CA-bilder del 4
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Kommentar
-
Vill bara slänga in en rad om vad jag såg under semestern. Var runt i lite i Sverige, och passade på att kolla in lokala akvarieaffärer. I uppsala (kommer inte ihåg namnet på affären) hade dom VIKTORIAABBORRE!!!
Den var ca 30 cm, och såg riktigt rå ut. Det är ju en afrikan, men tror att ni på denna tråd hade gillat den. Hade nog inte backat för en doovi...FrontosamarkusKommentar
-
Jag har annars rätt dåliga erfarenheter av att mixa afrikaner med centralare, de verkar inte riktigt förstå varandras "språk", det har alltid slutat med dödsfall eller rejält skadade fiskar. Fast jag har väl inte gjort någon grundlig test direkt.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
En fullvuxen doovi mot en fullvuxen nilabborre, jag tror nilabborren slukar den på tvärenFrontosamarkusKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Lite bilder på mina nyinskaffade Cichlasoma salvini. Har även sett att dom kallas Parachromis salvini vilket som är rätt har jag ingen anning om. Fiskarna är c.a 4-5cm ville inte riktigt vara med på bild så kvaliten är inte den bästa.(Kan ju också bero på mina begränsade foto kunskaper)
Kommentar
-
Tyvär så har butiken sålt H.multispinosa till dig och inte C.salvini.
Här är en bild en C.salvini hane.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
lek
nu har mitt Geophagus Red head par lite yngel, märkte inget förens ikväll såg att dom var riktigt aggressiva och färgglada så kollade jag in i en grotta och där var det fullt av små simande yngel
blir nog att håva lite gran bland btn modulerCA! finns inget annatKommentar
-
Inga fler foton på de jag har nu, men jag har några gamla (riktigt gamla) på ett par som jag plockade hem från USA 2003. Tyvärr så fick jag ingen lek på dessa för hanen dog innan det var dags för det stora ögonblicket.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
mina e mer röda med svarta lodrätta band och blåa fjällskimmrande på (ryggen) lite mer lika dom du har nu.
Har inte fått mitt medlemsnr än så kan tyvärr inte lägga in bilder på dom än men det kommer...CAKommentar
-
Jo, de var något extra.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
Kommentar