CA-bilder del 4
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
...här är en som blir större än både trimac och istlanum. C Umbrifera
Nu när den ena umbetrippeln går själv i 600 l karet så börjar hanen färga ordentligt.
Det är rätt mycket färg nu, faktiskt så syns det bättre när han håller till i skuggorna (men då är det tyvärr för svagt för kameran).Kommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Nu när den ena umbetrippeln går själv i 600 l karet så börjar hanen färga ordentligt.
Det är rätt mycket färg nu, faktiskt så syns det bättre när han håller till i skuggorna (men då är det tyvärr för svagt för kameran).CAKommentar
-
Han är inte så stor än, drygt 20 cm. Så han skall inte vara fullt utfärgad än, det dröjer nog tills han blir 30 cm.
Men nu går han som sagt med två honor i ett eget 600 l kar och kommer förhoppningsvis att lägga på sig ytterligare 15-20 cm (jmf med doviihanen som går i karet ovanför).
Svårt att få de iriserande blågröna färgerna att fästa ordentligt på fotot, tar man med blixt så blir ju det iriserande bara vitt.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Det är rätt mycket färg nu, faktiskt så syns det bättre när han håller till i skuggorna (men då är det tyvärr för svagt för kameran).Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Så då har men äntligen fått hem sina jaggor. Blev 100 mil tur och retur (men det var det värt.) Så här kommer lite bilder blev lite annat också. Passa på att tacka Beast för att han hämtade mig på stationen + ett trevligt bemötande. Hade som plan att ta en massa bilder när jag kom upp där men där var fisk överallt så jag visste inte vart jag skulle börja. Och att jag skulle med tåget hem så det blev inte så många bilder. Två första bilderna är Beast fiskar som fick mig att ta hem viejor med. Jag kan inte göra dom rättvissa på bild men dom var grymt snygga.
Kommentar
-
Så då har men äntligen fått hem sina jaggor. Blev 100 mil tur och retur (men det var det värt.) Så här kommer lite bilder blev lite annat också. Passa på att tacka Beast för att han hämtade mig på stationen + ett trevligt bemötande. Hade som plan att ta en massa bilder när jag kom upp där men där var fisk överallt så jag visste inte vart jag skulle börja. Och att jag skulle med tåget hem så det blev inte så många bilder. Två första bilderna är Beast fiskar som fick mig att ta hem viejor med. Jag kan inte göra dom rättvissa på bild men dom var grymt snygga.
[ATTACH]22280[/ATTACH]
[ATTACH]22281[/ATTACH]
[ATTACH]22282[/ATTACH]
[ATTACH]22283[/ATTACH]
Bild 1 är en Vieja Godmannihane.
Bild 2 är mamman till den på bild 4, Vieja Bifasciata "Rio Chacamax".
Lycka till med dom nu, och håll oss uppdaterade med bilder på dom vartefter dom växerSenast redigerad av JockeB; 05 October 2009, 16:24.Mvh Jocke
-
Vieja Godmanni är bara så jäkla fina, jag va hemma hos Rickard(Jinnarparen) häromdagen och hans hane är otroligt läcker...Hoppas man får tag på några i framtiden!
Har du inte fått till det med dina än Jocke?CAKommentar
-
Ja visst är dom Jo leker gör dom, men äggen är alltid borta 1-2 dagr senare.........Mvh Jocke
-
Vänta nu! Missförstod jag eller innebär besöket hos Beast att vi har ännu en jaguarägare här på forumet?Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
lite mer bilder då
bild1 Grammodes honan
bild 2 samma fisk gnabbas med capinte honan grammodes hanen syns suddigt ibakgrunden snart 20cm
bild 3 C.Grammodes hanen
bild 4 cuba paret
inga kanon bilder men de funkar hyfsat iafMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
sen blir det 3 H.capinte bilder åxo, honan som har den vita lek dräktenMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Vet ej om jag inbillar mig men jag tycker redan några av dom har vuxit sen jag fick hem dom. Käkar gör dom rejält iaf.Kommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
Kommentar