Bra sida om L-malar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Björn
    Användare
    • April 2002
    • 787

    Bra sida om L-malar?

    Hej!
    jag är just nu på jakt efter intressanta och vackra L-malar till mitt diskuskar. Ska åka över till Danmark imårron, lördag, för att kolla läget där (och eventuellt köpa lite fisk). Jag har letat en del på nätet efter bra sidor om L-malar, men inte hittat nått nämnvärt. Så nu hör jag med er, någon som vet en eller flera bra sidor? Det viktiga är egentligen att det finns bra bilder och att vetenskapliga namn samt L-nummer finns. språk på övrig text är ovesentligt.

    Mvh
    Björn

    fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR
  • Henrik Dehlin
    NCS Medlem
    • September 2002
    • 1913

    #2
    Images are copyright and may not be reproduced without permission of the copyright holder.


    /HeNke Óò

    Kommentar

    • J@N

      #3
      Flyvefisken har Golden Nugget (Goldisser) til d.kr. 50,- pr. stk, max fire stk pr kunde.

      Jan


      Kommentar

      • Björn
        Användare
        • April 2002
        • 787

        #4
        Hej!
        Danmarksresan blev lyckad, och 6st små malar fick följa med hem. 4st Baryancistrus sp. L018 VF (Golden Nuggets) och 2st Pseudacanthicus leopardus L114 VF (Leopard-acanthicus). Köpte även en mycket bra bok, så jag kan hålla koll på vilka fiskar det är jag har i karet (Aqualog - Loricariidae - all L-Numbers). Dom går nu tillsammans med mina diskusfiskar i ett 720liters kar.
        För er som är intresserade av lite "udda" L-malar så kan jag helt klart rekommendera Cichlidecentret utanför Köpenhamn. Bättre priser, bättre service och trevligare personal får man nog leta länge och väl efter.. Tack Martin!

        mvh
        Björn

        fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

        Kommentar

        • Janne E
          Användare
          • April 2002
          • 382

          #5
          Cichlidecentret är en av de bättre butikerna det kan jag hålla med om men Aqualog- all L numbers ska du inte lita helt fullt på, många nr och bilder stämmer men rätt många är fel...alldeles för många. Titta noga så upptäcker du att de fotat samma fisk flera gånger och gett den att annat L-nr, även storlek och fångstplatser felar.
          Bättre att använda http://www.planetcatfish.com/ som källa för att identifiera malar.

          Mvh Janne

          Kommentar

          Arbetssätt...