Elitserien börjar dra ihop sig
Kollaps
X
-
-
Själv är man en stolt Brynäsare sedan barnsben Får hoppas att de håller hela vägen nu. Måste säga att de har gjort en jävligt bra säsong med en sådan tunn trupp. Jag har väl sett 8-9 matcher på TV den här säsongen med BIF i alla fall och måste säga att jag varje gång blir imponerad av det försvarsarbete de utför (grymt disciplinerade). Jag har en viss känsla av att det är ganska få lag som vill möte BIF i ett eventuellt slutspel, för det finns fan inget lag som går säkert i en matchserie mot dem. Just nu är de dock nere i en liten svacka, får hoppas att det vänder....
/JockeKommentar
-
HV71! Huskvarnas stolthet
I år tar vi guldet igen
Skall upp nu på lördag till hovet och kolla på DIF-HV71Kommentar
-
Ska jag vara ärlig så är jag inte intresserad längre av hockey, tycker inte det finns någon lagkänsla kvar, bara massa nya spelare och kortsiktigt tänk. Tror hockeyklubbarna skulle kunna lära sig mycket av Kalmar FF tex. Har hållt på HV sen 95 pga av att de kommer från Småland. Har heller aldrig förstått varför man hejar på ett lag utomsocknes (från landskapet där man kommer ifrån). Har haft lite sympatier för Rögle i år hoppas de klarar slutspel, gör inget heller om det går bra för Skellefteå. Tycker det är kul när David kan slå Goliat.
Molin för Brynäs är ett annat exempel, även om jag ogillar han otroligt mycket. Jacob Markström är en annan.
FBK stoltserar med Jonas Gustavsson, någon mer?
Egna produkter är något som man bör värna om, det är även dessa som ska bära det kommande Tre kronor när Linköpings och Hv71 hela lag spelar för Slovakien och Tjeckien.
Oj så jag njuter att lyxlagbygget Frölunda är bakom oss...Mvh AlexKommentar
-
Senast redigerad av cichlids4fun; 29 January 2009, 01:15.Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
-
Precis det jag menar! Många lag saknar hjärta och klubbkänsla. Linköping har knappt någon, Hv71 likaså. Vad hade dessa lag varit utan deras feta plånböcker? Luleå har exemeplvis Lindgren, Omark, Harju, Lindkvist, Modig, Styrman som unga lovande lirare som är födda med Björnen på bröstet. Kombinera dessa med gamla lulestofiler som Jan Sandström, Burström. Finns nog inte många andra lirare i ES som har samma hjärta för klubben.
Molin för Brynäs är ett annat exempel, även om jag ogillar han otroligt mycket. Jacob Markström är en annan.
FBK stoltserar med Jonas Gustavsson, någon mer?
Egna produkter är något som man bör värna om, det är även dessa som ska bära det kommande Tre kronor när Linköpings och Hv71 hela lag spelar för Slovakien och Tjeckien.
Oj så jag njuter att lyxlagbygget Frölunda är bakom oss...
HV71 har vad jag vet mest lokala spelare i hela elitserien (hela 14st)
Per Gustavsson är från oskarshamn men han har spelat för klubben sen hedenhös....Sen har vi Tedenby som är uppvuxen i Värnamo men valde senare HV71. Så 16 spelare...Tror du får gå ner till allsvenskan eller ännu längre ner för att hitta ett sådant lag.
Så vi kan säga att 16 spelare av 28 spelare har starka rötter med HV71 och vi har bara en tjeck, Jan Hrdina och han är skadad.Kommentar
-
Kommentar
-
Jag är väl egentligen inte FBK:are, men just nu är det ändå laget i Elkitserien medan hjärtelaget göär rent hus i Allsvenskan...jo, jag talar om Leksand som nästa år kommer att vara åter i finrummet!MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
Kommentar
-
Dieter Kalt klar för LULEÅ
Eller som vi kallar honom, Dieter Palt. Föredetta. FBK:are innan han var och slirade i Österikiska ligan. Bra tillskott för oss, måste få igång 1a femman med Bartecko i spetsen.
Nu kör vi över Brynäs imorrn!
Kvällens tips, 4-1Mvh AlexKommentar
-
Kommentar
-
Visst är det -. gött alltså - jag trodde du var Fröälundait, men så är inte fallket alltså? Eller?
Jag är väl egentligen inte FBK:are, men just nu är det ändå laget i Elkitserien medan hjärtelaget göär rent hus i Allsvenskan...jo, jag talar om Leksand som nästa år kommer att vara åter i finrummet!Kommentar
-
Givetvis kan man inte ha ett helt Elitserielag med inhemska spelare. Sen kan man ju fråga sig vad som är inhemska spelare? Om vi ska räkna till Länet så är Luleå milsvida bättre än Hv71 på att plocka upp juniorer och få fram egna spelare. Svenska spelare som lirat i Malmö och Timrå för att sedan spela i Jönköping ser jag inte som någon inhemsk spelare..Mvh AlexKommentar
-
Med tanke på geografiska och klimat-skillnader är det väl inte så konstigt att det kommer fram fler juniorer från norr än vad det gör från söder. En förutsättning för ishockey är... ja, just det - is. Finns inte mycket annan is i t ex Skåne än i överbokade ishallar och då måste man redan vara inskriven i en klubb för att spela. Blir inte många knattar som spontant kommer på att dom är duktiga på skridskor. Många ungar i södra Sverige ser is en gång om året i sämsta fall och det är på en friluftsdag i skolan, inte ens säkert att dom äger ett par skridskor. Hur många ungar i Luleå saknar skridskor?
Ta bandy som ett annat lysande exempel, hur många lag från Skåne...? Jag tycker att tjatet om "köpelag" så fort Mif och vissa andra lag kommer på tal är trist. Applådera istället att Percy och andra försöker få igång ett intresse i bl a Malmö för ishockey, det är väl bra för sporten och hela intresset kring den. Många är skadeglada nu och pekar finger när det verkar gå åt skogen för Redhawks, jag tycker bara att det är synd att det inte bar sig.MickeKommentar
Kommentar