CA-bilder del 4
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
"Ädelstenen kan inte slipas utan friktion, liksom människan inte kan fulländas utan prövningar"
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=329898 -
Snygga bilder micke.Arg nej,jag hinner bara med snabba vattenbyten mellan blöjbytena så arg kan jag inte vara.Kommentar
-
-
angående zonata höll jag dessa bjässar för typ 10 år sedan...hanen var nog 35 cm antagligen snyggare en din osså.....dessa fick en hiskligt massa yngel vore ju käckt om dom spritt sigKommentar
-
Kommentar
-
Känns lite "småtråkigt" att slänga upp bilder på mina Carpinte jag med. Jäkligt tråkig skärpa, men kameran har kompisen lagt på beslag igen! (iofs är den hans) Så man tager vad man haver, alltså mobil!
Har 4 st Carpinte, de är nog runt 14-17cm skulle jag tro.
Den största är en säker hane, utdragna fenor och brantare panna, lite osäker på de tre andra.
Första bilden är nog en hane
De två andra hoppas jag är honor, men är osäker.
ps. som sagt, ursäkta bildkvaliten, satt i 45 min och det var det bästa jag har att komma med!:/MvH
AlgebrantKommentar
-
Ett till kort med mobben. En skygg JD, hoppas innerligt på en hona!?
Om ni inte ser, får jag väl låna hem kamera i veckan och försöka ta ett några vettiga bilder.
"Hon" har inte riktigt lika långt utdraga fenor som mina två hanar, men jag blir så osäker. Har haft dem i 1 år kanske, märkligt att de inte blivit lek ännu, därför jag tvivlar.
Ett tag lyckades de sno åt sig ett hörn av akvariets enväldige härskare herr Salvini, men jag vart inte klokare av det eftersom alla tre skyddade det reviret!MvH
AlgebrantKommentar
-
Nu vakna man till på fredagskvällen, sett att man missat lite på tråden.
Väldigt fin firre den där Zonatan, skapar ett visst habegär. Äger ju inga Vieja, vart erbjuden idag att köpa ett fullvuxet par Synspilum, men fick säga nej då jag själv redan har för mycket och ska banta ner.
Både Barracudan och Micke J, skitsnygga Carpinte!!!
En fråga till Lutt med när jag ändå är i farten, hur stora är de FH du fått tag i? De ser små ut, men ändå väldigt fin färg... De flesta ca är ju "rätt" bleka när de är små.
Skrivkramp...MvH
AlgebrantKommentar
-
trevligt Larsa! Mina kommer ju från Norrköping iaf vem vet kanske de har ditt gamla blod i sig ang dina zonata vem vet fin fisk iafMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
-
Bocuorti
ca 16-17 cm har 2st. En är lite mindre än den andra men detta är den stora. Kan det va en hane tro?
Senast redigerad av dezplay; 21 February 2009, 23:29.Kommentar
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
Kommentar