.
    Ibland är just den serien mer intressant än slutspelet, fan vad det är underbart med en öppen liga.
    Imorgon blir det strid på kniven återigen, de som ligger runt den åttonde platsen och riskerar att hamna i ingenmansland är nog ganska nervösa vid det här laget. (resp. sportchef har nog samlat in cipramil från hela bekantskapskretsen)
    Vad händer om Leksand återigen misslyckas, hur kommer Malmö reformeras, hur mycket kapital kan frigöras vid en bolagisering, hur kan ett AIK i elitserien stärka och locka mer publik till Djurgårdens matcher och locka till heta derbyn?

    favoriter till guld i elitserien?
    Färjestad, HV71, Linköping och Frölunda - som VANLIGT.
    Modo sjönk som en sten, Timrå tappade nubben och dalade, Luleå har ett grymt lagbygge som kanske inte kan ge guld men de är en fin outsider.


    Själv hoppas man att man får streaka vid Poseidonstatyn i Göteborg medans 10 inhyrda Spetznazsoldater skyddar oss.

    Boende i Frölunda, 100% Färjestadsanhängare.
    – Säger man Mark eller Marc?
    – Man säger Mark In Da Muthaf@#&in’ Park!
    ---
    Mark Owuya, legendarisk rapartist och målvakt

    Kommentar

    • Lutt
      Användare
      • October 2005
      • 1919

      #47
      Vilket lag blir bäst under 2000-talet?

      HV71 2 guld
      Frölunda 2 guld
      DIF 2 guld
      FBK 1 guld
      Modo 1 guld

      HV71 såklart Nu vill jag se dom möta DIF i kvartsfinalen, Frölunda i Semin och LHC i Finalen

      Kommentar

      • Markie
        Användare
        • September 2008
        • 512

        #48
        Grattis leksand!
        Väntar nu på att kvalet drar igång så man kan få se lite härlig daladans här i s-tälje

        Kommentar

        • Mattias777
          Användare
          • November 2006
          • 1493

          #49
          Jag som älskade hockey förut. Nu vet jag knappt vem som e bra eller dålig. Håller på Brynäs iallafall Eller jag kanske har tappat totalt... Håller nog inte på någon.


          http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

          Kommentar

          • Himma
            Användare
            • October 2007
            • 23

            #50
            Tågolycka i dalarna

            Daladansen lär utebli för det "berömda" återtåget spårar väl ut som vanligt, det är nog bättre ni täljer dalahästar inför sommarens turistankommster.
            Troja nöp Almtuna igår kväll nu väntar vi till söndag då vi styr kosan till Malmö för att bevittna en fight om en playoffplats.
            Det är kul när det är skoj för då är det roligt

            Kommentar

            • Alexander Ylipää
              Användare
              • October 2003
              • 3615

              #51
              Ikväll är det omgång 51. Vi har Linköping som motståndare ikväll, blir tuff match. Otroligt tufft. Men äntligen en bra värdemätare då Tälje och Rögle var och är under isen. Det som är Linköpings stora svaghet denna säsong stavas hemmaplan. Sämst i elitserien, men bästa laget på bortaplan. Dessutom har de Hento som är lika säker som en slips.

              Vi skjuter höjdare på Hento!

              3-3
              Mvh Alex

              Kommentar

              • joe
                Användare
                • June 2006
                • 1451

                #52
                Ursprungligen postat av Himma
                Daladansen lär utebli för det "berömda" återtåget spårar väl ut som vanligt, det är nog bättre ni täljer dalahästar inför sommarens turistankommster.
                Troja nöp Almtuna igår kväll nu väntar vi till söndag då vi styr kosan till Malmö för att bevittna en fight om en playoffplats.
                Jamen det kan väl inte bli urspårningar i hur många år som helst...förr eller senare måste ju Elitserien bli komplett = att Leksand är där! Jag hoppas och tror att i år är året för det sanna återtåget! Men jag erkänner att det inte blir lätt...men desto skönare!
                MVH - joe

                Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                Kommentar

                • Banderad
                  Användare
                  • February 2006
                  • 3479

                  #53
                  Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
                  Ikväll är det omgång 51. Vi har Linköping som motståndare ikväll, blir tuff match. Otroligt tufft. Men äntligen en bra värdemätare då Tälje och Rögle var och är under isen. Det som är Linköpings stora svaghet denna säsong stavas hemmaplan. Sämst i elitserien, men bästa laget på bortaplan. Dessutom har de Hento som är lika säker som en slips.

                  Vi skjuter höjdare på Hento!

                  3-3
                  Med tanke vad som hände när Linköping var i Gävle och hälsade på är väl inte de i bästa slag heller....

                  /Jocke

                  Kommentar

                  • Slagskott
                    Användare
                    • May 2007
                    • 180

                    #54
                    Vilket lag blir bäst under 2000-talet?

                    HV71 2 guld
                    Frölunda 2 guld
                    DIF 2 guld
                    FBK 1 guld
                    Modo 1 guld
                    * Färjestad har vunnit 2002, 2006
                    – Säger man Mark eller Marc?
                    – Man säger Mark In Da Muthaf@#&in’ Park!
                    ---
                    Mark Owuya, legendarisk rapartist och målvakt

                    Kommentar

                    • Per B
                      Användare
                      • September 2005
                      • 1250

                      #55
                      Jag förstår att trådens alla deltagare inte kan förmås att heja på DIF men kan vi inte enas om att hata Färjestad åtminstone? Det brukar kunna vara en enande faktor.
                      mvh Per

                      Tanganyika och Västafrika i burkarna

                      Kommentar

                      • joe
                        Användare
                        • June 2006
                        • 1451

                        #56
                        Ursprungligen postat av Per Bjellert
                        Jag förstår att trådens alla deltagare inte kan förmås att heja på DIF men kan vi inte enas om att hata Färjestad åtminstone? Det brukar kunna vara en enande faktor.
                        Här hatas inga lag utifrån landet...däremot skulle jag ev. kunna tänka mig detta med typ DIF, Frölunda, AIK och definitivt MIF!

                        Men nu får man väl rejält med smisk...
                        MVH - joe

                        Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                        Kommentar

                        • cichlids4fun
                          NCS Medlem
                          • April 2002
                          • 3111

                          #57
                          Ursprungligen postat av Per Bjellert
                          Jag förstår att trådens alla deltagare inte kan förmås att heja på DIF men kan vi inte enas om att hata Färjestad åtminstone? Det brukar kunna vara en enande faktor.
                          nja snarare då tvärtom ju......

                          se här en som blivit klokare och vill sälja av sitt innehav snarast.......

                          Annonsera gratis på Kalmartorget.se - din lokala köp & säljmarknad i Kalmar! Här kan du köpa eller sälja lokalt och kostnadsfritt. Torggruppen AB Äger och driver Kalmartorget.se
                          Mvh
                          Peter

                          don´t drink water-fish ..... in it!

                          Kommentar

                          • Per B
                            Användare
                            • September 2005
                            • 1250

                            #58
                            Ursprungligen postat av cichlids4fun
                            nja snarare då tvärtom ju......

                            se här en som blivit klokare och vill sälja av sitt innehav snarast.......

                            http://www.kalmartorget.se/index.php...nybro&tsokord=
                            Anita är en svikare! Hur lågt kan människor sjunka? :|
                            mvh Per

                            Tanganyika och Västafrika i burkarna

                            Kommentar

                            • Markie
                              Användare
                              • September 2008
                              • 512

                              #59
                              Ursprungligen postat av Himma
                              Daladansen lär utebli för det "berömda" återtåget spårar väl ut som vanligt
                              I år tror jag att dansen kommer att gå som på räls

                              Kommentar

                              • Joakim Draktoft
                                NCS Medlem
                                • April 2002
                                • 7334

                                #60
                                Ursprungligen postat av Per Bjellert
                                Jag förstår att trådens alla deltagare inte kan förmås att heja på DIF men kan vi inte enas om att hata Färjestad åtminstone? Det brukar kunna vara en enande faktor.
                                Ånej, den lätte går inte......

                                Förstår om uppgivenheten har innfunnit sig, efter att kontinuerligt legat på toppen och krigat mot Färjestad under 90-talet, men det är bara att bita i det sura äpplet och komma igen.

                                Lite jobbigt att våra Karlstadsgrabbar slutar spela ikväll efter en stor ledning mot er och sedan bjuder in er i matchen igen. Tack Jonas för att du stod emot tiden ut.
                                Joakim Draktoft
                                f.d Webmaster Ciklid.se
                                ____________________________________________

                                Kommentar

                                Arbetssätt...