en bild på honan
CA-bilder del 4
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
-
-
-
-
efter att jag hade bytt inredning efter vatten byttet i grammodes karet började dom att förbereda för en ny lek hanen spände upp hakan & fenorna och simmade runt honan och upp vaktade henne riktikt intensift skit kul!Kommentar
-
Ny lek på T. eliotti nere i lokalen. Produktiva rackare det där... Jag kommer dock inte ta vara på några i den här kullen. Har typ 40 yngel som bara är några veckor gamla.
/JockeKommentar
-
Revirstrider
Min stora maculicaudahane har tjurat i en vecka nu (står gömd bakom en rot hela tiden) och då har de mindre paren börjat vädra morgonluft. så nu håller både zonataparet och godmanniparet på med lekförbredelser på maculicaudans gamla revir.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
C Umbrifera, hane
Ingen prakthane precis, påminner mer om sin fader. Prakthanen verkar ha hamnat i en källarlokal Norrköping denna gången.Åter till CA
-
Riktigt snygg bild och fina fiskar jinnarparen.Den känns levande.Kommentar
-
hur stor burk har du jinnarparen?när jag hade zonata så var det typ 600l sen inget mer förutom ancistrus...min hane var så jäkla stor sen produktiva som fasen...hanen brukade vakta så till den milda grad att han lyfte på täckglasen för att komma åt mig..sen älskade de vattenhyacint från dammen...de smackade å åt så jag nästan vart sugen självKommentar
-
hur stor burk har du jinnarparen?när jag hade zonata så var det typ 600l sen inget mer förutom ancistrus...min hane var så jäkla stor sen produktiva som fasen...hanen brukade vakta så till den milda grad att han lyfte på täckglasen för att komma åt mig..sen älskade de vattenhyacint från dammen...de smackade å åt så jag nästan vart sugen själv
Än så länge är de inte så stora, zonatahanen är väl närmare 25 cm.
Men de flyttar undan den stora maculicaudahanen (drygt 30cm) när han nu försöker visa sig igen i karet. Så visst är de aggressiva.Åter till CA
-
Har nu gått några veckor och är nästan helt säker på att det är loisellei
En bild på de 2 största:
Och en av 3 nytillskott i karet T. Aureus:
Får se om detta kommer gå ihop... min uppfattning av vanlig eldbuk är att den är väldigt aggresiv, så dessa ska nog kunna hävda sig oxå får jag hoppas.Kommentar
-
Har nu gått några veckor och är nästan helt säker på att det är loisellei
En bild på de 2 största:
Och en av 3 nytillskott i karet T. Aureus:
Får se om detta kommer gå ihop... min uppfattning av vanlig eldbuk är att den är väldigt aggresiv, så dessa ska nog kunna hävda sig oxå får jag hoppas.Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Kommentar
Kommentar