Elitserien börjar dra ihop sig

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olorin
    Användare
    • May 2005
    • 1554

    #16
    Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
    Ödmjukhet är något av en bristvara här märker jag

    FBK dras med stora skadebekymmer i form av influensa och annat skit.
    Jörgen Jönsson, Jesper Mattsson, Thomas Rhodin samt Per Åslund och Marcus Johansson är de som fattas i nuläget. Vilket inte gör mig något!
    Är ålderdom en sjukdom? De där namnen var ju aktuella sist jag kollade också för 15 år sen? Eller snackar vi nåt slags elitserie för pensionärer? Hockey i keps?
    Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

    Kommentar

    • Banderad
      Användare
      • February 2006
      • 3479

      #17
      Själv är man en stolt Brynäsare sedan barnsben Får hoppas att de håller hela vägen nu. Måste säga att de har gjort en jävligt bra säsong med en sådan tunn trupp. Jag har väl sett 8-9 matcher på TV den här säsongen med BIF i alla fall och måste säga att jag varje gång blir imponerad av det försvarsarbete de utför (grymt disciplinerade). Jag har en viss känsla av att det är ganska få lag som vill möte BIF i ett eventuellt slutspel, för det finns fan inget lag som går säkert i en matchserie mot dem. Just nu är de dock nere i en liten svacka, får hoppas att det vänder....

      /Jocke

      Kommentar

      • Lutt
        Användare
        • October 2005
        • 1919

        #18
        HV71! Huskvarnas stolthet
        I år tar vi guldet igen

        Skall upp nu på lördag till hovet och kolla på DIF-HV71

        Kommentar

        • Alexander Ylipää
          Användare
          • October 2003
          • 3615

          #19
          Ursprungligen postat av Bright_Blue
          Ska jag vara ärlig så är jag inte intresserad längre av hockey, tycker inte det finns någon lagkänsla kvar, bara massa nya spelare och kortsiktigt tänk. Tror hockeyklubbarna skulle kunna lära sig mycket av Kalmar FF tex. Har hållt på HV sen 95 pga av att de kommer från Småland. Har heller aldrig förstått varför man hejar på ett lag utomsocknes (från landskapet där man kommer ifrån). Har haft lite sympatier för Rögle i år hoppas de klarar slutspel, gör inget heller om det går bra för Skellefteå. Tycker det är kul när David kan slå Goliat.
          Precis det jag menar! Många lag saknar hjärta och klubbkänsla. Linköping har knappt någon, Hv71 likaså. Vad hade dessa lag varit utan deras feta plånböcker? Luleå har exemeplvis Lindgren, Omark, Harju, Lindkvist, Modig, Styrman som unga lovande lirare som är födda med Björnen på bröstet. Kombinera dessa med gamla lulestofiler som Jan Sandström, Burström. Finns nog inte många andra lirare i ES som har samma hjärta för klubben.

          Molin för Brynäs är ett annat exempel, även om jag ogillar han otroligt mycket. Jacob Markström är en annan.

          FBK stoltserar med Jonas Gustavsson, någon mer?

          Egna produkter är något som man bör värna om, det är även dessa som ska bära det kommande Tre kronor när Linköpings och Hv71 hela lag spelar för Slovakien och Tjeckien.

          Oj så jag njuter att lyxlagbygget Frölunda är bakom oss...
          Mvh Alex

          Kommentar

          • cichlids4fun
            NCS Medlem
            • April 2002
            • 3111

            #20
            Ursprungligen postat av Per Bjellert
            Jag håller med dig helt (förutom att jag är en hedervärd människa som inte håller på KFF).
            kan det vara hedervärt att vara Djurgårdare? borde vara omöjligt.....
            Senast redigerad av cichlids4fun; 29 January 2009, 01:15.
            Mvh
            Peter

            don´t drink water-fish ..... in it!

            Kommentar

            • Alexander Ylipää
              Användare
              • October 2003
              • 3615

              #21
              Sk-t!

              Att ett skitmål ska avgöra hela matchen....

              3-2 FBK - Luleå
              Mvh Alex

              Kommentar

              • Lutt
                Användare
                • October 2005
                • 1919

                #22
                Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
                Precis det jag menar! Många lag saknar hjärta och klubbkänsla. Linköping har knappt någon, Hv71 likaså. Vad hade dessa lag varit utan deras feta plånböcker? Luleå har exemeplvis Lindgren, Omark, Harju, Lindkvist, Modig, Styrman som unga lovande lirare som är födda med Björnen på bröstet. Kombinera dessa med gamla lulestofiler som Jan Sandström, Burström. Finns nog inte många andra lirare i ES som har samma hjärta för klubben.

                Molin för Brynäs är ett annat exempel, även om jag ogillar han otroligt mycket. Jacob Markström är en annan.

                FBK stoltserar med Jonas Gustavsson, någon mer?

                Egna produkter är något som man bör värna om, det är även dessa som ska bära det kommande Tre kronor när Linköpings och Hv71 hela lag spelar för Slovakien och Tjeckien.

                Oj så jag njuter att lyxlagbygget Frölunda är bakom oss...
                Fördomar!

                HV71 har vad jag vet mest lokala spelare i hela elitserien (hela 14st)
                Per Gustavsson är från oskarshamn men han har spelat för klubben sen hedenhös....Sen har vi Tedenby som är uppvuxen i Värnamo men valde senare HV71. Så 16 spelare...Tror du får gå ner till allsvenskan eller ännu längre ner för att hitta ett sådant lag.

                Så vi kan säga att 16 spelare av 28 spelare har starka rötter med HV71 och vi har bara en tjeck, Jan Hrdina och han är skadad.

                Kommentar

                • Niklas Olsson
                  Användare
                  • February 2003
                  • 1156

                  #23
                  Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
                  Sk-t!

                  Att ett skitmål ska avgöra hela matchen....

                  3-2 FBK - Luleå
                  Jag var närmast (4-2).. Jaja, du tippade 3-3...men en vinst e alltid en vinst...hur gött som helst!!!
                  //Niklas

                  www.nofoto.se
                  Nofoto på Facebook
                  ____________________________________

                  Kommentar

                  • joe
                    Användare
                    • June 2006
                    • 1451

                    #24
                    Ursprungligen postat av Niklas Olsson
                    Jag var närmast (4-2).. Jaja, du tippade 3-3...men en vinst e alltid en vinst...hur gött som helst!!!
                    Visst är det -. gött alltså - jag trodde du var Fröälundait, men så är inte fallket alltså? Eller?

                    Jag är väl egentligen inte FBK:are, men just nu är det ändå laget i Elkitserien medan hjärtelaget göär rent hus i Allsvenskan...jo, jag talar om Leksand som nästa år kommer att vara åter i finrummet!
                    MVH - joe

                    Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                    Kommentar

                    • Banderad
                      Användare
                      • February 2006
                      • 3479

                      #25
                      Ursprungligen postat av cichlids4fun
                      kan det vara hedervärt att vara Djurgårdare? borde vara omöjligt.....
                      Inte ofta vi är överens när det gäller idrott Peter.....

                      /Jocke

                      Kommentar

                      • Alexander Ylipää
                        Användare
                        • October 2003
                        • 3615

                        #26
                        Dieter Kalt klar för LULEÅ

                        Eller som vi kallar honom, Dieter Palt. Föredetta. FBK:are innan han var och slirade i Österikiska ligan. Bra tillskott för oss, måste få igång 1a femman med Bartecko i spetsen.

                        Nu kör vi över Brynäs imorrn!

                        Kvällens tips, 4-1
                        Mvh Alex

                        Kommentar

                        • Lutt
                          Användare
                          • October 2005
                          • 1919

                          #27
                          Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
                          Eller som vi kallar honom, Dieter Palt. Föredetta. FBK:are innan han var och slirade i Österikiska ligan. Bra tillskott för oss, måste få igång 1a femman med Bartecko i spetsen.

                          Nu kör vi över Brynäs imorrn!

                          Kvällens tips, 4-1
                          Låter som inhemska spelare du

                          Kommentar

                          • Niklas Olsson
                            Användare
                            • February 2003
                            • 1156

                            #28
                            Ursprungligen postat av joe
                            Visst är det -. gött alltså - jag trodde du var Fröälundait, men så är inte fallket alltså? Eller?

                            Jag är väl egentligen inte FBK:are, men just nu är det ändå laget i Elkitserien medan hjärtelaget göär rent hus i Allsvenskan...jo, jag talar om Leksand som nästa år kommer att vara åter i finrummet!
                            Klart jag håller på FBK, e ju laget närmast min dialekt
                            //Niklas

                            www.nofoto.se
                            Nofoto på Facebook
                            ____________________________________

                            Kommentar

                            • Alexander Ylipää
                              Användare
                              • October 2003
                              • 3615

                              #29
                              Givetvis kan man inte ha ett helt Elitserielag med inhemska spelare. Sen kan man ju fråga sig vad som är inhemska spelare? Om vi ska räkna till Länet så är Luleå milsvida bättre än Hv71 på att plocka upp juniorer och få fram egna spelare. Svenska spelare som lirat i Malmö och Timrå för att sedan spela i Jönköping ser jag inte som någon inhemsk spelare..
                              Mvh Alex

                              Kommentar

                              • Jarnis
                                Användare
                                • November 2005
                                • 415

                                #30
                                Med tanke på geografiska och klimat-skillnader är det väl inte så konstigt att det kommer fram fler juniorer från norr än vad det gör från söder. En förutsättning för ishockey är... ja, just det - is. Finns inte mycket annan is i t ex Skåne än i överbokade ishallar och då måste man redan vara inskriven i en klubb för att spela. Blir inte många knattar som spontant kommer på att dom är duktiga på skridskor. Många ungar i södra Sverige ser is en gång om året i sämsta fall och det är på en friluftsdag i skolan, inte ens säkert att dom äger ett par skridskor. Hur många ungar i Luleå saknar skridskor?

                                Ta bandy som ett annat lysande exempel, hur många lag från Skåne...? Jag tycker att tjatet om "köpelag" så fort Mif och vissa andra lag kommer på tal är trist. Applådera istället att Percy och andra försöker få igång ett intresse i bl a Malmö för ishockey, det är väl bra för sporten och hela intresset kring den. Många är skadeglada nu och pekar finger när det verkar gå åt skogen för Redhawks, jag tycker bara att det är synd att det inte bar sig.
                                Micke

                                Kommentar

                                Arbetssätt...