Elitserien börjar dra ihop sig

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lutt
    Användare
    • October 2005
    • 1919

    Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
    Varför Stefan Liv hyllas är för mig en gåta.
    Då har du missat något! Liv i grundserien är inte densamma som i slutspelet. Liv är bland de bästa slutspelsmålvakterna genom tiderna....eller ja iaf under 2000-talet. Jag tror han har rekordet i mest antal nollor i ett slutspel.

    Mina tre toppmålvakter under 2000-talet

    1. Liv
    2. Lundqvist
    5. Wallinheimo

    Vilka är det som kommer sända slutspelet i tv? vet att kanal 9 och C+ kommer sända, men kanal 5 då?

    Kommentar

    • Slagskott
      Användare
      • May 2007
      • 180

      Mina tre toppmålvakter under 2000-talet

      1. Liv
      2. Lundqvist
      5. Wallinheimo
      Vem var det som Wally åkte fram med pucken till efter avblåsning och la trissan på hans huvud ?
      Minns ögonblicket, skrattade så jag höll på att dö
      – Säger man Mark eller Marc?
      – Man säger Mark In Da Muthaf@#&in’ Park!
      ---
      Mark Owuya, legendarisk rapartist och målvakt

      Kommentar

      • Alexander Ylipää
        Användare
        • October 2003
        • 3615

        Liv må lyfta sig i slutspel och gör han det i år igen så kan jag ändra mig. Men det återstår att se.

        Sen att du rankar Wallinheimo på top 3 listan är ju sinnes! Karln var mer en cirkusartist än målvakt.

        Nu har jag varit och köpt biljetter till Kvart #1 & #3. Vi i LuleåFans håller även att på fixa en liggbuss ner till Göteborg till kvartsfinal 5 den 12e mars.
        Mvh Alex

        Kommentar

        • Wilhelm
          Användare
          • April 2002
          • 9122

          Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
          Vi i LuleåFans håller även att på fixa en liggbuss ner till Göteborg till kvartsfinal 5 den 12e mars.
          Bra! Då kan ni ligga och gråta i den på väg hem!
          mvh Wilhelm

          "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


          www.linkopings-akvarieforening.net/
          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

          Kommentar

          • Lutt
            Användare
            • October 2005
            • 1919

            Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
            Liv må lyfta sig i slutspel och gör han det i år igen så kan jag ändra mig. Men det återstår att se.

            Sen att du rankar Wallinheimo på top 3 listan är ju sinnes! Karln var mer en cirkusartist än målvakt.

            Nu har jag varit och köpt biljetter till Kvart #1 & #3. Vi i LuleåFans håller även att på fixa en liggbuss ner till Göteborg till kvartsfinal 5 den 12e mars.
            Alltså jag snackar slutspelsmålvakter, var kanske lite otydlig där. Men om du är snäll så kan jag sätta Gerber som nr 3 istället för Wallinheimo
            Stod och vägde mellan Wallinheimo och Gerber

            Kommentar

            • Alexander Ylipää
              Användare
              • October 2003
              • 3615

              Gerber helt klart bättre!


              Ja, kvällen avverkad. Statisterna slog Fölunda tämligen enkelt. Sega långsamma backar som Frölunda har är bjudgodis för "Övertorneå Connection". Har Joseph Di Penta glömt spraya 5-56 på grillorna? Nu har Frölunda pressen, och kan statisterna grisa till sig ännu en vinst i Scandinavium så är det ett halvt desperat Frölunda som kommer på besök vid tredje matchen.

              Komfortabel seger för Färjestad, inget att orda om.

              Kul att även de södra statisterna kunde slå på fingrarna hos Husqvarna och Linköping. Hento passar bättre som materialare...

              Ikväll myser man, men det är 3 matcher till som måste vinnas. Nya förutsättningar på lördag!
              Mvh Alex

              Kommentar

              • HåE
                Användare
                • September 2007
                • 1525

                Kvartsfinal 1

                Timrå IK-HV71 2-1
                Luleå-Frölunda 5-1
                Skelefteå-Lindköping 3-2
                Senast redigerad av HåE; 06 March 2009, 03:54.
                När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

                Kommentar

                • Joakim Draktoft
                  NCS Medlem
                  • April 2002
                  • 7334

                  Ja det var en trevlig kväll igår. Vinst till slut, men målfattigt.

                  Färjestad spelade inte bra i första perioden, antagligen tagna av stundens allvar, men spelade sedan upp sig i andra, med en hel del chanser som Lindbäck ändå räddade. Tredje perioden missade jag helt, på grund av egen innebandyträning, men sista pucken gick ju in i tom kasse.

                  Det som förvånade mig var att Brynäs själva agerade ganska lojt. Vill man ta över en match så sätter man tryck på motståndarna och gör det jobbigt för dem med tackling, men det var väldigt fattigt med sådant, och då vänder man inte en match.

                  Nu laddar vi för matchen på lördag istället, och hoppas på 2-0 i matcher.

                  Övriga matcher:
                  Såg via mobilen att Skellefteå hade 2-0 i ledning på Linköping och trodde då att en skräll kunde vara på väg. Efter 2-2 var jag inte lika säker, men till slut gjorde de ju en sista balja och vann. Uppförsbacke för Linköping.

                  Timrå krigade på mot HV71, men visst var ett av målen en tavla av Liv, eller överlistning av egen back? Liv stog ju upp och pucken kom i ljumskhöjd. Såg lite lustigt ut. Tror att HV71 tar kommande match hemma.

                  Kvällens stora snackis är ju om Frölunda var ute och köpte kôrv under andra perioden eller om man valt att dela upp laget, så att ena halvan fick sitta i utvisningsbåset och andra halvan i avbytarbåset. Att sedan en av backarna (di Penta) står och tittar och backar mot målvakten på pucken som kommer dalandes, som Harju sedan gör mål på, visar ju bara hur vaken man var i matchen. Skärpning på Frölunda i nästa match hemma i Götet som jag tror att Frölunda tar hem, men det kommer att bli en lång matchserie för Luleå lär inte ge sig i första taget.
                  Senast redigerad av Joakim Draktoft; 06 March 2009, 14:03.
                  Joakim Draktoft
                  f.d Webmaster Ciklid.se
                  ____________________________________________

                  Kommentar

                  • Banderad
                    Användare
                    • February 2006
                    • 3479

                    Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
                    Ja det var en trevlig kväll igår. Vinst till slut, men målfattigt.

                    Färjestad spelade inte bra i första perioden, antagligen tagna av stundens allvar, men spelade sedan upp sig i andra, med en hel del chanser som Marklund ändå räddade. Tredje perioden missade jag helt, på grund av egen innebandyträning, men sista pucken gick ju in i tom kasse.
                    Om vi ska vara petiga heter han Markström, och det var inte han som stod i kassen igår. Det var Brynäs andra unga talang Anders Lindbäck som för övrigt har petat Markström den senaste månaden.

                    /Jocke

                    Kommentar

                    • Joakim Draktoft
                      NCS Medlem
                      • April 2002
                      • 7334

                      Ursprungligen postat av Banderad
                      Om vi ska vara petiga heter han Markström, och det var inte han som stod i kassen igår. Det var Brynäs andra unga talang Anders Lindbäck som för övrigt har petat Markström den senaste månaden.
                      Är inte sen att ändra mina misstag. Utgick helt enkelt från att det var han som stog, då mycket fokus legat kring hans person. Vet också att Lindbäck har varit lika duktig under grundserien, men att väl Markström fått stå mest.

                      Ny match i Karlstad imorgon, så får vi se vem som står då.
                      Joakim Draktoft
                      f.d Webmaster Ciklid.se
                      ____________________________________________

                      Kommentar

                      • Lutt
                        Användare
                        • October 2005
                        • 1919

                        Ursprungligen postat av Joakim Draktoft

                        Timrå krigade på mot HV71, men visst var ett av målen en tavla av Liv, eller överlistning av egen back? Liv stog ju upp och pucken kom i ljumskhöjd. Såg lite lustigt ut. Tror att HV71 tar kommande match hemma.
                        Martin Thörnberg som är en viktig spelare för HV71 gjorde en onödig ful tackling och fick matchstraff.
                        Tänker du på det målet som de höga klubborna var inblandade i?

                        HV71 hade väldigt otur och skulle satt sina frilägen men icke.
                        Kunde blivit hur många mål som helst i den matchen men storspel av Liv och Backlund.

                        Kommentar

                        • malawijanne
                          Banned
                          • November 2005
                          • 3217

                          Ha ha ha , ja statisterna slog Frölunda, ja nu mår du gott Alexander.
                          Ja jag är inte det minsta förvånad att Luleå vann, det var nog upp till 70% chans att dom skulle göra, men klart det var lite oroväckande hur dom gjorde det. Ja det är upp till fyra vinster som gäller, mitt tips gäller fortfarande 4-2 till Frölunda, fast jag är lite mer tveksam, ja matchen på lördag blir helt avgörande vad frölunda vill med säsongen.Janne
                          Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
                          Gerber helt klart bättre!


                          Ja, kvällen avverkad. Statisterna slog Fölunda tämligen enkelt. Sega långsamma backar som Frölunda har är bjudgodis för "Övertorneå Connection". Har Joseph Di Penta glömt spraya 5-56 på grillorna? Nu har Frölunda pressen, och kan statisterna grisa till sig ännu en vinst i Scandinavium så är det ett halvt desperat Frölunda som kommer på besök vid tredje matchen.

                          Komfortabel seger för Färjestad, inget att orda om.

                          Kul att även de södra statisterna kunde slå på fingrarna hos Husqvarna och Linköping. Hento passar bättre som materialare...

                          Ikväll myser man, men det är 3 matcher till som måste vinnas. Nya förutsättningar på lördag!

                          Kommentar

                          • Alexander Ylipää
                            Användare
                            • October 2003
                            • 3615

                            Vågar du dra till med ett tips inför morgondagens drabbning Janne?

                            Sträcker mig så långt som 3-3. Vågar intesäga vem som vinner sudden...
                            Mvh Alex

                            Kommentar

                            • malawijanne
                              Banned
                              • November 2005
                              • 3217

                              Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
                              Vågar du dra till med ett tips inför morgondagens drabbning Janne?

                              Sträcker mig så långt som 3-3. Vågar intesäga vem som vinner sudden...
                              Ja tippar jag med hjärtat.så blir det 4-2, men som du säger Alexander det kan bli tufft, och förlorar Frölunda imorrn så är det kört.Janne

                              Kommentar

                              • Banderad
                                Användare
                                • February 2006
                                • 3479

                                Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
                                Är inte sen att ändra mina misstag. Utgick helt enkelt från att det var han som stog, då mycket fokus legat kring hans person. Vet också att Lindbäck har varit lika duktig under grundserien, men att väl Markström fått stå mest.

                                Ny match i Karlstad imorgon, så får vi se vem som står då.
                                Jo, det har varit mycket runt den stackars pojken. När han kom tillbaka efter Junior-VM gjorde han 2-3 halvdåliga matcher så att Lindbäck fick chansen. Då vände allt för BIF och de vann 4 av 5 på slutet (då räknar jag alltså inte med matchen mot FBK när de redan var klara). Bland annat slog de Rögle och DIF. Efter dessa viktiga matcher finns det nog ingen som helst chans att Markström får stå om inte Linbäck gör en dålig match, och det får man väl direkt inte säga att han gjorde mot FBK.

                                Hur mycket hjärta jag än har i Brynäs så får man nog säga att det ser hyffsat omöjligt ut att slå ut FBK. Faktum är att FBK är det enda lag, möjligen undantaget Frölunda som jag inte ville att BIF skulle möta. Jag trodde även att FBK skulle välja BIF om de fick chansen. Linköping hade de till exempel fixat, det är jag ganska övertygad om. FBK:s höga lägstanivå och konstanta tro på sin spelidé kommer att göra dem extremt svårstoppade i år. Men vi får se, ännu är det bara 0-1....

                                /Jocke

                                Kommentar

                                Arbetssätt...