CA-bilder del 4
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
"Ädelstenen kan inte slipas utan friktion, liksom människan inte kan fulländas utan prövningar"
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=329898 -
Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Kommentar
-
skrapmärken
Troligen är det Motaguense hanen märke när han försökte sätta sig på FH hanen.. för nu visar han ryggen drar ihop fenorna gör sig ynklig så fort han visar sig FH tar ingen skit kaxig som få vilken attitydMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
mer bilder
capinten är på G 2 bilder på honan.. hanen är som innan(ingen lekdräkt ) fastnade dock dåligt denna gången på bild så det får bli en annan gångMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
-
Mycket fint Micke! Själv sitter jag nu med tre kar som jag är supernöjd med. Dock inga bilder, men följande CA/SA ciklider går nu i de tre stora karen.
1600 l, roviskaret
1+1 Petenia Splendida (33+22 cm)
1 Caquetaia umbrifera trolig hane (30 cm)
1 Midashane (30 cm)
1 Påfågel (32 cm)
Plus lite malar och annat kul
1400 l, Växtätarkaret
1 Vieja Zonatum (37 cm)
5 Vieja maculicauda (20 cm)
3 Vieja fenestrata (15-25 cm)
1 Herichthys carpintis, Texasciklid (16 cm)
1 Herichthys bocourti (20 cm)
0+2 Amphilophus citrinellus, Midas (20 cm)
600 l, blandat
1+2 Vieja Synspila (20-30 cm)
1+1 Paratilapia Polleni (20+25 cm)Kommentar
-
Förlåt att jag bryter mig in så här, men är det inte dags att det skrivs i Ciklidbladet om Central- och Nordamerikanska ciklider? Skulle inte någon kunna påta ihop en artikel? Det räcker ju att spåna runt några foton.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Mycket fint Micke! Själv sitter jag nu med tre kar som jag är supernöjd med. Dock inga bilder, men följande CA/SA ciklider går nu i de tre stora karen.
1600 l, roviskaret
1+1 Petenia Splendida (33+22 cm)
1 Caquetaia umbrifera trolig hane (30 cm)
1 Midashane (30 cm)
1 Påfågel (32 cm)
Plus lite malar och annat kul
1400 l, Växtätarkaret
1 Vieja Zonatum (37 cm)
5 Vieja maculicauda (20 cm)
3 Vieja fenestrata (15-25 cm)
1 Herichthys carpintis, Texasciklid (16 cm)
1 Herichthys bocourti (20 cm)
0+2 Amphilophus citrinellus, Midas (20 cm)
600 l, blandat
1+2 Vieja Synspila (20-30 cm)
1+1 Paratilapia Polleni (20+25 cm)
Angående umbriferan så skall det vara lätt att se om det är en hane eller inte när den är 30 cm.
Långt utdragna fenspetsar och tydliga iriserande fjäll samt en mer utdragen kropp = hane.
Svart på främre delen av ryggfenan och bukfenorna samt en mer kompakt kroppsbyggnad = honaÅter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Passar det till nr 3?mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Har själv försökt knåpa ihop något men det blir bara konstigt och ointressant så jag har lagt ner det man har sina begränsningar eller för mycket självkritik vad vet jag hihi.Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Fin blandning!
Angående umbriferan så skall det vara lätt att se om det är en hane eller inte när den är 30 cm.
Långt utdragna fenspetsar och tydliga iriserande fjäll samt en mer utdragen kropp = hane.
Svart på främre delen av ryggfenan och bukfenorna samt en mer kompakt kroppsbyggnad = honaKommentar
-
På mina 2 säkra hanar så går fenspetsarna förbi stjärtfenan och då är de inte mer än 16 resp 20 cm. Tydsligen sparade jag de sämre exen till mig själv, för det finns knappt någon färg på dem. Nästa gång skall jag spara ALLA umbriferayngel tills jag ser en prakthane.
Men skicka gärna en bild!!Senast redigerad av jinnarparen; 20 March 2009, 16:22.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Kommentar